Po darbo – į trasą
„Dynami:t Energy“ komandos lenktynininkai prisipažįsta jau gerą mėnesį bent porą kartų per savaitę vakarus leidžia šlifuodamas trajektorijas lenktynių trasoje, prieš didįjį renginį prabangius vakarus klubuose iškeisdami į dar brangiau kainuojančias treniruotes, kuriose sudegina po 100 litrų benzino ir beveik 300 Eurų kainuojantį padangų komplektą.
Kolegos iš „Volfas Engelman“ bravoro Mantas Matukaitis ir Tadas Aganauskas kartu su Aiste Antanaityte laksto tiek Kačerginės Nemuno žiede, tiek Kazlų rūdoje.
Lenktyninis „BMW M3“ su kuriuo „Dynami:t Energy“ komanda varžysis Palangoje, prieš lenktynes ruošiasi atskirai nuo vairuotojų, garaže, su mechanikų pagalba. Kolektyvas vadovaujasi dar Kauno Automobilininkų įskiepyta tradicija, kad automobilis į lenktynes privalo atvykti visiškai šviežias.
Kainos skiriasi aštuonis kartus
Tuo tarpu „Dynami:t Energy“ trijulė treniruočių metu trasose vaiko standartinį „BMW 325i E36“ modelį.
„Kregždė“ yra puikus treniruoklis pajausti automobilį.
„Šis automobilis puikiai tinka treniruotėms. Jis yra puikiai valdomas, lengva pajusti kaip dirba kiekviena automobilio mechaninė dalis, nesunku tiek išprovokuoti, tiek suvaldyti šoninį slydimą. „Kregždė“ yra puikus treniruoklis pajausti automobilį“ – aiškino M. Matukaitis.
Be to, standartinis automobilis, pasak komandos atstovų yra gerokai racionalesnis automobilis treniruotėms. Vieno pasivažinėjimo biudžetas tiek su lenktyniniu „BMW M3“, tiek su standartui „325i E36“ beveik nesiskiria, sudeginama apie 100 litrų degalų, komplektas po 80 Eurų kainuojančių „Semi-Slick“ tipo padangų, apie 70 eurų skiriama trasos nuomai. Treniruotės standartiniu automobiliu atsiperka jo eksploatacijos kaštais.
„Mes juokaujame, kad šiam „BMW“ modeliui detalės yra perkamos ne vienetais, o kilogramais. Treniruotėse mes ieškome savo ir automobilio ribų, būna, kad perspaudę jas surandame, dėl ko automobilis gauna naujus randus, neatlaiko kai kurios detalės. Šiam modeliui jų galima rasti visur, ir palyginti nebrangiai. Tuo tarpu „BMW M3“ detalės retos, jų reikia ieškoti net užsienyje, taigi prieš pat varžybas nesinori „nurašyti“ pagrindinio įrankio.“ – kalbėjo Mantas Matukaitis, kuris iš kart pridėjo ir situaciją iliustruojantį pavyzdį: „Teko keisti „BMW 325i“ modelio greičių dėžę, kuri mums atsiėjo 100 Eurų. „M3“ tokia pati detalė kainuoja 800 Eurų, ir šiuo metu Lietuvoje tokios nėra.“
„Kregždės“ negaila
Tokios taktikos pamokė ir praėjusių metų istorija, kai treniruočių metu Kačerginės trasoje apsivertė Aistė Antanaitytė. Buvo stipriai pažeistas kėbulas, ilgai užtruko remonto darbai. Aistė pripažįsta dar ir dabar jaučianti incidento padarinius, kurie priverčia dukart pagalvoti prieš atliekant kiekvieną veiksmą, tačiau treniruočių metu važiuodama tuo automobiliu, kurio negaila, gali koncentruotis vien tik į vairavimo įgūdžių tobulinimą, ribų paieškas.
„Šiokią tokią baimę vis dar jaučiu, tačiau noras lenktyniauti ją nugali.“ – trumpai paaiškino Aistė.
Pats Mantas Matukaitis išdavė, kad treniruočių metu būna technika kenčia ne ką mažiau nei per varžybas. Treniruotės yra ta proga, kada lenktynininkai gali ieškoti tiek savo, tiek automobilio ribų, o kai jos randamos, trasa tampa per siaura.
Priprasti prie automobilio daug laiko nereikia
Kyla klausimas, kada lenktynių dalyviai turės laiko susidraugauti su „M3“? Vis tik tai gerokai galingesnis, ir iš tiesų didesnis automobilis.
„Na, Aistė Antanaitytė juo važiavo jau praėjusių metų „1000 km“ varžybose, taigi ji šį automobilį pažįsta. Tuo tarpu mums su Mantu laiko susipažinimui užteks ir per treniruotes Palangoje. Juk anksčiau važiavome po Kauno Automobilininkų sporto klubo vėliava, raudonuoju Dovilo Čiutelės „Žiguliu“, kurį išbandyti gaudavome taip pat tik lenktynių išvakarėse, kas nesutrukdė po finišo užlipti ant apdovanojimų pakylos. O to monstro valdymas juk gerokai komplikuotesnis nei civilizuoto „BMW M3“. – pasakojo Tadas Aganauskas.
Neišsiskirs iš jų ir komandos svečias, profesionali ralio lenktynininkė Molly Taylor. Ji taip pat pirmą kartą prie „BMW M3“ vairo atsisės tik pirmųjų treniruočių Palangoje metu. Nepaisant to, australė dėl to nesuka galvos.
„Man patinka iššūkiai, taigi nebijau naujo automobilio, ir naujo tipo trasų. Esu ralio lenktynininkė, tenka dalyvauti įvairiausiuose pasaulio kampeliuose vykstančiose varžybose, taigi per ilgą laiką išmokau greitai adaptuotis prie įvairių sąlygų. Tikiu, kad tiek su „Eneos 1000 km“ lenktynių trasa, tiek su automobiliu susidraugausiu per pirmąsias treniruotes.“ – pasitikėjimo savimi neslėpė Molly Taylor.