Druskininkuose vykęs finalinis Lietuvos ralio čempionato etapas buvo nemažas iššūkis ir puiki treniruotė, bet šį kartą ne labiausiai matomiems personažams – pilotui Ignui Biliui ar šturmanui Arūnui Butkevičiui, o techninei mechanikų komandai.
„Dar iki starto prasidėjo bėdos su degalų siurbliu. Keitėm kitu, ardėm seną, pasirodo bėda lūžusiame laide.“ – apie pasirengimą startui kalbėjo mechanikų komandos narys Giedrius Labenskas. Startuotui buvo pasiruošta laiku, karių ekipažas šį kartą startavo tarp saugą greičio ruože užtikrinančių automobilių su konkrečiomis, ralio organizatorių iškeltomis užduotimis bei komandos iškeltais tikslais.
„Nulinėje“ įskaitoje turėjome važiuoti pakankamai atsargiai ir užtikrinti saugą trasoje bei pranešti teisėjams apie esamą situaciją. Turėjome ir savų tikslų, kuriuos, dėl automobilio gedimų, įgyvendinti pavyko tik iš dalies. Pirmąjame greičio ruože turėjome elektros gedimą, dėl kurio teko stoti šalikėlėje ir laukti serviso automobilio. Teko praleisti visus dieninius greičio ruožus ir jau buvome nusiteikę išvis nebestartuoti.“ – pasakojo komandos pilotas Ignas Bilius.
Giedriui ir visai karių techninei komandai buvo didelė atsakomybė vėl grąžinti automobilį į trasą. „Visų pirma, turime įsipareigojimus ralio organizatoriams, antra, nesame linkę taip lengvai pasiduoti ir susidėję įrankius išvažiuoti namo, tai būtų tiesiog nekariška. Grąžintas į serviso zoną automobilis buvo apdegusia duslintuvo laikiklio guma, nedirbančiu varikliu. Nedelsiant ėmėmės ieškoti gedimo priežasčių: keitėm žvakes, aukštos įtampos laidus, skriejiką. Į pagalbą pasitelkėm patyrusius kitų komandų mechanikus, ko tik nesiėmėm. Užtrukom gan ilgai, o gedimas pasirodo atsijungusi purkštukų jungtis, kuri tikriausiai atsipurtė greičio ruožo duobėse.“ – technines subtilybes pasakojo G. Labenskas.
Komandos vadovas Donatas Suchockis teigia:„Ruduo – intensyvus karinio rengimo Sausumos pajėgose metas, vyksta labai daug karinių pratybų. Dėl didelio užimtumo kariai turėjo labai limituotą laiką ruošti automobilį ir atlikti bandomuosius važiavimus bei testus. Žinoma, idealu būtų tam skrti daugiau laiko, tačiau karių prioritetas labai aiškus ir nekvestionuotinas – pasirengimas krašto gynybai.“
„Labai džiaugiuosi, kad mechanikams pavyko prikelti automobilį, o mums pavyko sustartuoti naktiniame greičio ruože. O naktinis greičio ruožas buvo kažkas tokio! Naktinis ir dieninis važiavimas yra visiškai nesulyginami dalykai. Važiuoji medžių ir naktinio dangaus apgaubtu tuneliu ir turi visiškai pasikliauti savo stenograma, nes kitu atveju nepavažiuosi. Tai buvo išties išskirtinis potyris. Esu labai patenkintas tuo, jog dieną surašyta stenograma atitiko ir buvo galima drąsiai važiuoti. Mokomės, progresuojame ir esame laimingi galėdami dalyvauti tokio kalibro varžybose. Ir žinoma, didžiausi šių varžybų šaunuoliai yra mūsų mylimi mechanikai, kurie nenuleidžia rankų nė minutei ir daro viską, kad automobilis riedėtų kaip ir turi riedėti, tad ačiū jiems!“ – apibendrino komandos pilotas Ignas.
Pasak projekto „Karys-lenktynininkas“ organizatorių, šios ir praėjusios varžybos yra labai svarbūs pasirengimo etapai, kuriuose kariai treniruojasi ir mokosi šio sporto subtilybių. Kariams duodami senesni, ne tokie galingi automobiliai, kurie leidžia sudaryti sudėtingesnes sąlygas visiems komandos elementams – tiek pilotams, tiek ir serviso zonai.
„Šiais metais svarbiausia ne rezultatai turinyrinėje lentelėje – svarbiausia patirtis ir suvokimas, ką reiškia techninis sportas. Svarbiausia, kad komanda susivienytų, atrastų savo silpnąsias vietas ir eliminuotų. Kitais metais bus dar sunkiau ir projektas iš karių pareikalaus labai daug vidinės motyvacijos ir ištvermės, norint pasiekti gerų rezultatų rungtyniaujant su patyrusiais ralio meistrais.“ – kalbėjo projekto organizatorius Stasys Tarailė.