„Rally Estonia“ organizatoriai nevynioja žodžių į vatą: nustebins ne tik WRC pilotai

Liepos 13–15 dienomis Tartu apylinkėse Estijoje vyks didžiulis autosporto renginys. „Rally Estonia“ užsiregistravo 85 ekipažai. Biudžetas – milijonas eurų. Šis ralis pretenduoja tapti WRC dalimi, todėl organizatoriai pasikvietė ryškiausias žvaigždes – Ottą Tanaką („Toyota Yaris WRC“), Craigą Breeną („Citroen C3 WRC“), Haydeną Paddoną („Hyundai i20 Coupe WRC“). Lietuvai šiame ralyje atstovaus Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis su „Škoda Fabia R5“ bei Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža su tos pačios klasės „Ford Fiesta“.
„General Financing team Pitlane“ pradėjo planinių  treniruočių programą
„General Financing team Pitlane“ automobilis / Komandos nuotr.

Į Estiją ruošiasi vykti daugybė ralio gerbėjų. Tad tikrai tikėtina pamatyti Estijoje ir trispalvių, ir vėliavų su Vyčio simboliu. Dalyvių sąrašą rasite čia.

15min kreipėsi į „Rally Estonia“ organizatorius – paprašėme papasakoti daugiau apie renginį ir iššūkius, laukiančius organizatorių. „Shell Helix Rally Estonia“ atstovas ryšiams su visuomene Margusas Kiiveris nevyniojo žodžių į vatą – šis ralis turi tapti Nr.1 pasaulyje. Ar estams pavyks pasiekti tokį lygį?

– Kodėl Lietuvos ralio gerbėjams verta važiuoti į „Rally Estonia“, kuo juos nustebinsite?

– Šiuo metu – tai arčiausiai Lietuvos vykstančios varžybos, kuriose jūs galėsite pamatyti iškart tris iš keturių WRC komandų. Tarp jų – tris kartus WRC etapų nugalėtojai Ottas Tänakas su Martinu Järveoja („Toyota Yaris WRC“).

Jaanus Ree nuotr./Ottas Tänakas ir Martinas Järveoja
Jaanus Ree nuotr./Ottas Tänakas ir Martinas Järveoja

Antra priežastis – lietuvis Benediktas Vanagas, kuris yra greičiausių Baltijos pilotų sąraše. Jam būtinas tautiečių palaikymas. O trečia priežastis – tai ne tik ralis, o kur kas daugiau. „Rally Estonia“ – didžiausias autosporto renginys Baltijos šalyse, kurio pramoginė programa taip pat be galo turtinga.

Be to, Estija vasaros metu – labai graži, tikrai verta čia apsilankyti.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Haydenas Paddonas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Haydenas Paddonas

– Kuo ypatingos Estijos ralio trasos, kokia jų specifika?

– Jei tai didžiausias autosporto renginys Baltijos šalyse, tai ir trasos bus aukščiausio lygio, su patogiai įrengtomis žiūrovų zonomis. Mes nuveikėme tikrai didžiulį darbą, ieškodami geriausių taškų. Galime drąsiai pasakyti, kad šia prasme pakylėjome ralį į kitą lygmenį.

Klausiate, kuo nustebinsime? Atsakysime trimis žodžiais: įspūdis, pramogos, saugumas.

– Ar tiesa, kad „Rally Estonia“ pretenduoja oficialiai tapti WRC etapu?

– Reikia dar daug nuveikti abiem pusėms, kad tai įvyktų. Esame maža tauta ir maža rinka. Todėl turime veikti kitaip, efektyviau. Matome, kad dar yra ką tobulinti. Sau išsikėlėme tikslą per trejus metus surengti geriausią ralį pasaulyje. Tai reiškia, kad pirmiausia turime skirti dar daugiau dėmesio saugumui. Taip pat – naujiems IT sprendimams, pramogoms ir jau aptartam aspektui – patogioms žiūrovų zonoms.

Mes norime savo pavyzdžiu parodyti, koks galėtų būti ateities ralis.

Jaanus Ree / „Red Bull Content Pool“ nuotr./„Citroën C3 WRC“
Jaanus Ree / „Red Bull Content Pool“ nuotr./„Citroën C3 WRC“

– Ar Estijos kraštovaizdis ir ralio trasos labai skiriasi nuo Suomijos, kurioje jau vyksta WRC etapai?

– Estijos ir Suomijos trasos turi daug panašumų, tačiau skiriasi. Abiejų šalių ralio trasos greitos ir turi didelius tramplinus, džiuginančius žiūrovus šuoliais.

Tiesa, Estijos trasų paviršius yra minkštesnis. Todėl jas paruošėme, specialiai sustiprinome, norėdami išsaugoti Pietų Estijos gamtos grožį. Iš anksto atrinkę ralio trasoms naudojamus kelius, juose suformavome ir įspūdingesnes kelio keteras, tramplinus šuoliams.

– Ar turite infrastruktūrą, tinkamą „Rally Estonia“ augimui: pakankamai viešbučių, privažiavimo kelių, galimybių suformuoti skirtingas trasas?

– Taip, be abejo. Tartu yra antras pagal dydį šalies miestas, jame yra 100 tūkst. gyventojų. Per pastaruosius keletą metų čia tikrai išaugo daug naujų viešbučių. O Pietų Estija nuo seno žinoma kaip vieta, puikiai tinkama turizmui. Apgyvendinimas ir keliai tikrai nebus problema.

O dėl trasų – mes jau dabar žvelgiame į kitus metus ir jau dabar pradedame ruošti kelius, kurie bus naudojami greičio ruožams. Ir vėlgi – iš anksto galvojame apie žiūrovų saugumą. Ralio organizatorių komanda – labai profesionali, toliaregiška, apgalvojanti visas detales. Todėl mums nėra baisūs ir dar didesni iššūkiai.

– Be abejo, dauguma Lietuvos ralio gerbėjų važiuos į Estiją, norėdami pamatyti anksčiau minėtų WRC pilotų, taip pat lietuvio Benedikto Vanago ir Egidijaus Valeišos startus. Kas dar galėtų vilioti į „Rally Estonia“?

– Taip, be abejo, ne tik Ottas Tänakas, Haydenas Paddonas ir Craigas Breenas. Patarčiau atkreipti dėmesį į labai perspektyvius suomius Jari Huttuneną ir Antti Linnaketo iš „Hyundai Motorsport“ programos, lenktyniaujančius su „Hyundai i20 R5“. Taip pat Latvijos ralikroso žvaigždę Reinį Nitišsą (jo šturmanas – Andris Malniekas), daugybė Lenkijos pilotų.

Tarkime, FIA Cross-Country pasaulio taurės laimėtojas Aronas Domzala ir pan. Esame tikri, kad čia rasite ir automobilių, ir pilotų kiekvieno ralio gerbėjo skoniui. Ir netgi pačių įvairiausių sunkvežimių, aptarnaujančių ralio komandas. Jie tikrai unikalūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų