Visas naujienas apie Dakarą rasite čia.
Po pirmojo greičio ruožo
- Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas - 17-oje vietoje;
- Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis - 20-oje vietoje;
- Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis - 24-oje vietoje.
22:57 val.
Sunkvežimių įskaitoje po pirmojo greičio ruožo lyderiu tavo Rusijos pilotas Eduardas Nikolaevas.
21:53 val.
Praėjus 1 val. 8 min. 42 sek. po starto, finišo liniją pasiekė ir Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Jų ekipažas iš lietuvių šiandien buvo greičiausias. „Agrorodeo“ komanda po šio greičio ruožo užima 17-tą vietą.
Iškart po finišo, iš automobilio išlipęs S.Jurgelėnas pradėjo šokti ir džiaugtis: „pagaliau Dakaras prasidėjo, buvau labai jo pasiilgęs“.
V.Žala pasakojo, jog šiame greičio ruože labiausiai saugojosi akmenų išdžiuvusios upės vagoje, todėl automobilio per daug nespaudė. Tačiau sužinojęs savo rezultatą sportininkas džiaugėsi ir juokavo: „mes kaip potencialus ekonomikos augimas, augame savo važiavimo tempe“.
„Šiandien pirmas greičio ruožas, tad važiavom ramiai, nesidraskėm – viskas pagal planą. Buvo daug greitų vietų, kur turi arba labai rizikuoti, arba pasisaugoti – akmenuotose upių vagose buvo galima prisidaryti problemų“, – stovėdamas Dakaro finišo zonoje įspūdžiais dalijosi V.Žala.
„Pagaliau prasidėjo Dakaras! Viskas šiandien buvo gerai, navigacija gana lengva, važiavom sklandžiai, po truputį didinom tempą. Pamažu greitėdami aplenkėm kelis varžovus. Apskritai, labai smagus greičio ruožas. Daug tokių kontrolinių taškų, kuriuos paimti paprasta, jie išdėstyti labai aiškiai. Vienoje vietoje kelias sekundes praleidom, kai taško per kelis metrus nepaėmėm – turėjom daryti ratą ir apsisukti. Bet apšilimas geras, užskaitom. Dabar labai gerai jaučiuosi“, – finiše džiūgavo „Agrorodeo“ komandos šturmanas Saulius Jurgelėnas.
21:50 val.
Finišavo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. Iškart po finišo B.Vanagas teigė, kad važiuoti nebuvo itin sunku, nors tikrai buvo vietų, kurios kėlė pavojų. Visgi svarbiausia naujiena po finišo - automobilyje nebeveikia šeštoji pavara. B.Vanagas teigė nežinantis kas nutiko, todėl su baime laukia grįžimo į bivaką, nors kaip pats sakė, tiki, jog mechanikai viską sutvarkys.
„Jungiant šeštąją pavarą, svirtyje juntamas it prasisukimas. Keletą kartų pavyko ją įjungti, o paskui iš viso ją praradome“, – pasakojo sportininkas.
Kaip ir minėjo anksčiau, pirmame greičio ruože lenktynininkas stengėsi apšilti, todėl važiavo pakankamai saugiai.
„Paruošus automobilį važiavimui kopose, nuleidus padangų slėgį, jas pradurti lengva, tad buvome itin atsargūs“ – pasakojo pilotas.
B.Vanagas taip pat prisipažino, jog gerą nuotaiką temdė ir prasta savijauta, mat ryte atsiradęs kaklo skausmas dienai bėgant paūmėjo.
„Šiąnakt kažkaip negerai miegojau ir pabudęs jaučiau kaklo skausmą. Jis išliko ir kiek paūmėjo per greičio ruožą, tad reiks pasistengti pailsėti“, – dalinosi B. Vanagas.
Anot sportininko, šį skausmą gali kelti anksčiau fiksuota išvarža, tačiau, B.Vanagas tikisi, jog jį pavyks numalšinti.
