„Porsche“ jau yra dalyvavusi F1 lenktynėse ir kaip konstruktorius, ir kaip variklių gamintojas. „Porsche“ dalyvavo F1 1961-1962 metais, bet vėliau pasitraukė dėl per didelių kaštų. „TAG-Porsche“ varikliai vėliau trumpai buvo pakankamai sėkmingai naudojami „McLaren“ automobiliuose. Tačiau dabar „Porsche“ vardas su F1 siejamas nėra. O gal turėtų būti?
Dar 2010-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje „Porsche“ vadovas Matthiasas Muelleris teigė, kad „Volkswagen“ grupė turi dalyvauti Formulėje 1. Jis teigė, kad tai turėtų daryti „Porsche“ arba „Audi“ - viena dalyvautų ištvermės lenktynėse, kita - F1. „Porsche“ F1 tinka labiau, nors ir ankstyvojoje „Audi“ istorijoje yra F1 žyma.
F1 yra nepaprastai brangus sportas, kuriame yra daug politikos. Tačiau kartu ten yra ir daug technologijų bei, svarbiausia, akių. Žmonėms patinka Formulė 1. Be to, ten dalyvauja „Ferrari“, „McLaren“, „Aston Martin“ bei „Alpine“ (pastarosios dvi nuo artėjančio sezono) vardo komandos. Daug tiesioginių ir netiesioginių konkurentų, kurie ne tik gerina kitų markių žinomumą ir prestižą, bet dar ir turi galimybę vystyti įdomias technologijas. „Porsche“ tikrai trūksta ir jis F1 rikiuotėje tikrai tiktų.
„Porsche“ turės galimybę prisijungti prie Formulės 1 2025 metais, kai bus pristatyti nauji varikliai. Su nauju taisyklių paketu įmanoma prijungti ir naujų komandų, bet gali būti, kad „Porsche“ komandą tiesiog nusipirktų. Formulės 1 organizacijos, komandos ir variklių gamintojai šiuo metu aptarinėja 2025-ųjų taisykles ir būsimų variklių specifikacijas. Tose diskusijose yra ir „Porsche“, nes ją domina sugrįžimas į F1.
Kokios būtinos sąlygos?
Tiesa, tik su sąlyga, kad F1 įvykdys savo tikslą pereiti prie sintetinių degalų. „Porsche“ intensyviai kuria sintetinius degalus, kad išsaugotų savo burzgiančius sportinius automobilius naujiems elektriniams laikams. Sintetiniai degalai leidžia vidaus degimo varikliams būti ir visiškai neutraliems CO2 požiūriu - teoriškai jie gali būti tokie pat švarūs kaip elektromobiliai. „Porsche“ jau kitais metais po truputį pradės sintetinių degalų gamybą. F1 taptų „Porsche“ ne tik žaidimų bei marketingo, bet ir tyrimų aikštele.
Kadangi „Porsche“ demonstruoja tokį didžiulį susidomėjimą sintetiniais degalais, F1 perėjimas prie tokio benzino iš tikrųjų pritrauktų ir „Porsche“ vardą. Kas žino - gal ne tik kaip komandą, bet ir kaip degalų tiekėją.
„Porsche“ atėjimas į F1 ir sportui suteiktų naujų spalvų. Ypač, jei komandų būtų daugiau. Formulė 1 ima riboti komandų biudžetus, todėl atstumai tarp bolidų trasoje turėtų mažėti. Nors daug fanų yra nusivylę F1 padėtimi dabar (iš dalies - dėl automobilių, iš dalies - dėl prastų kai kurių trasų, kuriose važiuojama tik dėl turtingų šalių pinigų), gali būti, kad nauja era po 2025-ųjų bus visai įdomi.