Dvi dienas permainingomis oro sąlygomis įvairiausiose Lietuvos trasose dėl geriausiųjų titulų kovojo 70 ekipažų. Varžybų dalyviai startavo Vilniuje, o finišavo Kruizinių laivų terminale Klaipėdoje. Ypatinga sėkmė lydėjo „Jaguar“ automobilius – abu lenktynėse atnaujintais „F-Type“ modeliais važiavę ekipažai nugalėjo savo klasėse.
„Press ralio“ varžyboms „Jaguar Land Rover“ Baltijos šalių atstovybė delegavo galingiausius „F-Type“, kuriuose sumontuotas 5 litrų V8 konstrukcijos variklis su mechaniniu kompresoriumi. Šių automobilių galia, priklausomai nuo pasirinktos versijos, gali siekti nuo 450 iki 575 AG.
Galingiausiąją 575 AG versiją vairavęs portalo 15min rubrikos „Gazas“ redaktorius Žilvinas Pekarskas su šturmanu Giedriumi Žiura nugalėjo 5000+ cm³ žurnalistų „Press“ klasėje.
O su 450 AG galios „F-Type“ varžęsis lenktynininkas Karolis Raišys drauge su Juste Šataite ne tik iškovojo pergalę 5000+ cm³ „Sport“ klasėje, bet ir finišavo ketvirti bendroje sportininkų įskaitoje, nugalėtojų Igno Gelžinio ir Dalios Belickaitės ekipažui nusileidę vos 1 min. 3,6 sek. Savo klasėje „Jaguar F-Type“ ekipažas aplenkė „Porsche 911 Carrera S“ bei kelis BMW M serijos modelius.
Pergalei nesutrukdė ir permainingos oro sąlygos
„Važiavau į varžybas pasimėgauti, nes atrodė, jog pats automobilis tai diktuos – geras, gražus ir galingas „Jaguar“. Pasiekti kažkokį rezultatą, tiesą sakant, nelabai tikėjausi, be to, nedaug tam ruošiausi“, – po lenktynių prisipažino K.Raišys.
Jo teigimu, šių metų „Press ralis“ nebuvo lengvas pasivaikščiojimas – didelis kilometražas ir dviejų dienų varžybų trukmė reikalauja iš ekipažo ištvermės, susikaupimo ir didelio pasitikėjimo technika. Laimei, visi trys komponentai derėjo pagirtinai.
„Ralyje yra toks posakis, kad pergalė pagal nuopelnus dalijama į tris dalis: vairuotojo, šturmano ir mechanikų. Kadangi pastarojo trečdalio nereikėjo, jį tikrai atiduočiau pačiam automobiliui. Šiemet legendiniam „Jaguar E-Type“ kaip tik sukanka 60 metų, tad pergalė su jo įpėdiniu laikomu modeliu dar malonesnė“, – pažymėjo lenktynininkas.
Šių metų ralis pasižymėjo trasų įvairove. Pirmąją ralio dieną dalyviams teko itin greitai lenktyniauti Elektrėnų, Aukštadvario, Smalininkų kartodromuose, taip pat legendinėje „Nemuno žiedo“ trasoje Kačerginėje ir Veiviržėnų aerodrome.
Antrąją dieną reikėjo demonstruoti preciziškumą ir automobilių judrumą slalomo trasose Klaipėdos autodrome, Laisvojoje ekonominėje zonoje ir vienoje Palangos stovėjimo aikštelių. K.Raišio teigimu, automobilis ekipažo nenuvylė net ten, kur neturėjo pasiteisinti.
„Ypač susuktose, lėtose trasose, kur pranašumą paprastai turi maži supervikrūs modeliai, tikrai nepraradome daug laiko. O jau greitose trasose, kaip antai Kačerginės, automobilis džiugino su kaupu“, – sakė K.Raišys.
Jam antrinęs Ž.Pekarskas akcentavo ir ralio dalyviams tekusias permainingas oro sąlygas. Pirmąją varžybų dieną dosniai žeriamus saulės spindulius keitė didele jėga prapliupusios liūtys ir būtent tokiu oru žurnalistui teko įveikti „Nemuno žiedo“ trasą.
„Pirmąją dieną tikėjomės išnaudoti visą automobilio potencialą Kačerginėje, bet taip sutapo, kad pylė lietus ir automobilis tiesiog plaukė. Reikia pagirti saugumo sistemas, nes jos veikė be priekaištų ir padėjo suvaldyti tokią didelę galią“, – pažymėjo pašnekovas.
Ž.Pekarsko vairuota „F-Type“ versija nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti vos per 3,5 sekundės. Žurnalisto teigimu, ant vandens vairuoti tokio galingumo modelį buvo tikras iššūkis.
„Kačerginėje važiavome ant ribos – buvo ir nuo kelio nuskriejusių kolegų. Pajudėjus nuo starto linijos vanduo per stogą ir variklio dangtį žliaugė su tokia jėga, kad man atrodė, jog užgriuvo jūros banga. Įsibėgėjimo greitis iš tiesų paliko didelį įspūdį“, – prisiminė Ž.Pekarskas.
Ryškiausias ralyje
Abiejų ekipažų pilotai negailėjo komplimentų automobilio valdymo savybėms. „F-Type“ sukonstruotas ant visiškai aliumininės platformos, todėl išsiskiria mažu svoriu ir labai tvirta konstrukcija.
Pernai automobilį „Jaguar“ atnaujinę inžinieriai akcentavo gerokai patobulinę pakabos ir vairo sistemų darbą bei atsaką į vairuotojo veiksmus. Juos pastebėjo ir K.Raišys.
„Žvelgiant iš šono, man šis „Jaguar“ labiau primindavo išvaizdų GT klasės automobilį, tinkamą keliauti užmiestyje, važiuoti į susitikimus ir kartu greitai judėti vingiuotu keliu. Tačiau trasoje jis atsivėrė visiškai netikėtomis spalvomis: neutralus balansas tarp ašių, keturi varomieji ratai leido labai gerai pajusti automobilį. Kadangi jis nustebino gerąja prasme, galėjau mėgautis lenktynėmis“, – šypsojosi lenktynininkas.
Kalbėdamas apie pagrindinius sėkmės ingredientus, Ž.Pekarskas itin palankiai įvertino technikos galimybes. Jo teigimu, lenktynėse vairuotas automobilis buvo geriausias pasirinkimas, ypač – greitoms trasoms. Be to, keturių varančiųjų ratų sistema padėjo išlaikyti automobilį trajektorijoje net itin staigiuose ir siauruose posūkiuose.
„Manau, kad nė vienas dalyvis negavo tiek adrenalino, kiek mūsų ekipažas. Klaidų, aišku, neišvengėm, bet kolegos profesionalūs lenktynininkai pagyrė už gerą važiavimą. Jų komplimentai buvo malonūs. Be to, visi man labai pavydėjo automobilio ir prieidavo artimiau „susipažinti“ suvilioti jo garso. Be abejonės, tai buvo ryškiausias ir įspūdingiausias ralio automobilis“, – sakė Ž.Pekarskas.