Ne išimtis ir Povilas Lencevičius iš „Republic NP TEAM“ ekipos. Šis sezonas kaip ir kone visi praėję kauniečiui pasižymėjo ieškojimų ir atradimų gausa. Visų pirma – nauja technika. Povilas visiems puikiai pažįstamą ir akiai įprastą BMW e30 išmainė į itin išskirtinį modelį – Z3.
Ištikimybė vokiečių gamintojui išliko, tačiau konkretus pokytis buvo išties didelis – iš seno, lėto ir tingaus, V8 jėgainę turinčio kupė į itin stilingą ir akį traukiantį, dviejų turbinų pučiamą kabrioletą.
Iššūkiai su šiuo modeliu prasidėjo nuo pirmos jo atvykimo į komandos dirbtuves dienos. Norint rasti kėbulo dalių reikia gerokai paskambinėti, norint rasti automobilių sportui skirtų tinkamų dalių jas tenka sugalvoti, suprojektuoti ir pasigaminti patiems, tad šis projektas neišvengiamai paspartino jau kurį laiką Povilo plėtojamą vienetinių dalių sportui verslą.
Statyti du dalykus vienu metu tikrai nėra lengva – tą patvirtins bet kuris verslininkas, kuris bando užsiimti sportu, tačiau kai šie du dalykai gali papildyti vienas kitą, teigiamas rezultatas garantuotas. Šio sezono rezultatas deja nebuvo momentinis. Naujai surinktas automobilis parodė savo niuansus jau pirmųjų išvažiavimų metu, taip neleisdamas rodyti gerų sportinių pasiekimų.
Tikslą, kuris buvo iškeltas šiam modeliui, pasiekti nebuvo sunku. Tai turi būti itin staigus ir labai daug sukibimo su trasa generuojantis modelis – du raktai į greitį. Norint tai išgauti teko perdaryti visą galinę automobilio pakabą, ją atnaujinant kone dešimtmečiu. Galutinis ir tinkamas rezultatas buvo pasiektas tik po gero penketo apsilankymų ant ratų suvedimo stendo, ir, pagaliau pasiekus rezultatą, pradėjo ožiuotis automobilio variklis.
Trijų litrų darbinio tūrio, dviejų turbinų, tiesioginio įpurškimo, naujos kartos – tai yra frazės apibūdinančios šiuo metu kabrioleto priekyje besislepiantį BMW agregatą. Būtent dėl savo sudėtingumo jis ir buvo pasirinktas, kaip variantas, kuris kainuos begales nemiegotų naktų, tačiau turi potencialo virsti stebuklu, kurio kitiems atrasti nepavyko.
Ar taip įvyko? Dalinai. Visas automobilio konceptas, variantų pasirinkimai stipriai prieštarauja šiuolaikiniame drifte įprastiems sprendimams. Dėl savo pasirinkimų komanda sulaukė nemažai kritikos iš sporto senbuvių, kurie nesibodėjo beatodariškai nurašyti tiek Povilo pasirinktą modelį, tiek jo variklį kaip visiškai neperspektyvius ir netinkamus šiam sportui, tačiau būtent ėjimas ten kur veda nuojauta, užsienio patirties studijavimas ir inovacijų paieška leido paskutinias dvejas varžybas iškelta galva keliauti prie kvalifikacijos rezultatų lentos ir ten „Z3“ rasti besipuikuojantį stipriausiųjų trejete.
Tas taip pat leido viename iš „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ už TOP16 ribų palikti vieną iš drifto grandų Timą Simnišką, kuris pats pripažino nesitikėjęs, jog šis, „vonia“ pravardžiuojamas automobilis gali būti toks greitas.
Šio greičio paslaptys nėra labai sudėtingos. Tai nėra pirmas tokio tipo automobilis sukurtas Europoje, tad rodomas itin geras lenko Pawel Trela ir „Opel GT“ pavyzdys būtent ir nuvedė visą „Republic-NP TEAM“ ekipą sukibimo ir greičio, o ne padangų deginimo vietoje paieškų keliu. Deja šio sezono metu neužteko finansų pasiekti lenko sugeneruotą rezultatą – apie 900 kilogramų ir daugiau nei 600 arklio galių turintį monstrą.
Ar pavyko bent kiek? Taip. Šiuo metu automobilis jau užkonservuotas žiemos miegui, o pagaliau pasivijus kasdienių darbų, kurie neišvengiamai kenčia nuo laiko švaistymo sportui, tempą, mažasis kabrioletas lauks atnaujinimų.
Planas gana paprastas – reikia apie dvidešimt procentų pakelti automobilio galią, numesti dar lašelį svorio ir šiek tiek modifikuoti automobilio vaizdą.
Jokių drastiškų pokyčių, tik galutiniai niuansai, kurie kitam sezonui leis „voniai“ jau užtikrintai stotis prie varžybų starto linijos ir tenais vėl skriausti kiek didesnius ir galingesnius oponentus, rodant, jog būtent teisingas ir apgalvotas balansas, o ne tik brutali jėga yra raktas į sėkmę varžybose.