Lenktynininkų stovykla įsikūrusi saulės iškepintoje žemėje – vien žvyras, smėlis, akmenys. Ir karinis pakilimo takas. Todėl kiekvienas automobilis, pravažiuojantis pro šalį, kelia dulkių debesis. Kai kurie Dakaro dalyviai elgiasi pagarbiai ir juda mažu greičiu. Bet „chuliganų“ pasitaiko visur.
Tokias problemas labai primityviu būdu išsprendžia vandens cisterna: važiuoja keliukais tarp sustatytų automobilių, ir purškia srovę tiesiog iš žarnos. Žinoma, iš pradžių susiformuoja pliurzė, bet pamažu ji išdžiūsta ir kelias valandas beveik nedulka.
Tačiau tokios dulkės – tik „gėlytės“. Kiekvienos komandos techninės pagalbos automobiliai, panašiai kaip didieji kemperiai, turi specialias talpas, kuriose telpa iki tonos vandens. Norėdami prieš kiekvieną startą pripildyti šias talpas, „medžioja“ jau nebe paprastą cisterną, o ugniagesius.
Toks prabangus ugniagesių automobilis, koks užsuko į šalia Limos įsikūrusį bivaką, retenybė, – sako „Agrorodeo“ komandos inžinieriai. Nes pagrindinė jo paskirtis – gesinti gaisrus. Tačiau dėl itin didelės vandens talpos jis čia labai paklausus.
Vos pamatę per bivako vartus įvažiuojantį įspūdingą sunkvežimį, „Agrorodeo“ komandos nariai šūktelėjo projekto „iGo2Dakar“ krikštatėviui Mindaugui Plukiui: gal turi marškinėlius? Tokios smulkios dovanos ir suvenyrai Dakare labai padeda. Netruko nė pusvalandis, ir didžiulis ugniagesių „E-One Typhoon“ jau riaumojo šalia Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „kamanės“, pumpuodamas vandenį į specialias sunkvežimio talpyklas.
Šiame ugniagesių sunkvežimyje telpa daugiau nei 3000 l vandens, taigi jis vieno reiso metu gali aptarnauti keturis komandos sunkvežimius.
Turbūt jau suskaičiavote, kad į tradicinio sunkvežimio dvi talpas telpa 600 - 1000 l vandens. Ar tai yra daug?
Tikrai nemažai, jei jį komanda naudotų tik indams plauti ir drabužiams skalbti. Tačiau labai dažnai vandens prireikia plauti lenktynių automobiliams stipria srove.
Tarkime pernai buvo išskirtinis atvejis kai, po daugeliui lenktynininkų lemtingu tapusio antro etapo, skystas molis ir smėlis užklijavo viską, kas įmanoma, mechanikai vieno automobilio nuplovimui sunaudodavo beveik 1000 litrų vandens. Be abejo, įprastomis sąlygomis tiek vandens nereikia.