Pirmieji B.Vanago bolido kilometrai ant ledo – rašoma nauja istorija?

520 specialių, 6 mm ilgio spyglių ant kiekvienos padangos – vienas iš daugelio svarbių komponentų sėkmingam startui pirmajame „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etape. Jam besiruošiantis Benediktas Vanagas papasakojo, jog komandos bolidas „Toyota Gazoo Racing Hilux“ savaitgalį leidosi į pirmuosius žiemos testus ir mėgino prisijaukinti ledą, rašoma pranešime.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas / Ryčio Šeškaičio nuotr.

Šią savaitę „General Financing team Pitlane“ komanda varžysis maždaug 1000 kilometrų nuo Lietuvos nutolusioje Karelijoje, kur vyks pirmasis „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etapas, vadinamas „Baja Russia Northern Forest“. B.Vanago komanda – pirmoji Lietuvos istorijoje, planuojanti varžytis visoje Pasaulio taurės serijoje, kurią sudaro 8 etapai, nusidriekę per kelis žemynus.

Dakaro ralyje rekordinę 11 vietą užėmęs lenktynininkas B.Vanagas sportinį „Toyota Hilux“ testavo Vilniaus Gariūnų karjere. Ir nors sniegas buvo pažliugęs, po juo laikėsi tvirtas įšalo sluoksnis, leidęs išmėginti naujus techninius sprendimus.

Pirmiausiai – neįprastai plonas padangas su keliais tūkstančiais dyglių per visus keturis ratus. Lenktynininkas aiškina, jog siauresnės padangos padeda prasiskverbti pro sniegą ir ilgais dygliais pasiekti ledą. Žiemą sukibimas – ypač geras dėl tvirtai į ledą įsikabinančių dyglių, tad ir greitis dažnu atveju būna ne tik ne mažesnis nei vasarą, bet kartais ir gerokai didesnis.

Negana to, bolidas šiek tiek sužemėjo, siekiant padaryti žemesnį svorio centrą ir tokiu būdu suteikti dar daugiau stabilumo bolidui, kas ypač svarbu posūkiuose. Taip pat komandos technikai sureguliavo amortizatorių ir spyruoklių darbą, ieškojo optimaliausio padangų slėgio, sudarančio geriausią sukibimą su trasos danga esant šaltam klimatui.

Nemažai dėmesio skirta ir automobilio šildymo sistemoms – tiek salono, tiek pavienių bolido agregatų. Kaip aiškina sportininkas, Karelijoje, esant žemai oro temperatūrai, esamo šildymo gali neužtekti net priekiniam stiklui, todėl buvo sumontuotas papildomas šilto oro apipūtimas. Tokiu būdu net pravažiavus per upę, papildomas apipūtimas neleis užrasoti langams.

Nors „Toyota Gazoo Racing Hilux“ žengė pirmuosius savo kilometrus ant ledo, tačiau pilotui B.Vanagui žiemiškos trasos nėra nauja patirtis – lenktynininkas laimėjo pirmąjį Lietuvos automobilių ralio čempionato etapą „Winter Rally 2018“, tad važiavimas atšiauriomis sąlygomis nebus staigmena nei pilotui, nei visai „General Financing team Pitlane“ komandai.

Kaip bebūtų, B.Vanagas atviravo, jog laukia įtemptos varžybos – ledu padengtos trasos leis važiuoti dideliu greičiu, tačiau vietovėse, kuriose karaliaus sniegas, sukibimas gerokai mažės. Tiesa, jaudulio prideda ir bendros patirties varžybose neturėjimas su laikinuoju šturmanu Bartek Boba, pavaduosiančiu Sebastianą Rozwadowskį „Baja Russia Northern Forest“ etape.

Pirmasis „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etapas vyks vasario 14–17 d., vėliau komanda kelsis į kardinaliai priešingas oro sąlygas ir trasas žadančius Jungtinius Arabų Emyratus (kovo 7–9 d.), po kurių lietuviai turės kelis mėnesius atsikvėpimo iki likusių šešių pamėnesiui einančių etapų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs