Renginyje kasmet dalyvauja bent trečdalis naujokių. Nors renginio organizatoriai teigia, kad galima dalyvauti ir specialiai nesiruošus, vis dėlto nedidelė repeticija visai praverstų.
Neringos Simson, vienos iš „Moterų ralio“ organizatorių teigimu, šiemet renginio dalyvių laukia staigmena – skaitmeninė kelio knyga. Panašu, kad tokiomis knygomis pradeda naudotis profesionalaus ralio varžybų dalyviai užsienyje. Tad naujovės netrunka atvykti ir į Lietuvą.
Kaip veikia skaitmeninė kelio knyga? Ar dalyvėms nebus per sunku? Tai bandė išsiaiškinti raliui besiruošiantis Augustės ir Giedrės ekipažas. Augustė – patyrusi autosporto varžybų dalyvė, o štai Giedrei šis važiavimas buvo pirmasis.
Svarbiausia – pasirinkti vaidmenis
Kiekvienas „Moterų ralis“ yra unikalus ir kaskart sunku nuspėti, ką šį kartą paruoš organizatoriai. Tad ruošiantis varžyboms svarbi ne tik komandos sudėtis bei susiskirstymas užduotimis ekipaže, bet ne mažiau svarbus ir pačio automobilio pasirinkimas. Jame turi derėti daug savybių. Jis turi būti eiklus, manevringas, patogus ir lengvas valdyti.
„Treniruotei pasirinkome ralio partnerių „Renault Austral“. Jame dera daug raliui tinkamų savybių. Susėdusios į automobilį nepuolėme važiuoti, pirmiausia susipažinome su automobiliu, kelio knyga, joje nurodytais ženklais, susitarėme net kokius terminus vartosime, kad viena kitą suprastume. Gerai, kad Augustė yra ne naujokė. Man tai buvo visiškas kosmosas, galima sakyti „rovė stogą“, stengiausi kuo geriau viską įsidėmėti“, – juokiasi Giedrė, nusprendusi prisiimti vairuotojos vaidmenį, tad Augustei teko šturmanės rolė.
Svarbiausia merginoms buvo perprasti savo naujus vaidmenis. Giedrė prisipažįsta maniusi, kad pasivažinės po miestą ir tuo baigsis pasiruošimas raliui. Tad jai buvo didžiulė staigmena, kad visą kelią, kuriuo važiuojama, reikia „skaityti“ knygoje.
Visas kelias, kurį reikia įveikti per 15 minučių, sužymėtas atkarpomis ir svarbu susiorientuoti, kur pasukti. Merginos įsijungė bendrą miesto žemėlapį automobilio ekrane, tačiau Augustė sako, kad važiuojant vadovautis būtina tik kelio knyga ir tada tikrai nepasiklysite ir neišsuksite ne vietoje. Be to, Augustė stengėsi kuo anksčiau įspėti draugę prieš darant sekantį veiksmą ir tai merginoms labai padėjo.
Kelyje reikia skubėti lėtai
„Man norėjosi kažkokio azarto, greičio, juk kaip ne kaip ralis, o pasirodė, kad ir laiko norma yra numatyta, per kurią reikia įveikti kelią. Ir ji yra taip apskaičiuota, kad važiuojama neviršijant greičio ir laikantis Kelių eismo taisyklių. Knygoje sužymėti kelio ženklai padeda orientuotis ir nepasimesti“, – pasakoja Giedrė.
Merginai didžiausia staigmena buvo odometras – prietaisas, skirtas nuvažiuotam atstumui matuoti. Komandos draugės pasinaudojo papildomu išmaniuoju telefonu ir atsisiuntė skaitmeninį odometrą. Tokių programėlių galima paieškoti internete, išbandyti ir prisitaikyti, kuri labiausiai tinka ir patinka. Taigi, prie kelio knygoje nurodytos sankryžos reikėjo odometrą anuliuoti, t. y. paleisti atstumo skaičiavimą iš naujo.
