Netoli pasienio su Estija ir Rusija esančio Alūksnės miesto apylinkėse ralio varžybos prasidėjo dar penktadienio vakarą ir subūrė maždaug 100 dalyvių. Didžiosios ralio dienos išvakarėse buvo surengti du greičio ruožai.
Juos abu laimėjo ukrainiečio Valerijaus Gorbano ir esto Sergejaus Larenso duetas. Tiesa, WRC kategorijos „Mini“ automobilį vairavęs tandemas per du greičio ruožus sugebėjo susikrauti tik kiek didesnį nei penkių sekundžių pranašumą.
Pirmoji ralio diena buvo nesėkminga lietuviams Martynui Samsonui ir Mindaugui Varžai. Nuo kelio nulėkęs duetas kiek apgadino savo BMW M3X. Nors Lietuvos ralio fanai tikėjosi, kad sportininkai pasinaudos „Super rally“ taisykle ir startuos antrąją ralio dieną, tačiau tandemas nusprendė trauktis. Tokį sprendimą ekipažas priėmė dėl incidento metu patirtų technikos apgadinimų.
Čia jau taip atsitiko, kad tūrbūt per 12 metų padariau antrą kartą klaidelę.
„Deja, mašinos susitvarkyti nepavyko, kad startuotume šiandien. Iš pirmo žvilgsnio atrodė nieko tokio, bet paskui paaiškėjo labai daug smulkmenų, kurias reikia neskubant pašalinti, norint, kad mašina būtų pilnoje kovinėje parengtyje.
Turbūt visiems įdomu, kaip čia taip nutiko. Važiuojant tokiu tempu, kad būtų maksimalus rezultatas, pilotas turi pasitikėti šturmano darbu 105 procentais ir daugiau nieko negalvoti. Čia jau taip atsitiko, kad tūrbūt per 12 metų padariau antrą kartą klaidelę ir informaciją pateikiau vos vos vos per vėlai, bet kaip sakiau, prie šito ritmo negali būti iš viso jokių klaidų iš šturmano pusės. Ir Martynas kai jau išgirdo posūkį, buvo per vėlu atlikti kažkokius veiksmus.
Labai gaila rezultato ir, aišku, komandos darbo. Bet mūsų tikslas buvo ir yra „Halls Winter Rally“. Manau, kad ten pabandysime būti stipresni ir greitesni. Skardos – tikrai taisomas dalykas. Svarbu, kad smegenys būtų švarios“, – situaciją paaiškino M.Samsono šturmanas M.Varža.
Antrąją ralio dieną lenktynininkams reikėjo įveikti dar septynis greičio ruožus. Kai kurie iš jų buvo važiuojami po du kartus. Beje, siekdami tikro žiemos ralio efekto, organizatoriai prieš varžybas trasas laistė vandeniu, tad pirmą kartą važiuojami greičio ruožai buvo nukloti ledu.
Tačiau sportiniais dygliais apauti automobiliai ledą labai greitai išardė ir antrą sykį tomis pačiomis trasomis dalyviai lėkė jau kieta, žvyrine danga.
Trečią ir ketvirtą greičio ruožus ir vėl laimėjo WRC „Mini“ bolidą vairavęs Valerijus Gorbanas. Tačiau persvarą jam kaupti sekėsi sunkiai – ant kulnų vis lipo estai Egonas Kauras ir Ranno Bundsenas, latviai Janis Berkis ir Emilis Blūmas.
Būtent Egonas Kauras, vairavęs „Ford Fiesta Proto“ bolidą, penktame greičio ruože pademonstravo geriausią laiką ir kiek daugiau nei dviem sekundėmis aplenkė varžybų lyderį. Tačiau po penkių greičio ruožų „Mini WRC“ vairuojantis Valerijus Gorbanas vis dar turėjo beveik 13 sekundžių pranašumą. Šeštąjį greičio ruožą ir vėl laimėjo Egonas Kauras, o septintame blykstelėjo Janis Berkis, vairavęs „Ford Fiesta R5“.
Aštuntame greičio ruože apie save vėl priminė varžybų lyderis, ukrainietis Valerijus Gorbanas.
Tiesa, paskutiniame greičio ruože tempą jis sumažino ir parodė dešimtą laiką, tačiau tai jam nesutrukdė nugalėti „Rally Alūksne 2018“ varžybose. Beveik 15 sekundžių nuo lyderio atsiliko ir antrą absoliučios įskaitos vietą laimėjo latvis Janis Berkis, o trečią poziciją iškovojo estas Ranno Bundsenas.
Atskiros pastraipos vertas ir jaunasis ralio lenktynininkas, latvis Martins Šešks. Viena ašimi varomą „Peugeot 208 R2“ automobilį vairuojantis sportininkas bendroje įskaitoje parodė penktą rezultatą iš aplenkė gausų būrį kur kas galingesnių ir abiem ašimis varomų automobilių.
Dar pirmąją ralio dieną pasitraukus Martynui Samsonui, Lietuvos spalvas liko ginti dar keletas mūsų šalies ekipažų. Geriausiai lietuvių gretose pasirodė Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas.
Pardavęs dešimtosios kartos „Lancer EVO“ ir į senesnį „Mitsubishi“ persėdęs lietuvis absoliučioje įskaitoje finišavo 11-as. Nuo lyderio jis per visą ralį atsiliko kiek daugiau nei tris su puse minutės. 23-ią rezultatą parodė Vytauto Požerinio ir Arūno Jarašiaus duetas.
Gausiame dalyvių būryje varžėsi ir daugiau lietuvių. Didžioji dalis tautiečių varžėsi „Rally Sprint“ įskaitoje.
Čia nugalėjo „Subaru“ vairavęs latvis M.Švarcs, o antrąją ir trečiąją vietas laimėjo lietuviai – atitinkamai Rokas Steponavičius su Ernesta Globyte bei Vytautas Požerinis su Arūnu Jarašiumi.