1. „Mažylio“ kaprizai
Daugiausiai nervų, tikėtina, pirmasis greičio ruožas kainavo Vaidoto Žalos ir Paulo Fiuza ekipažui – likus keliasdešimt kilometrų iki finišo linijos „Mažylis“ sugedo ir lenktynininkai buvo priversti laukti pagalbos.
Ir tą pagalbos ranką ištiesė kitas lietuvis – Benediktas Vanagas. Šis apie 25 km tempė „Agrorodeo“ ekipažą iki finišo linijos ir tuomet į bivaką.
Vaidoto Žalos „Mini“ jau bivake. Mechanikai nuėmė pavarų dėžę. Keičiama sankaba. Šturmano Paulo Fiuza duomenimis, variklio bėdos gali būti susijusios tik su davikliu. Tai džiugi žinia, nes rimtos motoro problemos reikštų pasitraukimą iš Dakaro arba didelę laiko baudą.
Pirminė versija ir buvo tokia, kad automobiliui sugedo sankaba, tačiau jį tempiant iki finišo, kaip teigė V.Žala, išryškėjo ir variklio problemos. Komandos mechanikai ardo „Mažylį“ ir aiškinasi, kas nutiko iš tikrųjų ir ar šiam ekipažui dar bus galimybė dalyvauti šių metų Dakare.
2. Benedikto Vanago pagalba Vaidotui Žalai
„Jei prologas buvo greitas ir sklandus, tai šiandien visomis įmanomomis prasmėmis patyrėme tikrąjį Dakarą. Pamačiau Vaidotą ir sustojau pažiūrėti, kuo galiu pagelbėti. Kai jis parodė į trosą, tapo viskas aišku. Žinau, ką reiškia stovėti trasoje, todėl nedvejojau“, – apie suteiktą pagalbą po finišo kalbėjo B.Vanagas.
Kaip savo socialiniame tinkle teigė lenktynininkas, nesustoti negalėjo.
„Pamatėme jį stovintį 25 km iki finišo. Sustojau paklausti, kuo galiu padėti. Paprašė partempti. Važiuojant TOP10 rezultatui tikrai nereikėtų tuo užsiimti, bet žinau, ką reiškia stovėti trasoje ir laukti. Kautis trasoje reikia, o ne laukiant varžovo gedimų. Tikiuosi, susitvarkys. Ką praradom, atlošim (tikiuosi).“
3. Arūnas Gelažninkas – TOP3 tarp vienišių
Vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Arūnas Gelažninkas pirmajame ruože ne vienam dalyviui priminė apie save.
„Popiet grįžome į bivaką, viskas kaip ir neblogai. Sekmadienį važiavome apie 277 kilometrus. Kurą pylėme 177 kilometre. Iki tos zonos buvo labai daug akmenų, buvo sunku važiuoti. Todėl važiavau atsargiai ir pirmoje dalyje klaidų nedariau, pavyko išvengti kritimo.
Antroje dalyje likus 100 kilometrų paklydau porą kartų, todėl praradau penkias, o gal ir visas dešimt minučių. Per jas mane aplenkė lėtesni lenktynininkai, dar ir keturratis įsipynė, todėl gavau dulkių porciją. Savo klasėje šiandien esu 3 ir atsilieku 12 sek. nuo antrosios vietos. Tai viskas pagal planą – dar tik pirma diena“, – pasakojo A.Gelažninkas.
4. Laisvydo Kanciaus debiutas
Pirmajame savo Dakare dalyvaujantis L.Kancius pasiekė pirmojo greičio ruožo finišą. Kaip jis sakė 15min žurnalistui Žilvinui Pekarskui, pirmieji 200 kilometrų buvo geri, jis palaikė gerą tempą, tačiau vėliau pasiklydo ir prarado daug laiko.
Buvo prakirstas ir galinis keturračio ratas, tačiau didesnių problemų tai nesukėlė ir leido įveikti visą ruožą.
Iš viso jis užtruko 5 val. 18 min. Nuo lyderio jį skiria 1 val. 16 min. Preliminariai lietuvis rikiuojasi 13-oje vietoje.
5. GPS strigimai
Šiemet GPS sistemos, sekančios dalyvius ir transliuojančios ekipažų tarpinius rezultatus į rezultatų sistemą, ir vėl stringa. Pirmame greičio ruože mūsų šalies Dakaro gerbėjai vėl buvo sunerimę dėl Benedikto Vanago, kai jis dingo iš radarų.
Vėliau jo mechanikai patvirtino, jog komanda juda be bėdų, o organizatoriai dar prieš startą įspėjo apie galimus GPS sutrikimus ir į „Hilux“ įmontavo papildomą sekimo įrangą. Su panašiais sutrikimais B.Vanagas yra susidūręs ir ankstesniais metais. Ne išimtis yra ir kitos, kartais iš radarų dingstančios komandos.
Būtent dėl šios priežasties šiandien atsirado virš kalnų skrendantis B.Vanagas, kai tuo metu visa rikiuotė judėjo trasa.