„Augustės abi rankos buvo užimtos, nes jai ir odometrą reikėjo stebėti, ir kelio knygą. Manau, mes į savo ekipažą paimsime trečią keleivę, ji labai pagelbės šturmanei, o ir užduotis kažkam reikės atlikti“, – svarstė būsimoji „Moterų ralio“ dalyvė.
Komfortiškas automobilis – pusė darbo
Giedrė sako, kad jai, kaip naujokei, reikėjo perprasti naują informaciją, o tai savotiškas stresas. Taigi ji buvo patenkinta, kad bent jau vairuodama „Renault Austral“ nejuto papildomos įtampos.
„Važiuojant pasijuto, koks svarbus yra automobilio vaidmuo. Jis toks, na, kaip komandos narys. Turi būti tvarkingas, dinamiškas, manevringas, nes juk reikia kartais ir staigesnį judesį atlikti. Tad gaunasi toks visų pusių, neišskiriant ir automobilio, tarpusavio bendradarbiavimas“, – pabrėžė ji.
Visos teniruotės metu „Moterų ralio“ dalyvės buvo sukoncentravusios dėmesį, mat reikėjo vairuoti, klausyti komandų, fiksuoti laiką, reaguoti. Tad, pavyzdžiui, tokia automobilio savybė, kaip greičio rodymas ant priekinio stiklo, buvo nepamainoma. Vairuotojai „talkino“ ir automatinė pavara, nes bandomojo važiavimo metu Vilniaus gatvėse jau formavosi kamščiai.
Jau laukia artėjančio iššūkio
Giedrė sako, kad užsiregistravusi į „Moterų ralį“ nė neįsivaizdavo, koks iššūkis jos laukia. Ji pasidžiaugė sutikusi išbandyti kelio knygą, ir pabrėžė, kad gera repeticija gali garantuoti geresnį rezultatą pačiame renginyje. Mergina pataria naujokėms būtinai išbandyti specialią kelio knygą, kuri tam ir skirta – komandų pasiruošimui.
„Žinoma, galima važiuoti ir nepasiruošus. Tačiau, jau nuo pirmojo posūkio komanda gali susidurti su iššūkiais, pasimesti, nebežinoti, ką daryti, o juk laikas tiksi, reikia tilpti į laiko normą. Renginio organizatoriai rengia praktinius mokymus, kuriuose naudinga dalyvauti. Pasiruošus galima labiau atsipalaiduoti ir tiesiog džiaugtis pačiu renginiu. O jame nepamirštamų emocijų ir prisiminimų, panašu, bus tikrai labai daug“, – vienbalsiai sutaria merginos.
„Moterų ralis“ šiemet vyks balandžio 27 d., šeštadienį. Renginyje dalyvaus per 150 ekipažų. Renginio dalyvės varžysis 10 įskaitų, tarp kurių „Pradedančiojo vairuotojo“, „Elektromobilių“ ir „Renault taurės“. Ralio metu taip pat bus išrinktas „Saugiausias ekipažas“ ir „Stilingiausia komanda”.
Apie „Moterų ralį“
Didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. Vos gimęs „Moterų ralis“ sulaukė gausaus dalyvių skaičiaus ir tapo vienu laukiamiausių aktyvių moterų laisvalaikio renginiu.
„Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. Ralio varžybos vyksta pagal Kelių eismo taisykles, čia svarbiausia skubėti lėtai. Kelių šimtų kilometrų trasoje ralio dalyvių laukia lankytini objektai, nuotaikingos užduotys bei specialios vairavimo rungtys. Dalyvaudamos varžybose moterys įgauna daugiau vairavimo, orientavimosi kelyje patirties.
2019 m. „Moterų ralyje“ fiksuotas Lietuvos rekordas: Masiškiausias moterų autosporto renginys – dalyvavo 1 444 moterys, 364 ekipažai!