Ketvirtadienį Kaune, Rotušės aikštėje, startavo 83 ekipažai, o finišo liniją, per keturias dienas įveikę 1172,9 km maratoną, Vilniuje kirto 73.
Apgynė titulą
Keturių dienų maratonas ir vėl sėkmingiausias buvo pagrindinį lenktynių trofėjų – Prezidentės Dalios Grybauskaitės taurę – laimėjusių Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažui, vairavusiam „Subaru Impreza GT“ automobilį.
Tai jau antrasis paeiliui toks šio dueto, apgynusio pernai iškovotą titulą, pasiekimas, kuriuo nugalėtojai, regis, pasiryžę džiaugtis dar ilgai ir nieko prieš būtų jį laimėti ir kitąmet.
„Apginti titulą visada sunkiau, nei jį iškovoti, tačiau, nors šiemet trasose virė daug atkaklesnė kova, mes tikėjome sėkmes paukšte ir ją sugavome“- dar laikydamas rankose Respublikos Prezidento kanceliarijos kanclerio Giedriaus Krasausko ką tik įteiktą pagrindinį varžybų trofėjų kalbėjo A. Gulbinas.
Būsimieji absoliutūs lenktynių nugalėtojai persvarą prieš jiems bandžiusius įkąsti varžovus pradėjo auginti jau pačią pirmąją lenktynių dieną. Nors ji buvo dar ganėtinai trapi – vos 6,5 sek., tačiau kasdieną didėjo, o ne tirpo. Po trijų dienų batalijų būsimieji nugalėtojai prieš artimiausius varžovus pirmavo jau 1 min. 4,9 sek., o finišavo įgiję 1min. 8,50 sek. persvarą.
Ištisos keturios dienos kovos, įveikta daugiau nei 1000 kilometrų, ir tik minutė su keliom sekundėm lemia garbingiausio trofėjaus likimą? Tačiau toks jau ralis.
Šis laiko deficitas leidžia tvirtinti, jog pergalės lengva tikrai nepavadinsi. Tuo didesnė garbė jiems, laimėjusiems ralį ir apgynusiems titulą. Ir be pagrindinio prizo išsivežusiems dar vieną puikią „Baltic Vairo“ dovaną - naujitelaičius, paskutinės mados dviračius.
V. Pauliukonio ir A. Gulbino ekipažas laimėjo ir SGC 3000 automobilių klasės įskaitą ir už šią pergalę buvo apdovanotas Krašto apsaugos ministerijos taure. Nugalėtojai savo sportinių laimėjimų kolekciją papildė ir Kauno miesto bei Mažeikių rajono merų taurėmis.
Neliūdėjo ir antrieji prizininkai – „Subaru Impreza WRX STI“ vairavę Tomas Ramanauskas su Virgilijumi Janulevičiumi, 1 min.44,8 sek. pranokę trečiąją vietą su BMW 318 užėmusius Vytautą Venclovą su Eriku Sevriukovu.
Antriesiems prizininkams, kurie tapo ir laisvosios klasės nugalėtojais ir už tai buvo apdovanoti Kūno kultūros ir sporto departamento taure, Susisiekimo ministerijos taurę įteikė ministras Rimantas Sinkevičius, o trečiosios vietos laimėtojai išsivežė Lietuvos automobilių sporto federacijos taurę, kurią įteikė LASF prezidentas Romas Austinskas.
SGC 2000 klasės įskaitą laimėjo „Ford Sierra“ vairavę Igoris Aleksejevič su Gintare Palubinskaite, kuriems ministro patarėja Jolanta Butkevičienė įteikė Žemės ūkio ministerijos taurę. SGC 2000 klasės laimėtojai bendrojoje ralio įskaitoje buvo penkti.
Lijo ir taurėmis
Sakoma, renginys, vykstantis lyjant, pasmerktas bujoti. Apdovanojimų ceremonijos metu iš tiesų trumpam prakiuro dangus. Daugelis susirinkusiųjų S. Daukanto aikštėje vykusią apdovanojimų ceremoniją irgi praminė taurių lietumi, nes jų, kaip ir dera jubiliejiniam raliui, tikrai nestigo ir retas kuris išvyko namo be prizų.
