Būsimoji lenktynių asų pamaina čionai skubėjo neatsitiktinai. Ralio „Aplink Lietuvą 2016“ rengėjas, Lietuvos automobilių klubas, mažiesiems eismo dalyviams dovanojo puikią, įsimenančią saugaus eismo akciją, daugeliui tapusia tikru saugaus eismo pradžiamoksliu.
„Tai puikus ir sektinas pavyzdys, ir ne tik patiems mažiesiems, kaip automobilių sportą reikia sieti su saugiu eismu ir kaip nuo pat mažumės ugdyti jaunųjų eismo dalyvių praktinius įgūdžius“, – sakė Susisiekimo viceministras, daugelio ralių „Aplink Lietuvą“ laimėtojas Saulius Girdauskas.
Jubiliejinio, 25-ojo ralio atidarymo iškilmės liks ne tik mažųjų atmintyje. Mat šiemetinis ralis „Aplink Lietuvą“ – net keturguba šventė jo dalyviams bei rengėjams, minintiems lenktynių organizatoriaus – LAK įkūrimo 90-ąsias metines ir ralių „Aplink Lietuvą“ 85-etį.
Būtent šią datą, 1931-uosius, Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) laiko oficialia automobilių sporto šalyje pradžia.
Lietuvai atkūrus nepriklausomybę šis ralis buvo atgaivintas ir nuo 1996 metų vyksta jau 20 metų, be pertraukų.
Tad švęsti tikrai buvo ką, todėl neatsitiktinai Rotušės aikštėje tvyrojo kaip reta pakili nuotaika. Miestelėnai su didžiule atida, gėrėdamiesi žvelgė į itin retus, tačiau tviskančius tarsi vakar nuo konvejerio nuriedėjusius antikvarinius automobilius, sava eiga atriedėjusius į Rotušės aikštę, į šiai progai skirtą parodą daugiausia „Retroklasikos“ ir Šarūno Žitkevičiaus pastangomis.
Tačiau bene daugiausia dėmesio susilaukė restauruotas, tviskantis tarsi naujas pirmųjų dviejų ralių „Aplink Lietuvą“, vykusių 1931 ir 1932 metais, nugalėtojo Prano Hiksos automobilis.
Startavo 83 ekipažai
Tačiau iki finišo 83 ralio ekipažų laukė ne lengvas pasivaikščiojimas, bet įspūdinga 1172,9 km distancija, o Lietuvos automobilininkų sąjungos taurės dalyvių, savo varžybas pradedančių tik šiandien, penktadienį, – 1046,2 km.
Tiesa, jau vakar, pirmąją ralio dieną, ši trasa kiek sutrumpėjo, tačiau liūto dalis dar liko.
Startavę Rotušės aikštėje ralio „Aplink Lietuvą 2016“ dalyviai, tarp jų – ir vairuojantys elektromobilius – vakar varžėsi Aleksoto oro uoste, Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje ir Jonavoje, o vakare sugrįžo į Kauno senamiestį, kur vėlgi šventiškai, skambant Tomo Varnagirio ir jo grupės akordams, pagerbti ir pirmieji nugalėtojai.
Pirmieji trofėjai
Pirmuoju ralio „Aplink Lietuvą 2016“ trofėjumi – Kauno mero Visvaldo Matijošaičio taure džiaugėsi ankstesniais metais jau dvi Prezidentės taures laimėję Tomas Ramanauskas su Virgilijumi Janulevičiumi, vairuojantys „Subaru Impreza WRX STI“ ir besivaržantys laisvoje klasėje.
„Šis favoritų laimėjimas – tik uvertiūra prieš geidžiamiausiąjį darnaus ekipažo trofėjų – Prezidentės taurę“, – taip ir panašiai pirmąjį T. Ramanausko ir V. Janulevičiaus pasiekimą vertino kolegos ir varžovai.
Kauno rajono mero Valerijaus Makūno taurę iškovojo SG 2000 klasės atstovai Dainius ir Rokas Sviderskiai su „Volkswagen Golf“, o SG 3000 klasėje besivaržantys praėjusių metų Prezidentės taurės laimėtojai Vytis Pauliukonis su Audroniumi Gulbinu („Subaru Impreza GT“) džiaugėsi laimėję Jonavos mero Mindaugo Sinkevičiaus taurę.
„Šios lenktynės vis sunkėja, varžovai kasmet tobulėja, todėl laimėti čia nelengva“, – po pirmosios dienos finišo kalbėjo vienas tituluočiausių šalies automobilių ralio meistrų, devynis kartus laimėjęs buvusios sovietų sąjungos pirmenybes Eugenijus Tumalevičius.
„Vakar rengdamasis šiam raliui, į kurį atvykstu jau 12-tą kartą, atšvenčiau 68-ąjį gimtadienį, – prisipažino E. Tumalevičiaus šturmanas Aleksandras Chaimskis, į kelionę „Aplink Lietuvą“ atvykstantis net iš JAV. – Tiesą sakant, švęsti net nebuvo kada, nes reikėjo atsakingai rengtis šiam raliui. Tačiau kad jis bus toks sunkus, nesitikėjau“.
Penktadienio rytą ralis „Aplink Lietuvą 2016“ startavo Birštone, o finišuos jis sekmadienį, 15 val. S. Daukanto aikštėje šalia Prezidentūros.