Šiemet V.Žala Dakarą mėgins įveikti ne su Sauliumi Jurgelėnu, kaip esame įpratę, tačiau su portugalu P.Fiuza, buvusiu Stephane'o Peterhanselio porininku komandoje „X–raid“. Dakare Paulo lenktyniauja nuo 2007 metų, tad patirties stoka skųstis tikrai negali.
Antradienį lietuviškai portugališkas duetas leido palinkę prie senų kelio knygų. „Man buvo įdomiausia, kaip bus su komunikacija automobilyje. Jau šiandien iš ryto susėdome prie stalo su senomis kelio knygomis ir labai paprastai – aš žiūriu į lubas, o Paulo man skaito. Tai buvo labai įdomu, kaip ta komunikacija, ar nestrigsim, ar suprasiu. Tai kol kas, sakyčiau, 90 proc. viskas labai gerai, viskas aišku.
Šiek tiek pasidalijome pastabų, ką aš norėčiau pataisyti, ką jis turi omeny, tam tikrų terminologijų, nes anglų kalba man Dakaras bus pirmą kartą. Jis, matau, jau įgudęs su tam tikrais terminais, tai smagu, kad nereikia jam sukti galvos, kaip tas ar tas vadinasi“, – pasakojo V.Žala.
Lenktynininkas džiaugėsi, kad pirmas įspūdis – jog viskas sklandu: „Kaip žmogus jis labai šiltas, noriai bendrauja, pasakoja, turi labai daug patirties, jau dešimt metų važiuoja su „X–raid“, automobilių sporte gal nuo kokių 2000-ųjų. Pasirodo, daug metų važiuoja aukštam lygyje klasikiniame ralyje kaip šturmanas. Apie tai pakalbėjome, įdomu, su kokiais automobiliais važiavęs.“
Vaidotas su Paulo ketina taip peržiūrėti dar bent kelias senas kelio knygas, kaip sako Vaidotas, „šlifuosis“, nes kuo daugiau laiko praleis prie stalo su senomis knygomis, tuo mažiau nesklandumų turėtų kilti važiuojant Dakare.
„Kol kas įspūdis labai geras, manau, atmosfera automobilyje bus labai gera“, – šypsojosi Vaidotas.
P.Fiuza dalijosi su V.Žala ir kitokia patirtimi iš lenktynių. Tarkim, kaip važiuoja vadinamieji greitieji pilotai. Pernai Dakarą Paulo įveikė su S.Peterhanseliu, kuris, kaip nusijuokė lietuvis, Dakarą laimėjo pirmą kartą, kai Vaidotui buvo treji.
Antradienio vakarą „Agrorodeo“ komanda vyks paskutinių COVID-19 testų, o trečiadienį mechanikai važiuos į uostą atsigabenti visų automobilių, ketvirtadienį – automobilio testai.
Tiesa, nemažai darbo komandos laukia ir trečiadienį, kai mechanikai iš uosto atsiims visą atplukdytą techniką, kurią turės paruošti ketvirtadienį vyksiantiems testams.
„Mažylyje paskutinį kartą sėdėjau prieš du mėnesius, tad paskutinę šių metų dieną skirsime treniruotei, po kurios Dakaro traukinys pradės judėti. Turėsime praeiti administracinę ir techninę komisijas, po kurių mūsų lauks prologas, podiumas ir startas“, – kelią iki pirmojo greičio ruožo nupasakojo V. Žala.
„Man jau labai knieti atsisėsti į automobilį, nes paskutinį kartą sėdėjau „Mažylyje“ prieš du mėnesius. Taip pat reikia pasitikrinti, kad neišlįstų kokių paskutinės minutės dalykų.
Ir viskas, tada jau prasideda Dakaro traukinys – administracinė komisija, prologas, podiumas ir jau pirmas greičio ruožas sausio 3 d. Šiandien paskutinė ramesnė diena, tas traukinys įsivažiuos kuo toliau, tuo greičiau“, – kalbėjo V.Žala.
Primename, kad S.Jurgelėnas į šį Dakarą nevyko dėl sveikatos problemų. O paskutinėmis dienomis prieš kelionę „Agrorodeo“ teko skubiai ieškoti mechanikų, kai paaiškėjo, kad dviejų iš trijų COVID-19 testas buvo teigiamas.