Šio renginio iniciatoriai – ilgametis ir didžiulę patirtį sukaupęs lenktynininkas Edvinas Pagirskas, ne vieną Lietuvos čempioną paruošusio klubo „Autoralis“ vadovas Gintaras Šadauskas bei jauna ir ambicinga Kauno technikos kolegijos studentų „KTK racing division“ komanda. Palaikymą šioms varžyboms išreiškė ir Kėdainių meras Saulius Grinkevičius.
Dar prieš varžybas organizatoriai žadėjo, kad tokio formato lenktynės dalyviams paliks tikrai gerą įspūdį. Naujas asfaltas, skirtingo aštrumo posūkiai, plačios ir siauros vietos, greičio gesinimo zonos – visą tai buvo galima rasti trasoje, suformuotoje sujungus keturių gatvių atkarpas. Trasa nusidriekė Technikos, Vandenvietės, Sandėlių ir Pažangos gatvėmis.
Tiesa, organizatoriams prieš renginį teko gerokai paplušėti, mat ant asfalto dar buvo likę nemažai sniego. Siekdami dalyviams sudaryti sąlygas maksimaliai mėgautis asfalto danga, organizatoriai trasą kruopščiai nuvalė, tad renginio rytą joje buvo vos vienas, kitas plonu ledu padengtas asfalto plotelis.
Trasa buvo išties greita – net ir pačios silpniausios automobilių klasės dalyviai kai kuriose vietose pasiekdavo 120 kilometrų per valandą greitį. Žinoma, organizatoriai numatė pavojingas vietas ir prieš jas įrengė greičio gesinimo zonas iš šieno rulonų.
Kol šiomis keturiomis gatvėmis vyko lenktynės, visi norintys galėjo išbandyti ir slalomo trasą. Joje be jokios eilės tvarkos buvo galima išmėginti savo jėgas ir pretenduoti į prizus, tad ši rungtis puikiai užpildė dieną tiek laisvo laiko turėjusiems dalyviams, tiek žiūrovams.
Pagrindinės sprinto varžybos vyko taip, jog kiekvienos klasės dalyvis trasą galėjo įveikti tris kartus, o sumuojami ir vertinami buvo du geresni laikai, vieną blogiausią išbraukiant. Būtent dėl šios priežasties dalyviai galėjo sau leisti šiek tiek rizikuoti. Tiesa, kai kam rizika baigėsi kėbulų aplamdymais į šieno kūgius, tačiau rimtų incidentų neužfiksuota ir gatvės apšvietimo stulpų pramonės rajone nesumažėjo.
Dalyviai varžybose lenktyniavo suskirstyti ne pagal varančiąją jų automobilių ašį, bet pagal automobilių variklių darbo tūrį. Taip pat atskirose įskaitose galėjo lenktyniauti jauniai ir damos, o į laisvąją klasę registracija buvo atvira absoliučiai visiems, norintiems įveikti dar tris papildomus važiavimus.
Vieną važiavimą sudarė du, maždaug pusantro kilometro ilgio ratai, o trasos konfigūracija leido vienu metu važiuoti net keliems automobiliams. Taip organizatoriai sutaupė nemažai brangaus laiko. Žinoma, daugiau atsakomybės dėl to teko trasos teisėjams, kuriems ne kartą teko mojuoti geltonomis vėliavomis, įspėjant dalyvius apie kliūtis ar lėtesnius varžovus trasoje. Tačiau geltonas vėliavas prieš save išvydę dalyviai neturėjo dėl ko nerimauti – jiems važiavimus buvo leista pakartoti.
Varžybų dieną oras pasitaikė niūrus, asfaltas džiuvo sunkiai, o galiausiai, iškritus lietui, trasa vėl pasiekė rytinę būklę, tik jau be apledėjusių plotų. Taigi, sąlygos buvo vienodos visiems, todėl rezultatus lėmė meistriškumas, drąsa, padangos ir automobilio paruošimas. Verta pažymėti, kad geriausius rezultatus parodė tie, kurie varžybose naudojo ne žiemines, o vasarines, „semi-slick“ tipo padangas.
Jaunimo klasėje geriausią rezultatą parodė Nojus Praniulis su „Audi A3“. Antrąją vietą iškovojo Karolis Kupriūnas su „Mitsubishi Colt“. Beje, Karolis buvo vienas iš tų, kurie tądien kiek aplankstė savo automobilį. Jaunimo klasės dalyvis švelniai nuslydo į vieną iš griovių, tačiau sulaukęs techninės pagalbos lenktynes vėliau tęsė. Trečioji vieta atiteko Pauliui Šernui, vairavusiam BMW 325.
Moterų įskaitoje triumfavo „Subaru Impreza“ vairavusi Jurgita Malinauskaitė. Antrąją vietą iškovojo prie „Honda CRX“ vairo sėdusi Agnė Mažeikienė. Trečia finišavo Kristina Kučinskaitė su „Mitsubishi Colt“. Damų klasėje iš viso varžėsi septynios dalyvės.
SG-1 klasėje dominavo „Mitsubishi Colt“ arsenalas. Iš 12 dalyvių net 8 vairavo būtent šiuos automobilius. Pirmąją vietą čia iškovojo Aurimas Margevičius, neseniai savo „Coltui“ suteikęs naują, itin patrauklią auksinę spalvą. Antrąją vietą laimėjo Laurynas Navickas su „Honda Civic“. Trečio rezultato autoriumi tapo Klaudas Bučinskas iš Panevėžio.
SG-2 įskaitoje geriausią rezultatą užfiksavo Justinas Saldukas, sėdęs prie itin smagiai valdomo, variklį gale turinčio „Toyota MR2“ vairo. Žydrūnas Vilčinskas su „Seat Ibiza“ finišavo antras, o trečios vietos taurę iškovojo Gytis Stalerūnas su BMW 318.
SG-3 klasėje nugalėtoju tapo Andrius Bakšys su BMW 323. Analogišką automobilį vairavęs Dainius Vanagas finišavo antras, o trečią poziciją išplėšė „Škoda Fabia“ vairavęs Aivaras Valentinavičius.
Beje, Aivaro Valentinavičiaus atotrūkis nuo ketvirtoje vietoje likusio Vytauto Kaziukonio – vos 0,08 sek. Žinant tai, kad rezultatas buvo skaičiuojamas vertinant du važiavimus, o kiekvieno jų metu dalyvis įveikė po tris kilometrus trasoje, Aivaras Valentinavičius Vytautui Kaziukoniui kiekvieno nuvažiuoto kilometro metu vidutiniškai „įveždavo“ po 0,013 sek.
Taigi, tūkstantosiomis sekundės dalimis laimėti arba pralaimėti galima ne tik F-1 ar NASCAR lenktynėse.
SG-4 įskaitoje nugalėtoju tituluotas sprintų ir slalomų vilkas Vytis Pauliukonis, vairavęs „Subaru Impreza“. Nuo jo trimis sekundėmis atsiliko gerokai naujesnį „Subaru“ vairavęs Ričardas Baubinas. Trečią rezultatą parodė Tomas Urbonavičius, taip pat su „Subaru Impreza“.
Laisvojoje klasėje triumfavo Dainius Vanagas, kuris SG-3 klasėje buvo antras. Antrąją vietą laimėjo Andrius Bakšys, prieš tai triumfavęs toje pačioje SG-3 įskaitoje. Taip pat į trečią vietą Laisvojoje klasėje prasibrovė SG-1 klasės trečios vietos prizininkas Klaudas Bučinskas.
Slalomo varžybų nugalėtoju tapo Vytis Pauliukonis su „Subaru Impreza“. Jis trasą įveikė per 42,69 sek. Jis maždaug pusantros sekundės aplenkė Audronį Gulbiną bei trečioje vietoje finišavusį Aurimą Margevičių.
Taigi, pirmasis šias varžybas rengusių žmonių blynas tikrai neprisvilo ir dalyviai atviru tekstu gyrė tiek trasą, tiek infrastruktūrą, tiek organizavimą bei teisėjavimą Kadangi tai pirmasis iš trijų etapų, su nekantrumu jau galima laukti kitų dviejų. Beje, organizatoriai jau dabar atvertė dalį kortų ir pranešė, kad vienas iš trijų etapų šioje trasoje bus naktinis.
Taigi, telieka sulaukti šiltojo sezono, kuomet naktį bus galima mėgautis papildomų žibintų šviesomis ir lenktyniavimo naktinėmis gatvėmis romantika.