Antrojo etapo užduotis buvo naudojantis išmaniuoju telefonu ir be jokios profesionalios filmavimo ar montavimo įrangos sukurti minutės trukmės savo prisistatymo vaizdo siužetą ir jį įkelti į Youtube.com, o nuorodą atsiųsti organizatoriams.
Tada atėjo kita dalis – komisijos verdiktas. Ją sudaro idėjos autorius bei renginių organizatorius Linas Ramoška, „Liqui Moly“ lenktynių komandos vadovas Ronaldas Smaidrys, lenktynininkas Dainius Matijošaitis, „Autoplius Fast Lap“ lenktynių serijos organizatorius Giedrius Čenkus, „drifteris“ Norbertas Daunoravičius bei šių eilučių autorius, 15min žurnalistas Paulius Sviklas.
Kiekvienas jų išrinks savo favoritus, o sudėjus visų balsus, bus paskelbtas galutinis projekto „Atletas“ geriausiųjų dešimtukas. Tada su šiuo dešimtuku toliau dirbs įvairių sričių specialistai, siekdami išrinkti patį geriausią.
Kokius kriterijus rinkosi ir kuriuos dalyvius įvertino kiti komisijos nariai, bus atskleista pirmomis birželio dienomis. Tačiau apie savo kriterijus papasakosiu.
Bet kuriame video svarbiausios yra pirmos 5 sekundės. Jeigu jos „neužkabina“ – niekas jo nežiūrės iki pabaigos, nebent jūsų vardas yra Kimi, o pavardė – Raikkonenas. Aukščiau išvardyta komisija, žinoma, peržiūrės visus iki galo, tačiau kuriant video svarbu įsiminti pirmųjų sekundžių taisyklę. Jos besilaikę gavo pliusą.
Antras svarbus dalykas video kūrime – kokybė. Taip, ją galima turėti ir filmuojant mobiliuoju telefonu, tereikia laikytis kelių paprastų taisyklių. Pirma – negalima filmuoti vertikaliai. Telefonas turi būti laikomas horizontaliai ir išimčių jokių nėra. Antra – garsas yra svarbiau nei vaizdas. Jeigu pučia vėjas ir žmogaus balsas vos girdimas, video esmės niekas nesupras. Nebent video esmė yra murmėjimas vėjo fone, tačiau siužeto tokia tema dar niekas neįgyvendino.
Ne mažiau svarbus yra pats žmogus: jo kalbėjimo maniera, balsas, neverbalinė komunikacija. Tyliai į kamerą šnabždantis žmogus vargu ar gaus komisijos palankumą prieš aiškiai ir be „aaa“, „mmm“, „eee“ pauzių kalbantį projekto dalyvį.
Pačio video idėja lemia itin daug – ji parodo žmogaus kūrybiškumą. Nebūtina įšokti į laužą ar kalbėti po vandeniu – KISS principas (angl. „keep it simple & stupid“) veikia puikiai, tereikia viską tinkamai įgyvendinti.
Peržiūrų Youtube.com skaičius neblogai parodo dalyvio sugebėjimą išpopuliarinti savo sukurtą siužetą. Galbūt jis yra populiarus ir turi daug sekėjų (angl. subscribers)? Galbūt paviešino feisbuko paskyroje, kur sulaukė daug peržiūrų ir palaikymo? O gal investavo į reklamą?
Patirtis lenktynėse nėra svarbi šiame projekto etape, tačiau kai kurie automobilių sporte žinomi žmonės supranta, ko reikia norint išpopuliarėti – tą nesunku įvertinti peržiūrint dalyvių susuktus vaizdus.
Į šiuos dalykus atsižvelgiu aš. Kitų komisijos narių kriterijai nebus identiški ir tai yra gerai: būtent dėl to geriausiųjų dešimtuką, o galiausiai – ir patį geriausiąjį, renka skirtingų su automobilių sportu susijusių sričių specialistai. Tai leidžia tikėti, jog iš 600 pradinių dalyvių po kelių mėnesių bus išrinktas žmogus, kuris ne tik bus greitas lenktynių trasoje, bet ir supras rinkodaros bei viešųjų ryšių niuansus.
Projekto dalyviai, laukia įdomi vasara.