Pasak geriausiai tarp europiečių pasirodžiusio Igno Gelžinio, atrankai specialiai daug ruoštasi nebuvo, nes sužinojus, kad į ją pateko nebuvo daug laiko, be to, niekas nežinojo, ko bus tiksliai reikalaujama iš dalyvių. Visgi jaunasis lenktynininkas nuo metų pradžios intensyviai sportavo sporto salėje, bėgiojo krosus.
„FIA akademijoje buvo 25 dalyviai, kuriuos suskirstė į 3 grupes. Treniruočių metu matydavome tik savo grupės narius ir galėjome palyginti tik fizinių pratimų rezultatus. Tačiau visa kita – vairavimas, važiavimo laikai nebuvo sakomi, todėl trys dienos, praleistos akademijoje, buvo labai sunkios ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai,“ – pasakoja I. Gelžinis.
„Teorinių paskaitų metu buvo labai daug pasakojama apie FIA saugaus eismo projektus, saugos diržus, automobilių fiziką. Nuolatos netikėtai buvo užduodami klausimai, kuriais tikrino, ar klausomės ir įsidėmime, kas yra dėstoma. Žinoma, vairavimas taip pat buvo labai svarbus. Vairavimo instruktoriai tikrino vairavimo įgūdžius, gebėjimus prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų, daugelį kitų aspektų. Pavyzdžiui, duodavo važiuoti 4 ratus su vienu automobiliu, o startuoti laikui reikėdavo jau su visiškai kitu,“ – dėsto sportininkas.
I. Gelžinio teigimu, tikrinimai vykdavo netikėtai ir nuolatos. „Kartais būdavo, kad apvažiavus trasą išlipi iš automobilio ir iškart prasideda netikėtas interviu. Tikrindavo labai daug ką: kuo maitiniesi, domiesi, net tikrino, kada keliesi, kad pamatytų ar tu ryte skubi ar ramiai susiruoši,“ – atrankos ypatumus vardina I. Gelžinis.
Anot jaunojo sportininko, susumavus rezultatus buvo atrinkti 6 geriausi. Su finalistais kalbėjosi buvęs F1 pilotu Alexander Wurz, buvęs WRC nugalėtojas Robert Reidbei FIA akademijos direktorius Gerard Saillant.
„Interviu metu buvo užduodami labai sukti ar net provokuojantys klausimai. Net buvo klausiama, ar žinome, kas yra FIA viceprezidentas. Po interviu vyko finalinis važiavimas, kuriame vieną ratą pravežė instruktorius ir prie šalia trasos stovinčių apsauginių blokų sakydavo, kad čia pažymėtos vietos, kur reikia pradėti stabdyti. Tačiau tau nuvažiavus, jie juos patraukia kitur ir sutrumpina stabdymo kelią. Šitaip jie vertino ar jauti, kada automobilis sustos, ar aklai pasitiki instruktoriumi. Tada laukėme sprendimo, o aš sužinojau, kad nugalėjau,“ – paskutinį išbandymą pristatė I. Gelžinis.
Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento Gintaro Furmanavičiaus teigimu, Ignas Gelžinis įrodė, kad sunkiu darbu galima pasiekti labai aukštų rezultatų ir esant iš mažos valstybės.
„Labai džiaugiamės ir didžiuojamės Igno pasiekimais. Visgi jis tapo Europos kontinento nugalėtoju ir dar kartą įrodė, kad ir mažos šalies atstovai gali pasiekti daug. Tuo pačiu yra malonus ir FIA įvertinimas. Tiek Ignas Gelžinis, tiek ir aš gavome asmenines padėkas iš FIA prezidento Jean Todt. Puikūs santykiai su FIA dabar yra ypač svarbūs, juk ne už ilgo laukia pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje. Visa tai pasiekėme sunkiu darbu ir glaudžiu bendradarbiavimu su FIA,“ – I. Gelžinį sveikina G. Furmanavičius.
Pasak I. Gelžinio, pirmoji akademijos stovykla turėtų vykti lapkričio pabaigoje Edinburge.
„Kol kas nėra tikslios datos, kada bus pirmoji stovykla, nes dar yra renkami kitų kontinentų nugalėtojai. Taip pat papildomai bus atrinkti dar trys sportininkai FIA nuožiūra. Tada visi 8 važiuosime į Edinburgą. Šioje stovykloje, kuri truks 6-7 d. bus orientuojamasi į komandinį darbą, savęs tobulinimą, kaip tinkamai pasiruošti fiziškai, kaip maitintis ir t.t.. Edinburge mums išduos aprangą bei visą reikalingą ekipiruotę. Škotijoje tapsime FIA ambasadoriais ir populiarinsime saugų sportą ir saugumą keliuose,“ – pirmąją stovyklą pristato I. Gelžinis.