Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rally Masters Show 2012: puikus Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus pasirodymas

Savaitgalį Rusijoje vyko „Rally Masters Show“, renginys, kuriame dalyvavo ir lietuviai. Tarp keturių dešimčių greitų sportininkų iš Rytų Europos dalyvavo ir lietuviai. Skelbiame Dominyko Butvilo įspūdžius iš šio renginio.
„Rally Masters Show 2012“
„Rally Masters Show 2012“ / domas.lt

Iš 40 ekipažų D. Butvilas ir R. Vaitkevičius absoliučioje įskaitoje laimėjo puikią penktąją vietą. Jie liko antri savo klasėje.

Bendroje įskaitoje nugalėjo greičiausias Rusijos ralio meistras Jevgenijus Novikovas („Mitsubishi Lancer Evo X R4“.
Lietuviai nuo jų atsiliko 14 sekundžių.

Dominyko pasakojimas apie lenktynes

Kelionė su krepšininkais

Į Maskvą skridome kartu su „Lietuvos Ryto“ krepšinio komanda. Lietuva, pasirodo, sportininkų šalis. Į mažą „UT air“ lėktuvą su dideliais ir triukšmingais propeleriais susigrūdo visa delegacija vienaip ar kitaip prie sporto prisidedančių žmonių. Jau autobuse keliaujant i lėktuvą pastebėjau būrelį nepadoriai aukštų vyrų su treningais. Tai buvo Jonas Valančiūnas su kompanija.

Aišku, žmonės iš krepšinio pasaulio nesuprato, jog ir mes, matai, Lietuvos vėliavą į Rusiją vežam, bet kažkokį malonų bendrumo jausmą vis tiek pajutau. Ką gali žinot, gal paskutinis skrydis – lėktuvai su propeleriais man niekad per daug patikimi neatrodė… Nieko, nusileidome.

domas.lt/„Rally Masters Show 2012“
domas.lt/„Rally Masters Show 2012“



Pirmas įspūdis Maskvoje

Pirmi įspūdžiai Maskvoje – daug brangių mašinų: jau oro uoste stovėjo auksinis „Rolls-Royce Phantom“, o „Range Rover Sport“, ko gero, yra eilinio vadybininko mašina. Aišku, perdedu, yra ir krūva senų trantų, bet gerų mašinų kiekis stebina. Nors sausa ir gražu, visos mašinos purvinos, pusės valstybinių numerių neįskaitysi. Važiuoja visi greit, kol nesustoja kamštyje. Pusvalandį buvo uždaryti keliai nes iš Rubliovkos kažkoks funkcionierius į Maskvą važiavo, tai pastovėjom kamštyje ir mes. Vairuotojai policininkui bandė daryti moralinį spaudimą minkydami garso signalą, bet tai nepadėjo.

Nesuprantu baltų mašinų prasmės tokiame mieste. Nes nematau nei vienos baltos (jos kažkada gal ir buvo baltos, bet labai seniai).

98 oktaninio skaičiaus benzinas kainuoja 3 litus, todėl tai paaiškina, kodėl vietoj „Passat TDI“ dažniau pamatysi „Nissan Maxima 3.5i“, o nuobodūs „Toyota Land Cruiser D4D“ keičiami alternatyviais „Lexus“ ar „Infiniti“ modeliais turinčiais daug gražiau skambantį 5.7 litro benzininį motorą.

Dar vienas dalykas – beveik visos mašinos yra visiškai užtamsintais priekiniais stiklais. Nesvarbu ar tai „Lada Kalina“, ar „VW Beetle“ ar juodas BMW 750. Niekas neturi matyti tavo pikto susiraukusio veido kamštyje. Ar tu rūkai, ar krapštai nosį, ar valgai – čia jau tavo reikalas. Tuo tarpu man, europiečiui, išvydus automobilį tamsintais langais nejauku! Negali net nepadoriai nužiūrinėti automobilių: nežinai – mato tave savininkas ar ne…

Lenktynių trasa

Dienos staigmena – „Rally Masters Show“ trasa. Per „Google“ viskas atrodė visai paprasta...

Tai lėta, tačiau sudėtingos konfigūracijos kelias. Primena „Nemuno Žiedą“ Kačerginėje, tačiau kelias daug siauresnis (6m), posūkiai labai skirtingi, yra daug aštrių, ilgų, užsisukančių posūkių.

domas.lt/„Rally Masters Show 2012“
domas.lt/„Rally Masters Show 2012“

Kintantis reljefas, kalnai kalneliai, už kurių nieko nesimato. Jausmas toks, lyg važiuotum atrakcione amerikoniškais kalneliais, bet vairuoti reikia pačiam!

Jeigu bus šlapia, asfaltas bus labai slidus. Net einant pėsčiomis tai jautėsi. Yra nemažai posūkių kuriuose kirsim kampus ir trajektoriją trumpinsim per žolę, todėl vietomis asfaltas bus apneštas purvu.

Svarbiausia pasirinkti teisingą greitį, iki jo vienaip ar kitaip sustabdyti automobilį, atspėti kur yra padangų sukibimo riba ir išsilaikyti posūkyje.

Lenktynių diena

Trečią dieną Maskvoje įsitikinau, kad apsauginiai Rusijoje – labai svarbūs žmonės. Nors jie neturi gerai atrodyt, turėti blaivias šviesias akis ar mandagiai šnekėti – kaip jie pasakys, taip ir turėsi daryti, jokių derybų būti negali. Ryte iš viešbučio du mikroautobusai pilni lenktynininkų atvažiavo iki serviso parko. Juokinga, bet niekaip negalėjome įeiti į teritoriją. Apsauginio argumentas: “Čia serviso parko įvažiavimas, eikit per įėjimus, kaip nupiešta schemoj. Šiandien čia vyks lenktynės”. Mes niekaip negalėjome įrodyti, kad lenktynės be mūsų nevyks, todėl sulipome atgal į autobusiukus ir įvažiavome į teritoriją taip, kaip parašyta pas apsauginį instrukcijoje…

Lenktynės buvo įdomios! Kadangi ralis trumpas, sportininkų ambicijos neleido jiems važiuoti ramiai ir atsipalaiduoti nebuvo kur. Nuo pat pirmojo greičio ruožo reikėjo spausti, o daryti klaidų absoliučiai negalima!

Po pirmų greičio ruožų į servisą atvažiavome 4-oje vietoje absoliučiai ir 2-oje vietoje klasėje. Iki pirmos vietos trūko vos kelių sekundžių, todėl koncentracijos prarasti negalėjome. Servise pakeičiau amortizatorių nustatymus ir vėl išvažiavome į trasą!

Paskutiniai ruožai sekėsi neblogai, bet Estijos čempiono Kasparo Koitlos pavyti nesuspėjome! Jis liko pirmoje vietoje, o mes vos 0.9 sekundės aplenkėme praeitų metų Rusijos ralio taurės nugalėtoją Genadijų Broslavskį ir užėmėme antrąją vietą savo klasėje! Absoliučioje įskaitoje ralį laimėjo Jevgenijus Novikovas su nauju R4 grupės automobiliu „Mitsubishi Lancer EVO X“. Novikovas dalyvauja pasaulio ralio čempionate ir jau po dviejų dienų startuoja Argentinoje.

Bendras ralio lygis labai nustebino. Viskas vyko pagal planą, mus sutiko labai gražiai, buvo pasirūpinta net mažiausiomis detalėmis. Ne tik serviso zona ir trasa, bet ir banketas ralio uždaryme ne vienam paliko įspūdį!

Pažiūrėjus nuotraukas gali pasirodyti, kad niekas neatėjo pažiūrėt varžybų: važiuojam ten kažkur laukais vieni ir viskas… Taip yra todėl, kad žiūrovų į trasą neleido, jie, kaip ir žiedinėse lenktynėse, viską turėjo stebėti iš šono, per saugų atstumą nuo kelio: tribūnoje arba už atitvarų.

domas.lt/„Rally Masters Show 2012“
domas.lt/„Rally Masters Show 2012“

Visas varžybų formatas buvo orientuotas į televizijos žiūrovus. Nuo pat ryto ralį žmonės galėjo stebėti per „NTV+ sport online“ kanalą. Kamerų buvo tiek, kad operatoriai mašinas sekė beveik visoje trasoje. Įprastai ralio taip nepažiūrėsi.

Susidarė įspūdis, kad Rusijoje valdžia vengia didelių žmonių sambūrių, nes suvaldyti didelius žmonių srautus reikalauja nemažų resursų. Sprendimas – ralį perkelti į televiziją – atrodo šiuolaikiškas ir perspektyvus.

Grįžtam namo

Šis savaitgalis Maskvoje buvo sėkmingas visiems – ir krepšininkai grįžo namo su gera nuotaika. Turėjome pilną lėktuvą puikiai nusiteikusių sportininkų, todėl būtų gaila, jei nusileidimo metu rusų pilotas būtų mus visus priplojęs.

Dar leidžiantis buvo įtartina, kad leidžiamės tako viduryje, o ne pradžioje, kaip visada. Tačiau kai stabdant visą lėktuvą ėmė „skersuoti“ ir pasigirdo padangų cypimas, o per šoninius langus ėmė artėti tvoros, visi griebėsi smarkiau susiveržti saugos diržus. Čia ne ralis, kai nusileidimo take „driftina“ lėktuvas jau net man nejuokinga. Gal pilotas ralio prisižiūrėjo, o gal už „Chimki“ atkeršyt norėjo, nežinau. Po to girdėjau komentarų kad leidomės su „UT air BMW“. Vienaip ar kitaip, plojimai pilotui šį kartą buvo labai garsūs ir nuoširdūs.

Patiko su krepšininkais grįžti – salėje groja gyva muzika, būgnų trenksmai, kameros, sporto fanai. Iškart pasijunti ne toks mažas kaip daugiamilijoninėje Maksvoje…

Iš „Rally Masters Show“ – tik geriausi įspūdžiai. Džiaugiamės užimta 2-ąją vieta, ir kitąmet bandysim užkopti laipteliu aukščiau!

www.domas.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų