Pirmosios Justo Simaškos lenktynės žiede – pirmoji pergalė, vairuojant „Mercedes-AMG GT GT3“

Ralio lenktynininkas Justas Simaška, šiemet persėdęs į žiedinėms lenktynėms skirtą automobilį pagaliau sudalyvavo pirmosiose 2 valandų ištvermės lenktynėse Estijoje. Rezultatas – saldi pergalė gana didele persvara. Tačiau sportininkas pripažįsta: nardant tarp 40-imt visiškai skirtingų automobilių buvo pakankamai pavojų.
Justo Simaškos startas su „Mercedes-AMG GT GT3“ Pernu trasoje
Justo Simaškos startas su „Mercedes-AMG GT GT3“ Pernu trasoje / E.Babelio nuotr.

Sezoną išgelbėjo lenkai

Patyręs ralio lenktynininkas šį sezoną padarė netikėtą posūkį karjeroje: „Ignera“ dėka jis sėdo į greičiausią Baltijos šalyse žiedinių lenktynių automobilį „Mercedes-AMG GT GT3“, ir turėjo lėkti Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių čempionate kartu su „ES Motorsport“ komanda. Deja, planai subliuško, nes dėl mažo dalyvių kiekio organizatoriai taip ir nesurengė keturių valandų lenktynių čempionato. Tačiau Justo sezonas, nors pavėluotai, vis vien prasidėjo, ir jį išgelbėjo bendras Baltijos šalių čempionato etapas kartu su lenkais.

E.Babelio nuotr./Justo Simaškos startas su „Mercedes-AMG GT GT3“ Pernu trasoje
E.Babelio nuotr./Justo Simaškos startas su „Mercedes-AMG GT GT3“ Pernu trasoje

Įprastai 2 valandų „Nankang Endurance Academy“ lenktynėse GT klasės automobiliai dalyvauti negali, tačiau šį savaitgalį, Estijoje, Parnu esančioje „Porsche Ring“ trasoje vyko bendras Baltijos šalių ir Lenkijos WSMP žiedinių lenktynių čempionato etapas. Lenkai turi 2 valandų ištvermės lenktynes, kuriose gali dalyvauti GT klasės automobiliai, tad organizatoriai sujungė šiuos du čempionatus į vieną, ir leido pamatyti tokį dalyvių parką, kokio niekas nesitikėjo.

Nematyto dydžio ir skirtingo pajėgumo dalyvių parkas

Iš viso prie starto linijos stojo 40 komandų, kurios vairavo viską: nuo greičiausių GT3 klasės bolidų, iki Latvijos ABC klasės mažylių: įvairių „Toyota Yaris“ ar „Mini Cooper“ su 1,3 litro varikliais, pasiekiančiais 85 AG.

„Džiugu, kad sujungus Baltijos šalių ir Lenkijos čempionatus atsirado geros konkurencijos: buvo išties greitų automobilių, GT3 klasės „Lamborghini“, keli greiti „Porsche“, netgi „Radical“. Bet daugiausiai veiksmo trasoje sukūrė lėčiausi automobiliai“, - sakė J. Simaška.

Labai platus automobilių iš skirtingų klasių spektras lėmė, kad varžybose teko kovoti ne tiek su tiesioginiais konkurentais, kiek su lėtesniais varžovais. O kai 3,2 km ilgio trasoje važiuoja 40 automobilių, turėti švarų ratą, kuriame niekas nesimaišo, praktiškai neįmanoma. Lėčiausi ABC klasės mažyliai buvo puse minutės lėtesni už Justo Simaškos vairuojamą greičiausią GT3 klasės „Mercedes“, o tai reiškia, kad juos teko lenkti kas trečiame rate. Tarp jų – dar dešimtys kitų automobilių, tad ralistui teko tiesiog nardyti sraute.

„Jausmas – tarsi lenktynių žaidime pasirinkus lengviausią lygį, lenki visus kaip stovinčius. Tačiau tai ne taip paprasta, kaip atrodo, buvo ir nejaukių momentų. Kai jie kovoja vienas su kitu, tavęs, trečio, jie tiesiog nemato, ir turi tai išmokti. Greičių skirtumas – milžiniškas, mes atsirandame jiems iš niekur, tad pirmą pusvalandį reikėjo suprasti, kaip juos lenkti saugiai ir efektyviai, o į varžybų galą jau galėjau koncentruotis ir į važiavimą“, - kalbėjo „Ignera“ atstovaujamas sportininkas.

Komandos draugas – profesionalus lenktynininkas

Vienas ralio trasoje važiuoti pratęs Justas šiame etape gavo neeilinį mokytoją: jo komandos draugu tapo patyręs profesionalus lenktynininkas iš Olandijos Daan Arrow, kuris atvažiavo į Estiją kaip treneris lenkų komandai, tačiau „ES Motorsport“ komandos vadovas Ernestas Staponkus pasiūlė jam prisijungti prie Justo į 2 valandų varžybas.

Užsienietis tapo komandos lyderiu ir Justo treneriu, pasidalino patirtimi, pamokė lietuvį važiuoti intensyviame eisme.

„Po ralio aš nebuvau pratęs naudotis veidrodėliais, nes ten jų tiesiog nereikia. Ir kai treniruodavausi simuliatoriuje lenktynėse, ne kartą ten padariau avarijas vien dėl to, kad nežiūrėjau į juos. Reikėjo laiko, kol pripratau tai daryti“, - pasidalino perėjimo nuo ralio prie žiedo istorijomis Justas.

Daanas ir Justas buvo greičiausi savo kvalifikacijose. „Mercedes AMG GT3“ startavo iš pirmosios pozicijos. Pirmą valandą profesionalus lenktynininkas iš Olandijos visiems varžovams nevaikiškai prikrovė malkų, ir Justui vairą perdavė su daugiau nei 2 ratų pranašumu prieš antroje vietoje esančius greičiausius varžovus. Justo savo užduotį neprisidaryti bėdų ir išlaikyti gerą tempą taip pat įvykdė, persvarą padidino dar ratu, ir po dviejų valandų finišavo be didesnės konkurencijos laimėjęs pirmąsias savo ilgų nuotolių žiedines lenktynes.

Padėtas pagrindas varžyboms Lenkijoje

„Iš principo, turėjom kelis konkurentus su panašaus lygio technika, tačiau tiek Daan, tiek aš buvom greitesni už jų vairuotojus. Galbūt norėtųsi aršesnės kovos, kad kiti važiuotų arčiau, bet lenkimų prasme šį savaitgalį išmokau labai daug. Jei iki tol jau buvau įgavęs pakankamai greičio žiūrint į vieną ratą, tai įsitikinau, kad važiavimas krūvoje – visiškai atskiras mokslas. Ir šios lenktynės padėjo gerą pagrindą tam. Viskas gavosi gerai, ir finišas tikrai tapo saldus“, - įspūdžiais pasidalijo J. Simaška.

Vienu išvažiavimu ralisto sezonas žiedinėse lenktynėse nesibaigs. Rugsėjo 20-22 dieną vyks antrasis bendras Baltijos šalių ir Lenkijos žiedinių lenktynių čempionato etapas Poznanėje, kur laukiama dar daugiau greitų komandų iš Lenkijos 2 valandų ilgų nuotolių lenktynėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis