Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ralio sprinto „Užventis 2016“ trasose – pusė šimto ekipažų ir WRC technika

Automobilių sporto gerbėjai Lietuvoje tikrai yra pasiilgę lenktynių. Dėl nepalankios žiemos neįvyko lenktynės Utenos apylinkėse, antras etapas, turėjęs vykti Estijoje, irgi buvo atšauktas. Tad užsitęsusi žiemos pertrauka jau kaitina kraują, o ekipažai ruošiasi svarbiausiems metų startams.
„General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda
„General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda / Edgaro Buiko nuotr.

Akivaizdu, kad klysti likusiuose etapuose nebebus galima, nes galimybių pataisyti padėtį čempionato rikiuotėje kaskart liks vis mažiau.

Todėl nieko stebėtino, kad šį šeštadienį netoli Kelmės esančiame Užventyje pamatysime beveik visus pajėgiausius Lietuvos ralio lenktynininkus. Tai bus Lietuvos ralio sprinto čempionato antrasis etapas. Pirmosios „sprinterių“ lenktynės sausio mėnesį Latvijoje įvyko – žiema dar nebuvo pasitraukusi, tad Alūksnės apylinkėse lenktynininkai galėjo išbandyti ir save, ir techniką.

Žvyro trasose pamatysime Vytauto Švedo, Vaidoto Žalos, Martyno Samuičio, Deivido Jociaus ir Benedikto Vanago ekipažus

Startuos beveik visi pajėgiausieji

Tačiau dabar beveik viskas prasideda nuo nulio. „Jeigu man anksčiau kas nors būtų pasakęs, kad į ralio sprintą Užventyje susirinks beveik visi pajėgiausi Lietuvos ralio meistrai, vargu ar būčiau patikėjęs. Tačiau dabar jau aišku, kad žvyro trasose pamatysime ir Vytauto Švedo, ir Vaidoto Žalos, ir Martyno Samuičio, ir Deivido Jociaus ekipažus, - pasakoja lenktynes organizuojančio Kelmės ASK prezidentas Tomas Savickas. – Vakar paraišką atsiuntė ir Benediktas Vanagas“.

Bus ir naujų greičio ruožų

Pasak T. Savicko, pajėgiausiems sportininkams šios varžybos bus ne tik gera galimybė išmėginti techniką, bet ir repeticija prieš birželį vyksiantį ralį „Žemaitija 2016“. Dalis ralio sprinto „Užventis 2016“ ir po mėnesio vyksiančio ketvirto Lietuvos čempionato etapo trasų bus tokios pat. „Bet bus ir visai naujų atkarpų. Mūsų kraštuose lenktynėms tinkamų keliukų tikrai yra daug. Tad radome ir dar niekada varžybose nenaudotą ilgesnę nei 4 km atkarpą – tai bus trumpiausias ralio sprinto greičio ruožas, tačiau jis turėtų patikti sportininkams – techniškas, įdomus, tikrai „darbinis“, - pasakoja organizatorius.

Žiūrovai tikrai galės pamatyti visus greičio ruožus, keturias atkarpas dalyviai važiuos po du sykius

Ralis sprintas bus itin kompaktiškas – 8 greičio ruožų ilgis 54,80 km, o iš viso sportininkams reikės nuvažiuoti kiek daugiau nei 100 km.

„Žiūrovai tikrai galės pamatyti visus greičio ruožus, keturias atkarpas dalyviai važiuos po du sykius. O iš vieno ruožo į kitą be vargo bus galima suspėti, pavyzdžiui, dviračiu. Renginys nemokamas, tad tikimės, kad žiūrovų bus daug, nes jie turės galimybę pamatyti visus pajėgiausius mūsų šalies lenktynininkus“, - teigia T. Savickas.

Šeštadienį nuo ryto dalyviai susipažins su trasa, o 14 valandą 10 minučių – prasidės pirmasis lenktynių greičio ruožas.

Dėmesio pakaks visiems

Nors ralio sprinto „Užventis 2016“ įskaitoje turbūt aukščiausias vietas užims minėti galingiausią techniką pasirinkę pripažinti šalies automobilių sporto lyderiai, vis dėlto šios lenktynės svarbiausios bus ekipažams, kovojantiems dėl taškų būtent Lietuvos ralio sprinto čempionato įskaitoje. Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komitetas nusprendė, kad ralio ir ralio sprinto renginius būtina atskirti, tačiau logiška, jog „menkesnio kalibro“ renginiai sulaukia ir mažiau dėmesio.

T. Savickas geru pavyzdžiu vadina kaimyninę Latviją, kur ir „sprinteriams“, ir kitiems lenktynininkams pakanka vietos ir dėmesio viename renginyje, o iš sprinto į didįjį ralį bando ateiti jauni ar mažesnius biudžetus turintys sportininkai.

„Juk mažesnis dalyvių būrys, mažiau ralio žvaigždžių – tai ir mažiau dėmesio pačiam renginiui. Organizatorių kaštai juk nesikeičia – pasiruošimas, teisėjų paslaugos, užtverta trasa 30-čiai, ar 50-čiai ekipažų, medikai, gaisrininkai, techninė pagalba kainuoja tiek pat. O dėmesys, kurį gali pasiūlyti ralio partneriams ir rėmėjams, yra mažesnis. Bet dabar jaučiu, kad ralis sprintas Užventyje bus maloni išimtis – susidomėjimas didelis, nes ralio bendruomenė dėl šiltos žiemos yra labai išsiilgusi lenktynių. Tikiuosi, kad tie, kurie šiemet kovos tik ralio sprinto čempionato įskaitoje, neliks nusivylę, kad juos greičiu aplenks pripažinti ralio meistrai. Norime ir sieksime šventę padaryti visiems“, - sako Kelmės ASK vadovas.

Jo teigimu, kol kas vienas iš rūpesčių, kuris neramina, dulkės. Sušilus orams, išdžiūvo keliai, tad sportininkai gali gauti nemenką dozę dulkių. Nors organizatoriai tikisi, kad prieš pat lenktynes palynos, tad dulkės negadins nuotaikos nei dalyviams, nei žiūrovams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų