„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pristatytas „Red Bull RB9“ 2013-ųjų metų bolidas

„Red Bull“ technikos vadovas Adrianas Newey naująjį komandos bolidą RB9 pristatė kaip evoliucinį modelį be didesnių pokyčių, taip atspindintį tik nežymius prieš šį sezoną įvestus „Formulės-1“ taisyklių pakeitimus.
„Red Bull DB9“ bolido pristatymas
„Red Bull DB9“ bolido pristatymas / „Scanpix“ nuotr.

Didžiausias laukiantis pokytis – naujos padangos

Specialisto nuomone, didžiausią iššūkį šiame sezone kels ne kosmetiniai taisyklių pakeitimai, o vėl besikeičiančios „Pirelli“ padangos.

„Tai evoliucinis automobilis. Žiemą nebuvo didelių taisyklių pakeitimų“, – teigė geriausiu „Formulės-1“ bolidų kūrėju laikomas britas.

„Didžiausias pokytis slypi ne taisyklėse – tai naujosios „Pirelli“ padangos. Galėjome trumpai jas išbandyti pirmosiose treniruotėse Brazilijoje, tačiau buvo labai karšta, o trasa dar visai žalia, todėl, tiesą sakant, ne kažin ką sužinojome.“

„Visa esmė buvo RB8 išpuoselėjimas. Didelių pokyčių nėra. Tai daugiau evoliucinis automobilis, sukurtas remiantis visais tais pačiais principais, kaip ir pernykštis.“

„Šio bolido atveju visa esmė slypi smulkmenose. Pagerinome kai kuriuos elementus, kuriuos manėme galį patobulinti. Dabar viską lems technikos tobulinimas sezono metu.“

Vis dar turi perprasti padangas

Nors „Red Bull“ pernai vėl tapo čempionais, komanda iki pačios sezono pabaigos nespėjo iki galo perprasti siurprizų visiems negailėjusių „Pirelli“ padangų.

„Mes turime ir toliau bandyti perprasti padangas. Kiekvieną kartą, kai pernai manydavome jas jau perpratę, vis kažkas nustebindavo, ir mes suprasdavome, kad dar ne pabaiga“, – pastebėjo A. Newey.

„Be to, padangos prieš šiuos metus buvo pakeistos. Iš ankstesnės patirties aišku, kad kaip elgiasi padangos supranti tik pradėjęs bandymus.“

Pasyvi DRS – įdomi sritis

„Red Bull“ technikos vadovas dalies komandų – pavyzdžiui, „Lotus“ ir „Mercedes“ – pernai kurtą pasyvią DRS sistemą pavadino įdomia sritimi ir neatmetė šios naujovės diegimo savo bolide, tačiau kartu pažymėjo, kad suvaldyti šį įtaisą yra itin sudėtinga.

„Tai, be abejonių, labai įdomi sritis, tačiau labai sudėtinga sukurti tokią sistemą, kuri būtų patikima, kuri išlaikytų neįsijungdama sekant kitą bolidą ir kuria būtų galima savaitgaliais pasiekti teigiamos naudos. Nei vienas šių dalykų nėra lengvai pasiekiami.“

„Mes tikrai ją tyrinėjome. Nenorėčiau išduoti, ką mes ruošiamės ar ko nesiruošiame daryti šiame sezone. Tai labai įdomi sritis, ji tikrai bus tyrinėjama. Pasiekti rato įveikimo laiko pagerinimą ar naudą taškais yra sudėtingiau.“
Naujojo bolido kūrimui – itin mažai laiko

Pabaigai, A. Newey pasidžiaugė, kad „Red Bull“ komandai po iki paskutinių lenktynių užtrukusios įtemptos kovos praėjusių metų čempionate pavyko per itin trumpą laiką sukurti naują bolidą.

„Akivaizdu, kad praėjusiais metais mes dalyvavome labai įtemptoje kovoje dėl čempionų titulų. Buvo labai sunku tobulinti pernykštį bolidą ir tuo pačiu tyrinėti šių metų automobilį.“

„Šio bolido gamybai turėjome labai trumpą laikotarpį. Tai, kad turime jį šiandien, likus dviems dienoms iki pirmųjų bandymų, yra tikrai įspūdingų pastangų rezultatas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“