„Varšuva – geras miestas klasikiniams automobiliams. Visų pirma dėl didesnio gyventojų skaičiaus, kas lemia, jog kiekviena niša randa bendraminčių diskusijoms. Visų antra, varšuviečiai, kaip ir lietuviai, mėgsta automobilį kaip saviraiškos priemonę. Dažnai – ne brangų ir ištaigingą, o istorinę vertę turintį klasikinį automobilį“, – vizito Lenkijos sostinėje įspūdžiais dalinosi lenktynininkas Karolis Raišys.
„Car spotters“
Kelis ratus Varšuvos centre MGB automobiliu apsukęs Karolis Raišys patraukė vietinių automobilių medžiotojų (car spotters, angl.) akį. Komandos automobilį užfiksavo vienas ryškiausių Varšuvos „car spotter’ių“ Warsawdrive, instagramo puslapyje turintis daugiau beveik 25 tūkst. sekėjų.
Automobilių „medžioklės“ kultūra apie pusantro milijonų gyventojų turinčiame Varšuvos mieste labai gyva. Bent šiek tiek išsikirtinesnį automobilį vairuojantys varšuviečiai mėgsta sukinėtis viename miesto rajonų, nujausdami, jog būtent ten renkasi daugiausiai sekėjų turintys „car spotter’iai“.
Karolio Raišio MGB pastebėjęs Warsawdrive – vienas populiaresnių šios „medžioklės“ dalyvių. Tiesa, jis ir pats dažnai papuola į bičiulių nuotraukas, mat kasdieną vairuoja vieną brangesnių „Mercedes-Benz“ G klasės versijų – G63 AMG.
„Classic Cars“ žurnalas
Vieno didžiausių klasikinių automobilių tema rašančio žurnalo „Classic Cars“ redaktorius pasakojo gyvenime išbandęs britiško rodsterio žanrą. Net ir dabar jo garaže stovi vienas mažiausių sėkmingai Didžiojoje Britanijoje gamintų rodsterių.
„Dar dabar jį turiu ir vasarą sėdu prie savo „Austin Healey Sprite“ automobilio vairo. Tai tikrai skirtingas, bet dauguma konstrukcinių sprendimų į MGB panašus automobilis. Man labai patinka lengvo ir vikraus automobilio žanras, todėl tikiu, kad Karolis ir Vytautas Alpių serpantinuose labai gerai praleis laiką“, – sakė žurnalo redaktorius Wojciechas Jurecki.
W. Jurecki įspūdį paliko lenktynėms skirtų padangų krūva. Pasak jo, paprastai klasikinio automobilio šeimininkas padangomis rūpinasi kartą per trejus ar net penkerius metus. Taupydami brangaus automobilio resursą, stengiasi juo daug nevažiuoti.
Vasarą sėdu prie savo „Austin Healey Sprite“ automobilio vairo. Tai tikrai skirtingas, bet dauguma konstrukcinių sprendimų į MGB panašus automobilis
„O štai Karolis Raišys į kelionę vežasi tris komplektus padangų. Man tai daro įspūdį, mat ir pats labai norėčiau turėti greitų vasarinių, patikimų žieminių ir atšiauriausioms sąlygoms skirtų žieminių padangų komplektus“, – sako žurnalo redaktorius.
Diena iki starto
Po susitikimo, „Flameris Racing“ komanda pajudėjo į Vokietijos miestą Bad Homburg, kur ketvirtadienį lenktynininkų laukia „Rallye Monte Carlo Historique“ administracinė komisija, MGB automobilio – techninė inspekcija.
Seniausiame pasaulio ralyje leidžiama dalyvauti tik čia jau dalyvavusių istorinių automobilių modeliams. Jų konstrukcijos privalo atitikti to laiko techninius sprendimus. Komandos „MGB Roadster Works“ taip ir restauruotas – stengiantis viską atlikti originaliai iki paskutinio varžtelio.
Išimtys leidžiamos tik šiuolaikinius standartus atitinkančiai saugumo įrangai ir tikslaus laiko matavimo prietaisams.
Po ketvirtadienio inspekcijų, Karolis Raišys ir Vytautas Černiauskas penktadienį pradės jau varžybų taisyklėmis reglamentuotą kelionę Monte Karlo link. Drauge su iš Bad Homburgo, Oslo ir Kopenhagos startuojančiais dalyviais K. Raišys ir V. Černiauskas prie Viduržemio jūros esantį Monaką pasieks šeštadienį. Pakeliui prie jų prisijungs dalyviai, startavę kituose miestuose – Lisabonoje, Glazge, Barselonoje ir Reimse. Galiausiai visi 350 dalyvių atvyks į Monaką.
Šį šeštadienį, sausio 28 dieną, ekipažas startuos sportiškuose greičio ruožuose, vingiuotais kalnų serpantinais ir legendiniais šimto metų istoriją menančiais „Monte-Carlo Rally“ greičio ruožais. Lenktynių finišas – vasario 1-ąją, trečiadienį.