Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Rally Elektrėnai 2018“: kova dėl pergalės bus verta šimtmečio vardo?

Jau kitą savaitgalį, rugsėjo 7–8 dienomis Elektrėnų apylinkėse vyksiantis Elektrėnų ralis žada būti pačiu stipriausiu raliu Lietuvos istorijoje. Į varžybas užsiregistravo 67 lenktynininkų ekipažai, iš kurių net 14 važiuos pačiais moderniausiais R5 klasės automobiliais.
„Rally Elektrėnai 2018“
„Rally Elektrėnai 2018“

Ralio čempionai užtikrins aršią kovą dėl podiumo

Į Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio renginių sąrašą įtrauktas „Rally Elektrėnai 2018“ šiemet žiūrovams siūlys nemokamai pamatyti aukščiausio lygio ralio kovas bene geriausiuose ir techniškiausiuose Lietuvos greičio ruožuose. Įspūdingą techniką čia atsiveš ir savo čempionato šeštąjį etapą važiuosiantys Lenkijos sportininkai. Tačiau didžiausią pirtį Lietuvos ralyje užkūrė paskutinėse dvejose lenktynėse žibėjęs Vaidotas Žala, pagaliau sėdęs prie greito ir patikimo „Škoda Fabia R5“ automobilio vairo.

„Gal ir trūksta konkurencijos. Bet gerų automobilių pas mus nėra daug. Tikėtis konkurencijos iš Mitsubishi būtų naivu. Pats tokiu važiavau, o dabartinė mūsų technika gerokai pažangesnė, tad kažkaip atitolom nuo visų“, – kaip visada kukliai ir nuoširdžiai susiklosčiusi situaciją Lietuvos ralio čempionate pakomentavo Vaidotas.

Šalia trasų stovintys ralio ekspertai sako, kad Vaido ir jo šturmano Andrio Malnieko ekipažui jau vertėtų matuotis Europos ralio čempionate, mat Lietuvos ralį jis jau peraugo. Lenktynininkas neatmeta tokių planų, tačiau sako, kad tai reikia gerai susiplanuoti, nes pasimatavimas aukštesnio rango lenktynėse toliau nuo sienos – brangus.

Ilgai laukti progos pasimatuoti su greičiausiais V.Žalai nereikėjo. Jie atvažiuoja į Lietuvą, į „Rally Elektrėnai 2018“. Pirmasis varžovas – Suomijos ralio čempionas Teemu Asunmaa, du kartus mūsų šalyje važiavęs „Subaru Impreza R4“ ir „Ford Fiesta Maxi“ automobiliais. Rokiškyje jis kovojo su greičiausiais, tačiau Vaidoto Žalos su R5 automobilio kopija jam nepavyko pavyti, tad pamatęs stiprų varžovą į Elektrėnus jis nusprendė atsivežti tą bolidą, su kuriuo jis tapo Suomijos – ralio krašto – ralio čempionu: „Škoda Fabia R5“.

Atvažiuoja įkąsti Žalai

„Labiausiai čia noriu sugrįžti dėl įdomių, kitokių ralio greičio ruožų, pasisemti naujos patirties ir gerai palenktyniauti. Tai bus pirmasis mano startas „Rally Elektrėnai“. Varžovai čia jau važiavę, turės pranašumą, tačiau stengsiuosi gerai padirbėti su stenograma ir kovoti. Rimčiausiu savo priešininku laikau Vaidotą Žalą. Kovoti bus sunku, bet jei užlipsiu ant podiumo – būsiu patenkintas“, – kalbėjo suomis.

Dar viena kylanti Europos ralio žvaigždė nė neslepia, kad čia atvažiuoja konkuruoti su Vaidotu: tai Nikojalus Gryazinas. Jis važiuos tokius pačiu „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Dvidešimtmetis sportininkas jau spėjo laimėti beveik visus Latvijoje vykstančius ralius ir du kartus užkopti ant pakylos Europos ralio čempionate. Paklaustas, kokiu tikslu jis atvažiuoja lenktyniauti į Elektrėnus, rusas žodžių į vatą nevyniojo:

„Į „Rally Elektrėnai 2018“ mes atvažiuojame ruoštis artėjančiam Europos ralio čempionato etapui Lenkijoje. Be to, noriu pasivaržyti su Vaidotu Žala ir Teemu Asunmaa. Žinau, kad jie gerai važiuoja, tad noriu su jais pasivaržyti, tuo pačiu ir gerai pasitreniruoti prieš kitą ralį. Juk kova – geriausia treniruotė“, – sakė Nikolajus Gryazinas.

„Rally Elektrėnai 2018“
„Rally Elektrėnai 2018“

„Mes su Gryazinu jau turėjome santykį“, – išdavė už aukšto rango lenktynininkų pasirodymą atsakingas Vaidotas Žala. „Jis mums padėjo sureguliuoti naują „Škodą“. Jo komanda padėjo mums suprasti automobilį. Mano šturmanas su SRT komanda palaiko glaudžius santykius. Gryaziną apėmė azartas. Latvijoje jis pastoviai „kapojosi“ su Kalle Rovanpera (šiuo metu septyniolikmetis suomis varžose WRC2 čempionate atstovaudamas gamyklinę „Škoda Motorsport“ komandą, – aut. past.). Kiekvienam lenktynininkui smagiausia varžytis tada, kai kovojama dėl sekundžių dalių. Todėl jis atvažiuoja į Elektrėnus, kad galėtų „pasimatuoti“ ir pasižiūrėti, ar čia nėra konkurencijos, ar aš toks greitas,“ – su situacija supažindino Vaidotas Žala, į kovą paskutinę akimirką pritraukęs ir savo mokytoją iš Estijos Egoną Kaurą.

Techniškiausi greičio ruožai

Tiesa, Vaidotas turės pranašumą, nes jis lenktyniaus tarp namų sienų, o svečiams teks lenktyniauti vienais sudėtingiausių greičio ruožų, kuriuos galima rasti Lietuvoje.

„Tai vienas iš tokių ralių, kur tiesų atkarpų greičio ruožuose, kur būtų išvystomas labai didelis greitis – nedaug. Elektrėnuose greičio ruožai labai techniški, reikalauja didelės vairuotojo koncentracijos ir gero susikalbėjimo su šturmanu, gero jo skaitymo ir teisingos stenogramos. Greičiai mažesni, bet posūkių daugiau. Keliai ne tik labai vingiuoti, bet čia gausu nematomų posūkių per tramplinus. Būtent tuo šis ralis ir žavi, jame reikia tikslumo“, – trasas apibūdino ralio vilkas Giedrius Notkus, pastaraisiais metais su sena technika važiuodamas greičiau už visus kitus ir atsilikdamas tik nuo Žalos.

Lenkai išbandys lietuvišką žvyrą

Kiti Lietuvos ralistai taip pat turės su kuo pasivaržyti ir pasilyginti. Kartu su jais savo čempionato etapą Elektrėnuose važiuos ir lenktynininkai iš Lenkijos. Bent dešimtis jų atvažiuos moderniausiais R5 klasės automobilis. Lietuviai galės juos vaikytis savo Mitsubishi automobiliais. Ne todėl, kad lenkai būtų silpni. Priešingai – Lenkijoje ralis labai stiprus, ir sportininkai stiprūs. Tačiau lenkų pilotai yra pratę važiuoti asfaltuota kelio danga. Lenkijoje tėra vienas ralis ant žvyro dangos. Po penkių metų į Lietuvą grįžęs etapas šiemet jiems bus tik antras ralis ant nestabilaus kelio pagrindo.

Tą pripažįsta ir Lenkijos automobilių sporto federacijos ralio komiteto atstovas Jaroslavas Noworolas. Jis sako, kad per metus jie turi tik vieną čempionato etapą ant žvyro, tačiau šiemet jie organizuoja Europos ralio čempionato etapą Mikolaikų apylinkėse, kuriame planuoja dalyvauti ir daug čempionato dalyvių. Dėl šios priežasties norėjosi jiems suteikti galimybę pasitreniruoti, priprasti prie kitokios kelio dangos. Lenkijoje gerų ralių ant žvyro nėra. O 10 metų ralio trasose išbuvęs ir čempiono titulą iškovojęs žiedo lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas moka padaryti gerą ralį, todėl lenkai atvažiuoja į Elektrėnus.

„Buvau greičio ruožuose liepos pradžioje. Mačiau, kad tai labai sportiški ir techniški greičio ruožai ir manau, jog mūsų vairuotojams tai bus puiki treniruotė. Nemažai Lenkijos vairuotojų kovoja Europos ralio čempionate, bet jūs esate žvyro specialistai. Negaliu pasakyti, kas laimės „Rally Elektrėnai 2018“, norėčiau, kad ant podiumo būtų Lenkijos atstovai, bet žinau, kad lietuviai ant žvyro yra labai greiti, tad prognozėmis neužsiimsiu“, – kalbėjo Jaroslavas Naworolas.

Palankesnės sąlygos svečiams

Šiemet Elektrėnų ralio greičio ruožai bus ypatingi. Jų bus itin daug. Nors bendras maršrutas nepailgės ir sieks simbolinius 100 km, sportininkams reikės įveikti net 16 greičio ruožų. Ralio direktorė Inga Juškevičiūtė sakė, kad trumpi greičio ruožai – noras įtikti lenkams, mat trumpos, greitai įveikiamos distancijos nenuvargina vairuotojų ir leidžia jiems važiuoti maksimaliu tempu iki pat greičio ruožo pabaigos. Tai turėtų sukurti dar artimesnę kovą, nei matėme Lietuvos raliuose iki šiol.

„Ilguose greičio ruožuose išryškėja ekipažo meistriškumas, o trumpuose silpnesni lenktynininkai gali pasirodyti geriau. Ilgus greičio ruožus važiuoti sunkiau, reikia didelės koncentracijos ir mokėti išlaikyti tempą. Kai tik pradėjau važiuoti ralyje, man labiau patikdavo trumpi greičio ruožai. Juose neatsilikdavau nuo senbuvių. Bėgant metams atsiranda patirtis, o ji geriausia atsiskleidžia ilguose greičio ruožuose, kur reikia ištvermės. Būtent tokie man labiausiai patinka“, – sakė Giedrius Notkus, kuriam teks kovoti su greičiausias ir naujesnę techniką turinčiais Lenkijos sportininkais.

Ralį organizuojantys Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Juršys sako besistengiantys žmonėms padaryti šventę. Jie patys ilgus metus milžiniškais greičiais skriejo miško žvyrkeliais, matė daug renginių, galvoje susidėliojo viziją, kaip turi atrodyti geras ralis, kuris patiktų tiek dalyviams, tiek žiūrovams. Žiūrovams bus šventė, kurią padės suorganizuoti Elektrėnų miesto savivaldybė. Penktadienį – ralio prologas – du greičio ruožai mieste, kurie bus transliuojami internetu ir koncertas. Šeštadienį – sportininkų kova vienuose techniškiausių greičio ruožų. O su tokiu dalyvių sąrašu kova bus tokia, kokios Lietuvos ralio mėgėjai jau 100 metų nematė. „Rally Elektrėnai 2018“ įsirėmins Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų