Lietuviai vasarą Estijos kurorte nepoilsiauja
Kiekvienais metais likus maždaug mėnesiui iki „Aurum 1006 km“ lenktynių Estijos pajūryje esančioje „Porsche Ring“ trasoje itin dažnai pradeda lankytis greičiausios lietuvių komandos. Ne be reikalo: tai moderniausia trasa Baltijos šalyse. Ji greita, lygi, saugi, turi puikiai išvystytą infrastruktūrą. Kai Lietuviškos komandos pradeda lenktyniauti vis modernesne technika, Kačerginės „Nemuno žiedas“ dingsta iš radarų. Moderniausi lenktyniniai superautomobiliai vienintelėje ir itin prastos būklės trasoje nebegali važiuoti. Lūžta. Rygoje esančioje Bikerniekų trasoje vyksta aukščiausio lygio lenktynės, tačiau miesto parke esantis žiedas itin pavojingas. Menkiausia klaida reiškia automobilio ištaškymą į betoninius blokus. Tad galingiausius automobilius vairuojančios komandos treniruotėms dažniausiai renkasi saugią trasą Estijoje.
„Tai yra geriausia vieta treniruotis ir susistyguoti automobilį. O turint naują techniką tikrai yra ką veikti. Dvi dienas ieškojome geriausių važiuoklės nustatymų, kad galėtumėme važiuoti ir greitai, ir nedegintumėme padangų, komandos vadovas skaičiavo degalų sąnaudas esant skirtingoms sąlygoms, kas padės dėliojant lenktynių strategiją. Na, o vairuotojai toliau pratinosi prie automobilio, kad galėtų jį kuo geriau išnaudoti“, – sakė „Dynami:T“ komandos siela Mantas Matukaitis.
„Sim Racer“ tapo Aivaru Pyragiumi
Štai Rokas Steponavičius iki tol dar nebuvo koviniu tempu išbandęs „Lamborghini Huracan ST EVO“, prie jo pratinosi ir Karolis Gedgaudas. Tuo tarpu itin pažįstamas automobilis buvo naujajam „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ komandos nariui Aivarui Pyragiui. Jis praėjusiais metais šiuo bolidu Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionate pagerino tiek „Porsche Ring“, tiek Bikerniekų trasos rekordus. „Porsche Ring“ trasos rekordas dar ir dabar priklauso vairuotojui, kurio licencijoje buvo įrašytas „Sim Racer“ vardas.
„Man reikėjo kažkokiu būdu grįžti į automobilių sportą po 15 metų pertraukos. Tuos rekordus dariau su minimalia rizika, nes nebuvo jokio tikslo rizikuoti, konkurentai buvo toli nuo manęs. Jei būčiau sudaužęs automobilį, tai atsakomybė kristų ant „Sim Racer“. Reikėjo neprisidaryti klaidų. Neprisidariau. Ir po šių testų prieš 1006 km lenktynes tapau nebe „Sim Racer“, o Aivaru Pyragiumi“, – apie savo sugrįžimą taip kalbėjo itin daug patirties sukaupęs, tačiau ilgą pertrauką padaręs sportininkas. Jis, beje, jau yra laimėjęs lenktynes Palangoje 2004-aisiais metais.
Juodas debesis nuslinko?
Šiemet „Ignera & BioCircle by Dynami:t“ kelia sau ne ką mažesnius lūkesčius. Nori užlipti ant podiumo bendroje įskaitoje. Nors „Lamborghini“ dėl organizatorių taikomos „Ballance Of Performance“ taisyklės, apribojančios kai kurių modelių greitį, kad sulygintų jų galimybes trasoje nebus pats greičiausias, keturi greiti vairuotojai tikisi pasiekti aukštumų stabilumu.
„Tempas treniruotėje buvo tikrai neblogas, padirbėjome su automobilio nustatymais, pavyko suprasti, ko automobilis reikalauja iš vairuotojų ir kaip keičiant parametrus keičiasi jo valdymas. Prisijaukinome automobilį“, – sakė Rokas Steponavičus.
„Testuose pratinausi prie sau neįprasto automobilio ir jo greičio, taip pat ieškojom balanso tarp greičio ir padangų taupymo. Manau, kad visus tikslus pavyko įgyvendinti tikrai neblogai“, – po treniruočių komentavo Karolis Gedgaudas.
Šiemet „Dynami:t“ komandai treniruotės prieš Palangą praėjo itin sklandžiai. To nebuvo jau kelis metus. Tai kas nors sugesdavo, tai koks nors incidentas sutrikdydavo pasiruošimą. Šiemet Estijoje buvo įgyvendinta visa programa kaip iš natų. Komanda tikisi, kad tai ženklas, jog pagaliau atsitrauks ilgą laiką kamavęs nesėkmių šleifas ir ji vėl grįš ant „Aurum 1006 km“ lenktynių podiumo.