Ralis-festivalis prasidėjo Vilniuje, kur dalyviai gavo pirmųjų 200 km maršrutą iki Birštono. Su pirmaisiais gedimais ar lūžimais susidūrė tik keli ekipažai ir dauguma jau vakare finišavo bei įsikūrė „Nemuno vingio“ poilsio bazėje. Vėliau vieni tobulino automobilius, kiti – geriausius savo šokių judesius. Kitą dieną kartu su startu prasidėjo lietus, todėl 600 km tapo dar sunkesni.
Šįkart gamtai pranokti techniką buvo lengviau ir nemažai ekipažų grįžo tada, kai kiti jau laukė pirties ir baseino malonumų. Kitą dieną paskutinieji 200 km iš pradžių atrodė lengvesni dėl oro ir atstumo. Vis dėlto maršruto pabaigoje dalyvius pasitiko gana status kalnas, kuris greitai tapo slidus. Čia akivaizdų pranašumą įgijo lengvesni ir tinkamas padangas pasirinkę ekipažai. Visi pasiekė finišą ir pradėjo laukti galutinių rezultatų. Didžiausią įtaką geram rezultatui „Baltyre Rat Race“ ralyje-festivalyje turėjo greičio apribojimų ir maršruto laikymasis, taigi skaičiuoti buvo ką.
„Dalyvių pasiruošimas ir entuziazmas nustebino net mus pačius. Buvo tokių, kurie naktį vidury laukų ieškojo, kas užvirintų alyvos dangtelį, kad tik pasiektų finišą. Daugiau nei pusė šimto dalyvavusių ekipažų nuteikia kitą ralį-festivalį padaryti dar geresnį. Todėl jau dabar pradėjome išankstinę registraciją į kitų metų etapą“, – pasibaigusiu pirmuoju raliu džiaugiasi jo organizatoriai Paulius ir Oksana Ragauskai.
Laimėjo dėl technikos nesklandumų
Kita didžiausia nuostaba – absoliučiais ralio-festivalio nugalėtojais tapo dalyviai su priekiniais ratais varomu „Audi A4“ automobiliu. Jie trasoje užtruko 22 valandas ir 5 minutes. Kaip pasakoja komandos „Karšti šunys“ narys Evaldas Zubrickas, pergalė buvo netikėta, nes nei vienas nieko bendro su automobilių sportu neturėjo.
„Tokio tipo lenktynėse dalyvaujame pirmą kartą ir ilgai negalėjome patikėti ir atsidžiaugti, kad laimėjome pirmą vietą. Juk mes nesame automobilių sporto asai: vienas dirba logistikos srityje, kiti du – barų ir restoranų. Šios lenktynės ir yra unikalios tuo, kad gali laimėti paprasti žmonės. Dėl to labai džiaugiamės. Dėkojame organizatoriams už tokį atsidavimą ir padovanotas emocijas“, – pasakoja Evaldas.
Dalyviams užtekdavo bent vienu kilometru viršyti leistiną greitį (su paklaida) ir jie iškart gaudavo 10 minučių baudą. Parodaksalu, bet „Karštų šunų“ automobilyje neveikė spidometras. Jie orientavosi „Waze“ programėlės rodomu greičiu ir greičio ribojimais, todėl surinko labai mažai baudos taškų.
„Mūsų strategija buvo paprasta – maksimaliai išnaudoti gerus kelius leistinu greičiu, kiek įmanoma labiau pasaugoti automobilį ir nedaryti klaidų naviguojant. Taip pat skysčius lenktynėse vartojome taip, kad nereikėtų dažnai stoti“, – atvirai apie savo sėkmę dėsto nugalėtojas.
„Karštų šunų“ automobilį organizatoriai pagal taisykles nupirko už 1000 eurų. Kaip pasakoja Evaldas tokios automobilio baigties buvęs šeimininkas tikrai negalėjo tikėtis.
„Automobilį rinkomės praktiškai. Jį visą laiką turėjo, be galo prižiūrėjo ir mylėjo vieno iš komandos narių dėdė, tad servise patvarkius keletą gedimų, buvo ramu, kad nebus paslėptų defektų ir galėsime pasitikėti automobiliu. Tiesa, meistrai sužinoję kur važiuosime, bandė atkalbėti nuo šio automobilio. Jie sakė pasiūlė ieškoti „Volvo“ ar kito, bet buvo smagu įsitikinti, kad nėra vienos taisyklės, renkantis automobilį šioms lenktynėms. Juokavome – jei dėdė pamatytu ką „audinukė“ turėjo patirti per šiuos 1000 kilometrų, tai jį ištiktų šokas“, – juokiasi Evaldas.
Panaudojo kieme stovėjusį „Pasatą“
Visų varančiųjų ratų klasėje su „VW Passat“ triumfavo „Kaimo ralio“ komanda. Jie trasoje užtruko 22 valandas ir 41 minutę. Rezultatas tikrai pranoko lūkesčius, nes, kaip pasakoja komandos narė Gabrielė Medonaitė, tiesiog norėjosi gerai praleisti laiką ir išbandyti kažką naujo.
„Viso ralio metu, visuose sunkumuose, grioviuose ir dumblynuose, pamačius komandos narių užsidegimą ir ryžtą, supranti – mes vienaip ar kitaip buvom nugalėtojai patys sau ir vienas prieš kitą. Tuo tarpu laimėjimas, pirma vieta, taurė, diplomas ir visa emocija stovint ant pakylos įrodė tai ir kitiems“, – įspūdžiais dalijasi ji.
Automobilis komandoje atsirado lygiai taip pat spontaniškai. Gabrielė pasakoja, kad ne jie rinkosi automobilį, o jis pasirinko savo vairuotojus.
„Automobilis stovėjo nenaudojamas ir pagalvojom, kodėl jis negali būti geras pasirinkimas būtent tokiam raliui. Nieko jam nedarėme, išskyrus karterio apsaugą“, – savo improvizacijas atskleidžia dalyvė.
Komandą surinko paskutinę dieną
Daugiausiai automobilių į „Baltyre Rat Race“ ralį-festivalį atsivežę „Grikis Racing“ komanda. Tai atsipirko, nes vienas iš automobilių buvo grei
iausias „Ladies“ klasėje. Čia komandą sudaro tik moterys. Viena iš komandos narių Rita Mastenica-Kurdzikauskienė pripažįsta, kad rasti kompanionių nebuvo lengva užduotis.
„Daug moterų kaip ir buvo sutikusios su manim dalyvauti, bet persigalvodavo. Jos pasakojo, kad neva nesugebės ar bus sunku. Partnerę radau paskutinę dieną! Visoms patariu dalyvauti, nes tik taip sužinosit, ar pavyks gerai pasirodyti. Štai mes jau pirmu bandymu bendroje įskaitoje tarp kitų komandų likome 9 vietoje ir pirmoje savo klasėje“, – entuziazmo nestokoja ji.
Didžiausio žiūrovų ir organizatorių dėmesio susilaukė „Stiklų ekspertų“ komanda, kurie į trasą išsileido su visu savo įmonės kolektyvu. Automobilius pasirinko labai nestandartinius: „Moksvič“ ir „Niva“. Tiesa, pastarasis finišo taip ir nepasiekė.