Komentuodamas šį sprendimą pagrindinis „Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ strategas Ramūnas Čapkauskas akcentavo, kad per tris dešimtmečius po Nepriklausomybės atkūrimo profesionaliame Lietuvos automobilių sporto pasaulyje įvykusias avarijas, kai buvo sužeisti žmonės, galima suskaičiuoti ant rankų pirštų.
Iš šalies dramatiškai atrodantys incidentai, kai besivartaliojančio bolido kėbulo išorė visiškai sumaitojama, daugeliu atvejų viduje esantys lenktynininkai atsiperka mėlynėmis ant šonų, sutrenkimais ar – blogiausiu atveju – kaulų lūžiais. Saugos lankai, sportinės sėdynes, daugiataškio tvirtinimo saugos diržai, šalmai ir pan. dalykai kovinius automobilius paverčia sunkiai įveikiama tvirtove ant ratų.
„Tokia buvo ir Rolando Šaduikio „Honda Civic“, tačiau talentingam pilotui fatališkų sutapimų virtinė 2007-aisiais vykusiame „Kauno rudens“ ralyje kainavo gyvybę. Šiais metais mūsų lenktynių programoje atsirado greičio ruožas, kuriame žuvo Rolandas, ir kuriame varžybos nevyko trylika metų.
Kaip tik todėl norėjome ne tik pagerbti dėl linksmų plaučių ir draugiško būdo visos ralio bendruomenės itin šiltai prisimenamą kolegą, bet ir atkreipti dėmesį į beprotiškai brangiai kainuojančias klaidas“, – dėsto R.Čapkauskas.
Prisimindami 2007-ųjų spalio 20-ąją ralio „Kauno ruduo“ metu įvykusią tragediją tiek tada netoliese buvę žiūrovai, tiek R.Šaduikio kolegos lenktynininkai dar ir dabar negali tiksliai paaiškinti, kas lėmė avariją ir kodėl kūlverstis specialiai raliui paruoštu automobiliu pražudė pilotą.
Visų pirma – kodėl drąsiu, tačiau preciziškai tiksliu, vairavimo stiliumi garsėjęs sporto meistras taip giliai kabino švelnaus posūkio vidinę dalį, kur dešiniu ratu užkliudė slypėjusį didžiulį akmenį?
Padarė klaidą rašydami stenogramą ir judėjo neteisinga trajektorija? Nesusikalbėjo su šturmanu? Sustreikavo vairo mechanizmas? Kas lėmė mirtiną traumą, jei keletą kūlversčių padaręs automobilis atrodė sąlyginai nedaug nukentėjęs, o saugos lankai nebuvo nei vienoje vietoje pažeisti?
„Mes su bičiuliais daug apie tai diskutavom ne bandydami įžvelgti kažkieno kaltę, tačiau tiesiog rasti atsakymus, galinčius padėti panašių nelaimių išvengti ateityje.
Rolando atveju tragišką incidento baigtį greičiausiai ėmė du dalykai: būdamas stambaus kūno sudėjimo (Panevėžio baikerių klubui „Iron X“ vadovavęs R.Šaduikis svėrė bemaž 150 kilogramų; aukštas ir tvirtai sudėtas ralio meistras dažnai su kuo nors susipažindamas pats prisistatydavo esąs „Dramblys“) jis buvo įpratęs prie vairo sėdėti labai stačia nugaros atrama ir aukštai.
Turint galvoje, kokia ribota „Honda Civic“ vidaus erdvė, atstumas nuo šalmo viršaus iki stogo buvo minimalus. Antras dalykas – saugos diržų segėjimas. Neabejotinai Rolandas buvo palikęs šiek tiek laisvumo, todėl po smūgio į akmenį praradus automobilio kontrolę ir pradėjus verstis, jis sąlyginai didele amplitude buvo stipriai blaškomas tarp sėdynės ir stogo, todėl susilaužė kaklo slankstelius“, – konstatavo R.Čapkauskas.
„Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2020“ organizatoriaus teigimu, nors vėlesniais metais saugos įranga ir ralio automobilių konstrukcija gerokai patobulėjo, atsirado sportininkų galvas saugančios HANS sistemos, specialios sėdynių atramos ir pan. dalykai, vis dėlto kertiniai principai išliko nepakitę: negalima taupyti saugos sąskaita, rinktis tik kokybiškus gaminius ir taisyklingai juos naudoti.