Bene didžiausių aplodismentų susilaukė žmonių su negalia įskaitos dalyviai, kuriems šis ralis – vienintelė galimybė susikauti vienodose trasose su visais kitais sportininkais ir išmėginti jėgas su jais.
Garbingiausią šios įskaitos trofėjų – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taurę iš viceministro Algirdo Šešelgio rankų priėmė šeimyninis Alfredo ir Tomo Ukrinų ekipažas, vairavęs „Peugeot 206 GTI“ ir bendrojoje ralio įskaitoje užėmęs aukštą aštuonioliktąją vietą.
Antrąją šios įskaitos vietą užėmęs Gintaro Šalkausko ir Evelinos Drilingienės duetas (BMW 330xd) džiaugėsi Lazdijų rajono savivaldybės taure, kurią jiems įteikė rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Justina Greblikaitė.
Ralio dalyviai, pasiekę geriausių rezultatų atskirų rajonų keliais besidriekiančiose trasose, apdovanoti tų rajonų savivaldybių taurėmis. Jų S. Daukanto aikštėje sekmadienio pavakarę įteikta net 23, o šios kolekcijos rekordininku tapo Vaido Karašausko ir Remigijaus Orvydo duetas, greičiu stebinęs net trijų savivaldybių gyventojus, o galutinėje ralio įskaitoje likęs vienuoliktas.
Pagerbti debiutantai ir organizatorius
Nemenko dėmesio, ypač rajonų trasose, susilaukė šiame ralyje debiutavusios elektromobilių lenktynės, kurias laimėjo bene labiausiai patyrę sportininkai – visose trasose labai greitas Deivydas Jocius ir Donatas Zvicevičius, šią pergalę pasiekę su „Kia Soul Ev EKO“.
Kai po geros valandos visi prizai buvo jau išdalyti, ralio organizacinis komitetas, sportininkai, automobilių sporto vadovai su gimtadieniu šiltai pasveikino pagrindinį renginio organizatorių, LAK prezidentą Rolandą Dovidaitį, kurio iniciatyva šis ralis įgavo naujų, gerokai sodresnių spalvų.
Ralio gyvybės šaltinis
25-asis ralis „Aplink Lietuvą 2016“ sekmadienio pavakarę tapo istorija. Pasibaigus finišo ceremonijai ir nutilus vario dūdoms daugelis vilniečių ir sostinės svečių svarstė, kur gi šio ralio gyvybės šaltinis, maitinantis lenktynes jau ištisus 85 metus, nuo pat renginio ištakų 1931-aisiais?
Atsakymo toli ieškoti netenka – ralis gyvuos tol, kol pirmeivių, tapusių savotiškais ledlaužiais, iniciatyvą tęs ir turtins dabartiniai ir vėliau estafetę iš jų perimsiantys renginio organizatoriai, kol į šiandien važiuojančiųjų vietą ralio trasose veršis jų sūnūs ir dukros.
Šią aksiomą daugiau nei įtikinamai įrodė ir ką tik pasibaigęs maratonas. Žinomas automobilių sporto meistras Aurelijus Simaška, Lietuvai parvežęs pirmąjį Europos automobilių sporto čempiono titulą, važiuodamas viename ekipaže ralio paslapčių mokė sūnų Justą, o daugelį kartų raliuose „Aplink Lietuvą“ dalyvavęs Arūnas Strumskis į trasas išlydėjo sūnų Beną, kurio debiutas pranoko lūkesčius.
Patyrusio lenktynininko Modesto Jako globojamas ralyje debiutavo jauniausias jo dalyvis, trylikametis Henrikas Matijošaitis, kurio pirmuosius žingsnius daugelyje greičio ruožų itin atidžiai sekė praeityje net tris kartus ralių „Aplink Lietuvą“ motociklininkų įskaitą laimėjęs jaunuolio tėvas Ričardas Matijošaitis, kurį trasose dar mena daugelis šių lenktynių gerbėjų.
H. Matijošaitį jauniausiajam dalyviui skirta taure apdovanojo Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.
Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimo taure pagerbtas vyriausias amžiumi Gintauto Tarasevičiaus ir Jono Bieliausko ekipažas, kuris varžėsi istorinių automobilių įskaitoje.