Ralis vyks birželio 16-17 dienomis.
Raceadmin.eu sistemoje paskelbę registraciją, „Press ralio“ organizatoriai ragina nedelsti: šiemet prie starto linijos renginyje tilps ne daugiau nei 90 ekipažų, o pastarieji keli metai rodo, kad galimybės startuoti čia ištirpsta rekordiniu greičiu.
Šie metai ypatingi ir dėl to, kad varžybose lauks naujas vadovas. Šių pareigų ėmėsi Darius Šileikis – Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Ralio komiteto pirmininkas, į „Press ralį“ atkeliausiantis su savo teisėjų komanda. O ralio komisaro pareigas užims Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) arbitras Arnas Paliukėnas, prižiūrintis ralio ir ralio reido Europos bei Pasaulio čempionatų varžybas.
Pasitelks dirbtinį intelektą
D. Šileikis pasakojo, kad viena didžiausių naujovių, kuri įsigalios šių metų „Press ralyje“, yra ta, kad dalyvių pasiekti rezultatai ir baudos trasose bus skaičiuojamos naudojantis dirbtiniu intelektu.
„Dėl to bus eliminuojamas galimos teisėjo klaidos faktorius ir, pats svarbiausias dalykas, ekipažas ne tik savo rezultatą sužinos jau būdamas greičio ruožo finiše, tačiau dar po kelių sekundžių rezultatų atvaizdavimo platformoje www.raceadmin.eu ekipažas matys savo tikslų rezultatų klasėje ir galės pasilyginti su konkurentais“, – naujovėmis dalinosi D. Šileikis.
Iš Dakaro ralio – į „Press ralį“
„Tikimės, kad šiemet pavys padaryti išties kokybišką renginį be teisėjų klaidų, kada dalyviai galės mėgautis važiavimu, o ne aiškintis po finišo, kas nugalėjo. Turėti komandoje Arną mums yra didelė garbė. Kai Dakaro ralio komisaras sutinka būti „Press Ralio“ komisaru, tai jau kažką sako“, – džiaugėsi ralio organizatorius Valdas Valiukevičius.
A. Paliukėnas metus pradėjo dirbdamas sporto komisarų kolegijos pirmininku Dakaro ralyje. O birželio 16-17 dienomis „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ garbės narys prižiūrės klubo organizuojamo „Press Ralio“ eigą.
„Tai tikrai nėra karjeros žingsnis nei pirmyn, nei atgal. Bendraminčių būryje turime prisiimti kažkokias pareigas. O kadangi aš komisaro pareigas išmanau geriau nei varžybų vadovo, tai jas ir prisiėmiau. Norisi kelti renginio lygį“, – sakė A. Paliukėnas.
Užtikrinti sąžiningą konkurenciją
Komisaro pareiga – užtikrinti taisyklių laikymąsi renginyje. Jis stebės ne tik dalyvių kovą, varžybų vadovo darbą, bet ir pačią organizaciją. Varžybų vadovas yra atsakingas už jų vykdymą, tačiau jis vadovaujasi aiškiai apibrėžtomis taisyklėmis. Kai iškyla taisyklėse neapibrėžtos situacijos, kurių varžybų vadovas negalės spręsti, paskutinis žodis teks A. Paliukėnui.
„Mano darbas nėra bausti. Aš turiu užtikrinti sveiką sportinę konkurenciją, apsaugoti tuos, kurie taisyklių nepažeidžia, ir nubausti tuos, kurie jas pažeidžia“, – pabrėžė FIA arbitras.
Komisaras stebės ne tik dalyvių pasirodymą, bet ir teisėjų darbą, netgi organizatorių. Dakaro ralyje bei Europos ralio reidų čempionato varžybose jam teko nuobaudas rašyti netgi renginius prižiūrinčioms įmonėms. Pavyzdžiui, jeigu laiko matavimo įranga neveikia taip, kaip priklauso, ji neleidžia užtikrinti lygiaverčių sąlygų lenktyniauti.
„Sporto komisaro pareigos nėra vien tik sėdėjimas kabinete. Jis gali rinktis, ką žiūrėti. Aš norėčiau pamatyti ir teisėjų darbą. Tikiuosi, kad šiose varžybose nereikės tiek daug rašyti ir turėsiu galimybę pamatyti patį renginį. Nenorėčiau galvoti, kad čia turėsiu tiek darbo kaip Dakare, tikiuosi, kad čia bus viskas mažiau suvaržyta, vis tik – ne Pasaulio čempionato etapas“, – lūkesčius laukiančiam darbui išvardino būsimas „Press ralio“ arbitras.
Ar „Press ralis“ bus tik atostogos?
Ilgametės dviejų dienų „Press ralio“, dar vadinamo žurnalistų raliu, varžybos, palyginti su Dakaro raliu bus tarsi atostogos FIA komisarui. Dakare nuo pat administracinės ir techninės komisijos iki finišo vėliavos jo darbas be poilsio dienų truko tris savaites. Darbo sąlygos dykumoje taip pat nebuvo pačios patogiausios: miegas vagonėlyje, ne visuomet buvo vandens, elektros, nuolatinės problemos su ryšiu.
„Dakaras yra Dakaras. Reikia mokėti išlaikyti koncentraciją ir rašyti sprendimus nepailsėjus“, – prisiminė iššūkį pašnekovas.
2023-iųjų metų Dakaro ralyje sporto komisarų kolegija parašė tris dešimtis sprendimų. Svarstyta buvo gerokai daugiau. Vis tik tai buvo dar ne pačios intensyviausios varžybos. Arbitras sakė, kad daugiau dirbti tenka klasikiniame ralyje. Panašų skaičių sprendimų Europos ralio čempionato etape tenka parašyti per tris dienas. Tad, tikėjosi A. Paliukėnas, „Press ralyje“ bus ramiau, nes šiemet varžyboms vadovaus Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komiteto pirmininkas Darius Šileikis. A. Paliukėnas prisipažino, kad naujas varžybų vadovas buvo vienas iš veiksnių, dėl ko jis sutiko prisijungti prie „Press ralio“.
„Varžybų vadovas ateina su savo komanda, su savo teisėjais, puikiai išmano savo darbą, tad nemanau, kad man reikės kontroliuoti kiekvieną jo žingsnį“ – komentavo pašnekovas.
Prasidėjo registracija
28-asis „Press ralis“ vyks birželio 16-17 dienomis. Renginio startas numatytas iš Vilniuje esančio „Best Drive“ automobilių centro. Čia vyks ir techninės bei administracinės komisijų procedūros.
Užsiregistruoti į „Press ralį“ galima raceadmin.eu platformoje čia.
Startavę iš sostinės, ralio dalyviai sekundes rinks, kūgelius skaičiuos ir idealių trajektorijų ieškos įvairiausiose trasose. Greičio ruožai lauks Kėdainiuose, taip pat greta Šiaulių esančiuose Kuršėnuose. Tikras greičio vakarėlis numatytas ir Kačerginėje, „Nemuno žiedo“ trasoje.
Pirmąjį varžybų vakarą ralio karavanas užbaigs Šventojoje, „Pajūrio sodyboje“, o antrąją ralio dieną sparčiausių paieškos tęsis jau pajūryje esančiose trasose.