Tarp jų – ir motociklai: Pro Stock, Super Street, Super Twin ir Top Fuel, tarp kurių ir 9 kartus Europos čempiono Ian Kingo 1.6 litro darbinio tūrio 4 cilindrų su turbo kompresoriumi 1500 AG „Puma Yamaha“ motociklas, varomas nitro metanu. Šiam žvėriui įsibėgėti iki 100 km/val. pakanka vos 0,7 sek, o po 6 sekundžių jo greitis gali siekti jau ir 400 km/val. Tai – technologiškai pats pažangiausias tokios rūšies motociklas visame pasaulyje. Verta paminėti, kad jį konstravo būtent pats jo šeimininkas Ianas Kingas, kuriam priklauso „Puma Enginering“ kompanija, pagaminusi per 100 traukos lenktynėms skirtų motociklų, gerinančių rekordus visame pasaulyje.
Ties finišo žyma dragsterio greitis siekė net 499,46 km/val.
Savaitgalis Sante Pod trasoje buvo permainingas. Nepaisant šeštadienį merkusio lietaus, finalas čia buvo išties karštas. Šeštadienio kvalifikaciniai važiavimai buvo atšaukti taip ir nepavykus išdžiovinti trasos, tad sportininkai galėjo patausoti savo techniką ir patys atsikvėpti, o jų komandos turėjo daugiau laiko tinkamai pasiruošti ir viską kaip reikiant sustyguoti.
Sekmadienio rytas ir ketvirtis mylios čia įveiktas per 3,896 sek. Tai oficialus 2016 m. Europos rekordas, kurio savininkas Duncanas Micallefas iš Maltos. Ties finišo žyma jo vairuojamo Top Fuel dragsterio greitis siekė net 312,16 mylių per valandą, t.y. 499,46 km/val.
Top fuel dragsteris – tai greičiausia traukos lenktynių mašina ir greičiausiai žemės paviršiumi judanti transporto priemonė, jei jį taip galima pavadinti. Jau per pirmąją sekundę dragsteris pasiekia ~180 km/val., antrąją įsibėgėja iki ~340 km/val., o po 4 sekundžių jo greitis gali siekti ir 500 km/val.
Vairuotojams tenka apkrova lygi 5G. Verta priminti, kad visai tai įvyksta vos 1/4 mylios t.y. 400 m ilgio trasoje. Taip, 500 km/val. greičiui pasiekti užtenka vos 400 m, skamba neblogai, ar ne? Tad kaip jam tai pavyksta?
Top Fuel dragsteris varomas nitro metanu, variklis generuoja apie 8000 AG. Tikslus arklių skaičius nėra žinomas, nes jiems suskaičiuoti nėra pagaminto Dyno stendo. O pagaminti tokį išties nelengva, nes pajudėdamas iš vietos Top Fuel dragsteris sukelia tikrą žemės drebėjimą. Manot tai juokai? Gal vertėtų pažiūrėti vaizdelį.
Na aišku, vaizdo įrašas žemės nesudrebino, tad jei norit tuo įsitikinti, gal visgi reikėtų tai pamatyti gyvai. Tik nepamirškite ausinių.
Variklis sukuria tokią galią, kad praktiškai susinaikina pats save.
Po kiekvieno važiavimo Top Fuel dragsterio variklis išardomas, kruopščiai perrenkamas ir testuojamas. Atrodytų, gana keista perrinkinėti variklį, pravažiavus vos keletą sekundžių, tačiau dėl milžiniškos galios ir apkrovų jo resursai išties nėra ilgaamžiai.
Variklis sukuria tokią galią, kad praktiškai susinaikina pats save. Dažniausiai keičiami stūmokliai, švaistikliai, žiedai, žvaklaidžiai, sankabos diskai, kurių Top Fuel dragsteris turi net 6 ir kt. detalės, tad kelios sekundės džiaugsmo komandai gali kainuoti iki 5000 eurų, įskaitant suvartotą kurą ir pakeistas dateles. O kuro suvartojama nei daug, nei mažai – per sekundę dragsteris sudegina apie 5 litrus nitro metano.
Įgudusių mechanikų komandai perrinkti variklį užtenka apie 1 val. ir tada viskas vėl prasideda iš naujo.