Šiais metais greičio ruožų meniu nuo lenktynių fanams siūlyto pastaraisiais metais skirsis tik simboliškai – kai kur kovinės mašinos judės priešinga kryptimi, kai kur skirsis starto ar finišo vieta, todėl pasirinkti vietas įspūdingiausių lenktynių akimirkų medžioklei neturėtų būti sudėtinga. Jei esate žiūrovas-naujokas, jums pravers šie organizatorių nei „Rally Freaks“ komandos patarimai.
Šiais metais „Rally Žemaitija“ dalyviams paruošti 8 skirtingi greičio ruožai (bendras jų ilgis kiek didesnis nei 100 km), iš kurių 3 sportininkai įveiks po du kartus. Susiorientuoti erdvėje ir laike padės lenktynių organizatorių internetinėje svetainėje rallyzemaitija.lt pateikiami žemėlapiai bei maršrutinė kortelė, kurioje minučių tikslumu nurodoma, kuriuo metu kur keliaus sportinių automobilių karavanas.
Į didžiausios 2021-ųjų ralio fiestos titulą pretenduojančios varžybos prasidės penktadienį vakare nuo 1,7 km ilgio gatvių lenktynėmis pačiame Kelmės centre. Tai bus vienintelis kartas, kai sportiniai automobiliai ir jų pilotai savo pranašumą įrodinės ant asfalto.
Ankstų šeštadienio rytą veiksmas persikels į Kražių apylinkes apraizgiusius žvyrkelius, ralio meistrų giriamus dėl itin geros kelių konfigūracijos, pakankamai tvirto grunto. Čia yra visko – labai greitų atkarpų, siaurų ruožų, smagių tramplinų ir posūkių derinių, kurie leidžia mėgautis važiavimu ir tuo pat metu saugo brangią techniką nuo duobių, „piktų“ medžių šaknų ar judėjimo trajektorijoje įsiraususių akmenų.
Norintieji patekti į trečiąjį greičio ruožą (GR 3) taip padaryti turėtų keltis itin anksti, nes trasa uždaroma 7:40 – likus valandai iki pirmojo automobilio starto. Žiūrovams rekomenduojamos dvi vietos: netoli starto esanti posūkių kombinacija, praėjusiais metais dosniai atseikėjusi efektingų vaizdų fotografams, bei netoli finišo.
GR4 organizatorių teigimu turėtų patikti ralio meistrams, bet ne žiūrovams, nes privažiuoti prie trasoje esančio tramplino ir saugiai stebėti kovas nėra patogu. Todėl būtent iš čia „Rally Freaks“ komanda planuoja surengti tiesioginę transliaciją. Norintiems viską matyti savo akimis bene patogiausia vieta – GR vidurys (jos koordinatės N-55.4040 / E-22.4319).
GR 5 šiais metais pakrikštyta informacinių ralio rėmėjų radijo stoties „Radiocentras“ vardu. Čia patogiausia patekti prie 90 laipsnių dešinio posūkio, esančio netoli Kražių. Beje, „Radiocentras“ nuo 10 val. ryto nuolat pranešinės apie svarbiausius ir įdomiausius lenktynių įvykius bei kalbins pagrindinius jų herojus.
Serviso zonoje ekipažai šeštadienį apsilankys dukart – po GR5 ir po GR11. Abu kartus po serviso bus vykdomas pilnas regrupingas su starto pozicijų pakeitimu pagal iki tol įvykusių GR rezultatus.
Tradiciniame, ilgametę istoriją turinčiame 8,8 kilometro ilgio GR 7/10 įdomiausiomis žiūrovams laikomos dvi vietos. Viena jų – greičio ruožo pusiaukelėje esantis kairys posūkis netoli Pažerio kaimo (jos koordinatės N-55.3754 / E-22.3609). Taip pat patogu privažiuoti ir stebėti veiksmą trasoje netoli finišo.
Dvi vietos ralio fanams siūlomos ir GR 8/11. Tai kiek sutrumpintas ir modifikuotas 2020 metų greičio ruožas, kurį sportininkai vadina „sudėtingu“. Pirmoji regykla – greitas kairys posūkis netoli Karklėnų. Čia patogu ir privažiuoti, ir susirasti saugią vietą.
GR9 tradiciškai bene didžiausias publikos traukos centras su tramplinu per kelių sankirtą. „Rally Freaks“ komanda čia ne tik rengs tiesioginę transliaciją, bet ir matuos kovinių mašinų greitį bei oru įveikiamą atstumą.
GR12 patraukliausia žiūrovams vieta laikoma sankryža netoli Žibuoklių kaimo.
Šiųmetinį ralį vainikuos prieš dvejus metus mirusio pagrindinio „Rally Žemaitija“ architekto ir organizatoriaus Tomo Savicko garbei pavadintas greičio ruožas prie pat Kražių. GR 13/14 yra itin populiarus tiek tarp sportininkų, tiek tarp žiūrovų, dėl tramplinų netoli starto ir smagių posūkių kombinacijų netoli finišo.
Ralio batalijos turėtų baigtis apie 20 val., o apie 21 val. prasidės apdovanojimų ceremonija.
„Rally Žemaitija“ organizatoriai primygtinai prašo visų automobilių sporto gerbėjų savo transportą statyti tik tam skirtose vietose, bet ne gyventojų pievose ar pasėliuose. Taip pat neužstatyti evakuacinių kelių, kad atsitikus nelaimei į trasą galėtų maksimaliai greitai patekti medikai ar gelbėjimo tarnybų žmonės.