„General Financing team Pitlane“ komanda pirmąjį greičio ruožą įveikė per 1 val. 9 min. 24 sek.
21:39 val.
Finišą pasiekė Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas.
Visą greičio ruožą A.Juknevičius ir D.Vaičiulis įveikė per 1 val. 11 min. 23 sek.
Lenktynininkai pasakojo, kad šis greičio ruožas gan stipriai skyrėsi nuo praeito Dakaro pirmojo greičio ruožo. Visgi A.Juknevičius prisipažino, kad važiuodamas akmenuota išdžiuvusios upės vaga, per daug automobilio nespaudė ir važiavo ramiai. „Svarbu neprisidaryti problemų anksčiau laiko“, - aiškino lenktynininkas.
Sportininkai pasakojo, jog savo rezultatu jie yra patenkinti.
„Mes žinom, kad mūsų variklis yra silpniausias tarp dvidešimtuko sportininkų, todėl mes specialiai pasirinkome žemesnį padangų slėgį nei konkurentai. Šis sprendimas mums leido būti greitesniems supustytose kopose, tačiau pavojingiausioje atkarpoje išdžiūvusioje upės vagoje su akmenimis privalėjome būti atsargesni.
Šis greičio ruožas buvo 1-1,5 proc. viso Dakaro, todėl kovoti dėl sekundžių būtų mažų mažiausiai kvaila. Mes važiavom užtikrintai, savo tempu ir esame patenkinti.“
Tiesa, iškart po finišo, į "CRAFT bearings" komandos bolidą atsitrenkė kitas automobilis. Važiuodamas atbulomis kitas lenktynininkas nepastebėjo A.Juknevičiaus "Toyota Hilux" ir į jį atsitrenkė. Laimė, incidento metu pažeisti tik automobilio dažai.
21:19 val.
Praėjus 34 min. 50 sek. po starto antrąjį kelio tašką pasiekė Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Pirminiais duomenimis, V.Žala važiuoja iškart už B.Vanago.
21:17 val.
Finišavo Prancūzijos lenktynininkas Stephane'as Peterhanselis. Tačiau jam pirmajame greičio ruože nesklandumų išvengti nepavyko – finišo liniją pasiekė prakirstu priekiniu motobagio ratu.
21:15 val.
Benediktas Vanagas pasiekė antrąjį kelio tašką. Jis jį kirto praėjus 34 min. 29 sek. po starto.
21:08 val.
Finišavo „Toyota Gazoo Racing“ pilotas Nasseras Al-Attiyah. Jam įveikti šį 84 kilometrus besidriekiantį greičio ruožą užtruko vos 1 val. 1 min. 41 sek. Jis ir yra šio greičio ruožo nugalėtojas.
21:04 val.
Iš Dakaro ralio pasitraukė pirmasis dalyvis. Ilgametis Dakaro veteranas, serbų motociklininkas Gaboras Saghmeisteris pirmajame greičio ruože nusprendė iš varžybų pasitraukti.
21:03 val.
A.Juknevičius praėjus 35 min. 30 sek. po starto pasiekė antrąjį kelio tašką.
21:02 val.
Praėjus 17 min. 33 sek. po starto, pirmąjį kelio tašką pasiekė Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas. Visi lietuviai it susitarę važiuoja panašiu laiku.
20:58 val.
Pirmąjį kelio tašką pasiekė ir Benediktas Vanagas. Tiesa, jis jį pasiekė per 17 min. 11 sek – keliomis sekundėmis greičiau nei A.Juknevičius.
20:51 val.
Praėjus 17 min. ir 16 sek. po starto pirmąjį kelio tašką pasiekė Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas.
20:45 val.
Starto liniją kirto ir „Agrorodeo“ komandos automobilis.
20:41 val.
Į pirmąjį greičio ruožą išvažiavo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis.
20:28 val.
Starto liniją kirto 315 numeriu pažymėtas Antano Juknevičiaus pilotuojamas „Toyota Hilux“. 20:20 val. prieš startuojant A.Juknevičiui, pirmasis startavęs Carlosas Sainzas jau pasiekė pirmąjį kelio tašką.
