Apie tai rašoma pranešime žiniasklaidai.
Užpildė spragą kartingų sporte
Savaitgalį Anykščių kartodrome vyko paskutinis Lietuvos kartingo čempionato etapas. O kartu su juo baigėsi ir pirmasis Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos sezonas, pritraukęs daugiau dalyvių nei tikėtasi.
Kartu su Lietuvos kartingo čempionato lenktynėmis vykstančios „Briggs & Stratton“ gokartų serijos idėja labai paprasta: leisti žmonėms ir vaikams išbandyti sportinę kartingo techniką ir judėti toliau. Kartingo akademijos organizatorius Edvardas Grabliauskas sako, kad noras sukurti pigiai eksploatuojamą sportinių gokartų klasę kilo iš noro padėti jų pramoginio kartingo mokyklų klientams apsispręsti, ar nori jų paruošti vaikai kilti lenktynių karjeros laiptais, ar ne.
„Mes šios klasės varžybas visų pirma sukūrėme su „Kartlandu“, kaip kartingo mokyklos tęsinį, mat kartingo sporto hierarchijoje turime vieną didelę skylę: kai vaikai pabaigia pramoginio kartingo mokyklą, jie tiesiog nebeturi kur eiti, nes kitas žingsnis – labai brangus. Kai šuolį nuo pirmos į antrąją pakopą gali skirti net penkiaženklė pinigų suma, tai toli gražu ne visi nori bandyti augti toliau. Mūsų antrasis žingsnis gerokai pigesnis, o tai leidžia daugiau vaikų pasiekti kartingų sporto pasaulį“, – aiškino Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos organizatorius E.Grabliauskas.
Lenktynes laimi ne kartingai, o lenktynininkai
„Briggs“ klasės gokartais gali važiuoti ne tik vaikai. Jų yra dvi kategorijos: „Briggs MINI“ su profesionaliomis „CRG Hero“ važiuoklėmis, kuriais gali lenktyniauti vaikai nuo 6 iki 12 metų ir „Briggs GO“, turintys suaugusiems skirtas CRG FS4 važiuokles. Pastarųjų lenktynės skirstomos dar į dvi klases: 12 ir 16 metų jaunimui skirtą „Junior“ bei „Masters“, kurioje gali lenktyniauti asmenys nuo 16-os metų iki žilos senatvės.
Šios kartingo serijos ypatybė ta, kad visi važiuoja visiškai identiškais kartingai, jie net reguliuojami identiškai, neplikta jokios spragos savivaliavimui. O tai trasoje išryškina vairuotojo gabumus. Lenktynes laimi geriausi.
„Briggs & Stratton“ kartingams gamyklos sporti padalinyje surenkami keturtakčiai 9,5 AG motorai. Panašaus pajėgumo variklius galima sutikti daugelyje Lietuvoje esančių pramoginių gokartų. Bet „Briggs & Stratton“ kartingai toli gražu nėra lėti. Greitį lemia lengvesnė ir tvirtesnė, geresnes valdymo savybes užtikrinanti sportinė važiuoklė, kibios sportinės padangos. Rezultatas – „Briggs & Stratton“ gokartas yra vidutiniškai 4-iomis sekundėmis rate greitesnis už greičiausią nuomai naudojamą pramoginį gokartą Lietuvoje.
Štai tokių sportinių gokartų sezonas susideda iš 18-os išvažiavimų į trasas. 6 kartingo stovyklos, 6 treniruočių dienos ir 6 lenktynių dienos kartu su Lietuvos kartingo čempionato varžybomis.
Lenktynininkus užaugins per porą metų
„Pirmieji metai viršijo visus lūkesčius. Per visas kategorijas mes planavome turėti apie 15 dalyvių, o iš viso į trasą išleidome daugiau nei 30. Tai visiškai naujas projektas, žmones traukia nedideli kaštai ir vienoda technika, kuri lemia, kad lenktynes laimi ne variklis, ne važiuoklė, o pilotas. Džiaugiamės matydami didelį susidomėjimą ir tikimės, kad šis projektas įsivažiuos ir kartingų ar net automobilių sportui išaugins ne vieną lenktynininką“, – kalbėjo E.Grabliauskas.
Naujo projekto sumanytojas prasitarė, kad savo įskaitoje sportininkų užlaikyti nesiruošia, sako, kad čia daugiausia reikėtų lenktyniauti porą metų. Lietuvos mėgėjų kartingo akademijos atstovai duos gokartus, suorganizuos varžybas, išmokys lenktyniauti ir išlydės sportininkus į aukštesnį lygį. Ten – daug jaunuosius sportininkus auginančių profesionalių komandų.