Komandoje – spalvingos asmenybės
Viena svarbiausių komandos užduočių buvo išlaikyti praėjusių metų sudėties tęstinumą. Tačiau Dakaro ralio legenda Antanas Juknevičius ir Lietuvos bei Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionas Kęstutis Stasionis šiemet komandai padėti negalėjo, tad teko ieškoti, kas galėtų juos pakeisti.
„Praėjusiais metais komandos viduje atmosfera buvo labai gera, puikiai supratome vienas kitą ir kartu pasiekėme pergalę, tad norėjosi išlaikyti tą pačią sudėtį. Sužinoję, kad Antanas ir Kęstutis šiemet prie komandos prisijungti negali, savo bendraminčių rate ieškojome pakeitimo. Džiaugiuosi, kad prie mūsų komandos prisijungti noriai sutiko du jauni perspektyvūs lenktynininkai, šiemet perimantys vairą iš patyrusių vilkų“, – pasakoja „Freor thinking green powered by MyBee“ komandos vadovas Edvinas Kriščiūnas.
Jis tęsia, kad Antaną Juknevičių ir Kęstutį Stasionį šiemet pakeis Ralio sprinto (B lygos) lenktynininkas ir Mini ralio (C lygos) čempionas Tadas Stelionis bei virtualios erdvės lenktynininkas, Lietuvos virtualių lenktynių prizininkas ir Europos virtualių lenktynių dalyvis Matas Mendelis.
„Tai – pirmasis kartas, kai virtualias lenktynes iškeičiu į vyksiančias tikroje trasoje. Tačiau 24 valandų formatas man yra artimas, nes virtualioje erdvėje specializuojuosi ištvermės lenktynėse, trunkančiose visą parą. Tikiu, kad savo virtualių žiedinių lenktynių ir studijų metu sukauptą lenktynių inžinieriaus patirtį galėsiu pritaikyti šiose elektromobilių lenktynėse“, – sako autosporto inžinieriaus išsilavinimą Jungtinėje Karalystėje įgijęs ir 7 metų patirtį virtualiuose lenktynėse sukaupęs lietuvis.
Įvairialypėje komandoje taip pat bus ir praėjusiais metais ją į pergalę vedę veidai – automobilių sporto entuziastas ir elektromobilių lenktynių čempionas Artūras Stelionis, automobilių sporto mėgėjas ir atsinaujinančių energijos sprendimų ekspertas Vidas Buzas. Taip pat Mini ralio (C lygos) lenktynininkas ir čempionas bei dviračių sporto entuziastas Vytautas Stelionis ir techninius lenktynių niuansus įvaldęs koordinatorius Darius Šapka.
Įvardija konkurentų pranašumą, bet turi priešnuodį
Komandos narys Artūras Stelionis išskiria vieną konkurentų turimą pranašumą – sportinių kilometrų patirtį, sukauptą žiedinėse lenktynėse. Jam pritaria ir komandos vadovas Edvinas Kriščiūnas, tačiau teigia, kad ir jie turi ką pasiūlyti.
„Žiedinių lenktynių patirties turintys lenktynininkai greitai važiuoja idealiomis ar artimomis joms trajektorijomis, tačiau tai negarantuoja energijos sunaudojimo efektyvumo, kuris visą parą trunkančiose elektromobilių lenktynėse yra kritiškai svarbus. Dauguma mūsų komandos narių „gyvena“ su elektromobiliais kiekvieną dieną, tad mūsų stiprybė – puikiai pažįstama elektromobilių specifika“, – pasakoja čempionų titulą ginančios komandos vadovas.
Nors ruošėsi ilgai, automobilį keitė paskutinę akimirką
Komandos narys Artūras Stelionis pasakoja, kad dėl kelių priežasčių pakeisti praėjusiais metais į pergalę juos „vežusią“ Teslą į naujesnę buvo nuspręsta dar vasarą.
„Norėjome šiose elektromobilių lenktynėse startuoti su 2023 Tesla Model 3 Long Range RWD dėl patrauklių jos techninių specifikacijų. Ji yra beveik 100 kilogramų lengvesnė, varoma ne visais keturiais, o galiniais ratais, todėl efektyvesnė ir su visiškai nauja baterija“, – pasakoja automobilių sporto entuziastas.
Nors komanda į automobilio paieškas leidosi dar rugpjūtį – savo trokštamą automobilį gavo likus vos kelioms valandoms iki testų autodromo pradžios.
„Tesla 2023 m. išleido ribotą seriją naujų automobilių B2B klientams ir mes sužinojome, kad rinkoje galima rasti vieną kitą, likusį nuo pirminių verslo klientų poreikių, tad nieko nelaukdami ėmėme ieškoti. Radome vieną automobilį Austrijoje, jį rezervavome, bet nespėjome sumokėti depozito ir jį įsigijo kažkas kitas vos per kelias valandas. Rankų nesudėjome ir ieškojome toliau Vokietijoje ir Lenkijoje, kol radome kitą automobilį, bet jo net rezervuoti nespėjome. Rugsėjo viduryje sužinojome, kad Tesla išleido dar vieną 2023 metų model 3 atnaujinimą su 50 proc. naujų detalių ir šiek tiek pasikeitusia išvaizda – praėjus vos porai valandų, kai atsirado galimybė sumokėti depozitą ir užsakyti tą facelift‘ą, mes tai padarėme“, – automobilio „gaudymo“ istoriją pasakoja Edvinas Kriščiūnas.
Jo teigimu, komanda žinojo, kad naujų Teslų pristatymas Europoje planuojamas tik spalio-lapkričio mėnesiais, tačiau vylėsi, kad galbūt pavyks automobilį, kuris būtų vienareikšmis šių lenktynių lyderis, atsiimti laiku. Likus savaitei komanda suprato, kad pristatymo laikas prasilenks su lenktynėmis, tad teko ieškoti naujo sprendimo.
„Jau buvome pasiruošę startuoti su praėjusių metų Tesla, net padangas buvome sumontavę, tačiau sužinojome, kad pirminį mūsų „medžiotą“ variantą Lietuvoje turi vienas prekės ženklas, tad kreipėmės į jį dėl partnerystės. Džiaugiuosi, kad po intensyvaus derinimo proceso, abiem šalims įdėjus visas pastangas, susitarimą dėl 2023 Tesla Model 3 Long Range paskutinę minutę rasti pavyko. Automobilį atsiėmėme likus kelioms valandoms iki testų, kuriems jau prieš kelias savaites buvo išnuomota Kuršėnų autodromo trasa.
Žinoma, startas lenktynėse nebūtų įmanomas ir be pagrindinio vardinio partnerio, kuris net ir šio sunkmečio metu noriai suteikė mums finansinę pagalbą“, – aiškina „Freor thinking green powered by MyBee“ komandos narys, atsakingas už bendradarbiavimą su partneriais, Vidas Buzas.
Antrųjų Baltijos šalyse 24h elektromobilių lenktynių kvalifikacija prasideda spalio 6 d. 13 valandą., lenktynių startas 15 valandą, o finišas po paros – spalio 7 d. 15 valandą.