20:05 val.
Startavo pirmieji automobiliai ir motobagiai.
19:53 val.
Carlosas Sainzas jau laukia teisėjų leidimo įvažiuoti į greičio ruožą. Jis automobilių klasėje startuos pirmasis.
19:31 val.
Nors pirmoji lietuvių komanda automobilių klasėje turėjo startuoti 19:16 val., minėtojo starto dar nė nematyti. Užsitęsę motociklų ir keturračių važiavimai pavėlino ir sekančių klasių važiavimo laikus.
Apie vėlavimus pranešė ir Benediktas Vanagas, kuris patvirtino, kad starto vis dar laukia kai kurie motociklininkai. Pasinaudojęs proga lietuvis pakalbino ir Dakaro žvaigždę Stephaną Peterhanselį.
Pirmieji Peru įkaitusį smėlį išbandė motociklininkai ir keturračių vairuotojai, tačiau iškart po jų į eilę išsirikiavo ir automobiliai bei motobagiai. 84 kilometrus – tiek „prologu“ vadinamame pirmajame greičio ruože turi įveikti kiekvienas sportininkas.
Nors vieni sakė, kad pirmoji Dakaro diena bus tik apšilimas, o kiti žarstė patarimus, kaip neapsigauti išvydus, palyginus, nedidelius greičio ruožo skaičius, trasa parodė – atsipalaiduoti negalima. Startavę motociklininkai klupo ir su gedimais susidūrė jau pirmuosiuose kilometruose, tad koks pirmasis greičio ruožas bus visureigiais važiuojantiems lenktynininkams?
Greičiausiai finišą pasiekęs motociklininkas pirmajame greičio ruože užtruko 1 val. 15 min. 11 sek.
Dar prieš startą „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas pasakojo, jog atvykę šalia Pisko jie užsuko į bivaką, kur, organizatorių leidimu, anksčiau atvykusių komandų mechanikai galėjo dar kartą patikrinti bolidus. B.Vanagas prisipažino, jog siekiant sumažinti klimpimo smėlyje riziką, padangose buvo sumažintas oro slėgis, o abu komandos atstovai ramia širdimi laukia starto.
Starto tvarka
Motociklininkai jau 6 val. ryte vietos laiku (13 val. Lietuvos laiku) iš Limos, Peru, pajudėjo link Pisko miesto šalia kurio ir bus skelbiamas pirmasis startas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Dakaras 2019: kalendorius, žemėlapis ir trasų ypatumai
Motociklininkai ir keturračiai startavo atvirkštine tvarka – nuo didžiausio iki mažiausio startinio numerio, o į trasą buvo leidžiami kas 30 sekundžių. Iš lietuvių pirmasis startavo 92 numerį turintis Arūnas Gelažninkas.
Kiek vėliau starto liniją kirto ir 82 numeriu pažymėtas Balio Bardausko motociklas.
Automobiliais važiuojantys sportininkai starto liniją pasiekė kiek vėliau, tačiau startavo nuosekliai – nuo mažiausio iki didžiausio startinio numerio. Automobilių vairuotojai į greičio ruožą įleidžiami kas minutę.
Pirmasis iš lietuvių startuos 315 numerį turintis ir dešimtą kartą šiame renginyje dalyvaujantis Antanas Juknevičius. Jo starto laikas – 12:16 val. (19:16 val).
Antrasis Lietuvos atstovas kirsiantis starto liniją – septintą kartą Dakare dalyvaujantis ir 330 starto numerį turintis Benediktas Vanagas. Jo bolidas į pirmąjį greičio ruožą turėtų įvažiuoti 12:29 val. (19:29 val.).
337 startinį numerį turintis Vaidotas Žala iš lietuvių startuos paskutinis. Ketvirtą kartą Dakare dalyvaujantis sportininkas prie pirmojo greičio ruožo starto linijos pasirodys 12:33 val. (19:33 val.).