Sunku pratybose, lengva kare
Jau šį šeštadienį Palangoje startuoja „Eneos 1006 km“ lenktynės. Kačerginėje – paskutinė „Dynami:t Energy“ komandos treniruotė. BMW M3 ožiuojasi. Nevažiuoja taip, kaip turėtų. Trys variklio cilindrai nedirba. Bet ketvirtą kartą šiose lenktynėse dalyvausiančio Manto Matukaičio veide – jokio nerimo.
Visi automobiliai su kuriais teko važiuoti, ilgą lenktynių distanciją atlaikė be didesnių problemų. Matyt, posakis sunku pratybose, lengva kare, yra tiesa
„Kiekvienais metais treniruotėse susidurdavome su kokiomis nors automobilio problemomis. Visada atsirasdavo nenumatytų paruošiamųjų darbų paskutinei nakčiai, mechanikai prieš lenktynes miegodavo mažai. Kaip bebūtų keista, visi automobiliai su kuriais teko važiuoti, ilgą lenktynių distanciją atlaikė be didesnių problemų ir pavyko. Matyt, posakis sunku pratybose, lengva kare, yra tiesa,“ – sako Mantas Matukaitis.
Vis tik tokį kontraversišką reiškinį galima paaiškinti paprastai. Per treniruotes išlindusias problemas galima sutvarkyti taip, kad lenktynėse jos daugiau nebeišlystų. Mat net ir mažiausios problemos gali atimti labai daug brangaus laiko.
Smulkmenos atima daug laiko
Štai tik sukonstravus „Dynami:t Energy“ komandos BMW M3 pirmasis jo pasirodymas pavasarį vykusiame „Tackday by H-Klubas. Petrolhead Event“ renginyje baigėsi nekaip: automobilis sustojo šalikelėje. O problema paprasta – trūko akceleratoriaus trosas. Vis tik jos išspręsti garaže nepavyko. Komandos technikos vadovas Giedrius Firantas sako, kad reikėjo vykti į motociklų parduotuvę ir nusipirkti naują.
Nė nesugalvotum į lenktynes pasiimti atsarginių akceleratoriaus trosų
„Nė nesugalvotum į lenktynes pasiimti atsarginių akceleratoriaus trosų. Taigi jei jis būtų trūkęs Palangoje, prarastume labai daug laiko, galbūt dėl tokios smulkmenos negalėtumėm finišuoti. Gerai, kad automobilio perdarymo problema išlindo treniruotėje, taigi perdarėme akceleratoriaus troso kanalą, kad jis niekur nesitrintų, ir šios problemos tikrai išvengsime“, – aiškino Giedrius Firantas.
O kaip dėl trijų neveikiančių cilindrų paskutinės treniruotės metu? Užteko nusausinti iš išdžiovinti dėl lietaus ir šlapios trasos sudrėkusius žvakių laidus. Palangoje per lenktynes lietaus būna gana dažnai. Tokia pasikartojanti problema atimtų daug brangaus laiko. Sprendimas: gražinti lengvinant automobilį pašalintas variklio skyriaus apsaugas.
Tikslas – podiumas
Giedrius džiaugiasi, kad dar nebuvo rimtų problemų, dėl kurių tektų baigti treniruotes šiuo automobiliu. Standartinio automobilio pagrindu pavyko sukonstruoti greitą, ir, svarbiausia, patikimą bolidą, kuris „Dynami:t Energy“ komandai „Eneos 1006 km“ lenktynių metu turėtų padėti pasiekti minimalų tikslą – finišą.
Vis tik ant apdovanojimų pakylos šalia Palangos aplinkkelio jau stovėję ir šampanu maudęsi vairuotojai Mantas Matukaitis, Tadas Aganauskas, Aistė Antanaitytė-Matukaitė, bei naujokas Benas Sinkevičius ir komandos vadovas Aleksandras Dainys tikisi dar kartą po lenktynių užlipti ant scenos ir atsiimti A3000 klasės taures.