Paskutinį kovo savaitgalį šiaurės vakarų Ispanija penkių ekipažų iš Lietuvos komandą pasitiko ne dulkėmis ir karščiu, bet lietumi, tad mechanikai turėjo papildomo darbo ruošiant padangas penktadienio bei šeštadienio nuotykiams.
Ispanijoje viskas vyksta kiek kitaip negu pas mus Lietuvoje, tačiau naujos sąlygos bei kitaip vykstantys procesai sukuria daug naujų neuronų jungčių ir tai yra neįkainojama patirtis. Būtent pasisemti naujos patirties, išbandyti naujus automobilius ant žvyro bei ugdyti sportinę formą prieš ateinantį Lietuvos ralio čempionatą į Ordeso apylinkes su savo komandomis atvyko Martynas Samsonas, Rokas Steponavičius, Aurimas Eidžiūnas, Linas Vaškys bei Vilmantas Padegimas.
„Rally da Auga“ buvo vienos dienos formato varžybos, kurios vyko šeštadienį, tačiau veiksmo netrūko ir prieš tai. Jeigu ketvirtadienį dalyviams teko praeiti tik technines bei administracines komisijas, tai penktadienis buvo kur kas įtemptesnis.
Nuo pats ankstyvo ryto dalyviai išvažiavo susirašyti keturių greičio ruožų. Ši procedūra užtruko ne taip ir ilgai, nes buvo leidžiama greičio ruožą pravažiuoti tik vieną kartą, o ne du, kaip įprasta Lietuvoje.
Vėliau dalyviai turėjo progą pravažiuoti bandomąjį greičio ruožą, o greičiausieji, tarp kurių buvo ir visi 5 lietuvių ekipažai, rungėsi tarpusavyje kvalifikaciniame greičio ruože. Ten itin sužibėjo Martynas Samsonas su Justu Vičiūnu, kurie vairavo ispanų paskolintą Nissan Micra N5 automobilį. Vakare buvo atiduota duoklė žiūrovams - Ordeso miestelyje buvo surengtas parodomasis greičio ruožas, kuriame dalyviai važiavo tik dėl žiūrovų, nes trasos įveikimo laikas nebuvo matuojamas.
Ankstyvą šeštadienio rytą lenktynininkai pajudėjo į greičio ruožus, kurių iš viso buvo aštuoni. Greičio ruožų ilgis vyravo nuo 11 iki 15 kilometrų, o keliai buvo itin techniški. Situaciją sunkino prieš ralį siautęs lietus, kuris žvyrinę dangą padarė itin slidžia. Dar pačiam raliui neprasidėjus, nemaža dalis dalyvių turėjo didesnių ar mažesnių incidentų bandomajame ar kvalifikaciniame ruože.
Lietuviams ralio pradžia buvo pragaištinga. Martynas Samsonas dėl problemų su pasikalbėjimo įranga pirmus du greičio ruožus važiavo negirdėdamas ką sako jo šturmanas Justas Vičiūnas, todėl jam teko važiuoti tik pagal tai ką mato.
Reikia pripažinti, kad rezultatas važiuojant tik pagal tai akis nebuvo itin prastas ir susitvarkius bėdas, "Nissan Micra" N5 ekipažas galėjo tikėtis pakilti rezultatų lentelėse aukštyn.
Itin smagiai pirmąjį greičio ruožą suvažiavo Rokas Steponavičius su Dovydu Ketvirčiu, tačiau antrame ruože viename dešiniame posūkyje jų "Ford Fiesta" N5 šiek tiek išslydo ir priekiu kabino kelmą. Šis sviedė besivartantį lietuvių automobilį į kitą kelio pusę. Kol ekipažas bei susirinkę žiūrovai sprendė kaip patraukti automobilį tolyn nuo kelio, lygiai toks pats likimas ištiko kitą lietuvių duetą - Aurimą Eidžiūną su Justu Barysu. Identiškas automobilis taip pat vertėsi ir nusileido šalia Roko Steponavičiaus mašinos. Deja, toks itin ankstyvas ir skaudus finišas ištiko abu lietuvių "Ford Fiesta" N5 automobilius.
Vėliau situaciją stabilizavosi. Martynui Samsonui pavyko dalinai sutvarkyti pasikalbėjimo įrangos trikdžius ir nors negalėjo važiuoti 100 proc. , bet jau rodė tikrai stiprų tempą bei vijosi varžovus. Tą procesą šiek tiek sujaukė dėl saugumo atšauktas penktas greičio ruožas.
Vieninteliai Linas Vaškys su Vilmantu Padegimu važiavo be didesnių ekscesų. Tačiau tai pasikeitė šeštame greičio ruože. Jame Vilmanto Padegimo "Renault Clio" N5 automobilyje nutrūko variklio dirželis ir lietuvių automobilis tapo savotiška dūmų mašina, tad neišvengiamai ekipažui teko sustoti greičio ruože.
Sulaukę pagalbos Vilmantas su šturmanu Edvardu Gurevičiumi visgi pasiekė ruožo finišą, tačiau užtruko jame beveik valandą. Tai lėmė kritinį vėlavimą į laiko kontrolės punktą, dėl ko ekipažui teko sudėti ginklus nepasiekus ralio finišo.
Visgi dviem lietuvių ekipažams pavyko pasiekti finišą - Martynas Samsonas bent kažkiek susitvarkęs su problemomis iš 15 vietos bendroje įskaitoje sugebėjo nusikabaroti net iki septintosios. Ir jeigu ne problemos ralio pradžioje, turbūt būtume išvydę lietuvių tandemą ir penketuke. Itin stabiliai važiavęs Lino Vaškio bei Lauryno Paškevičiaus duetas su Škoda Fabia N5 finišavo keturioliktoje vietoje. Taip pat lietuviai užėmė pirmas dvi vietas „N5“ įskaitoje, kurioje be penkių lietuvių startavo dar du ispanų ekipažai.
Tai toks buvo Ispanijos žvyro taurės pirmasis etapas su lietuvišku prieskoniu. Jame nugalėjo ispanas José Antonio Suárez su nauja "Škoda Fabia" RS Rally2. Gausiausia lietuvių išvyka į Ispanija buvo dvejopa. Nors lenktynių nebaigė trys ekipažai, iš kurių dviem teks nemažai padirbėti prikeliant automobilius Lietuvos ralio sezonui, tačiau septinta Martyno Samsono vieta bei itin stabilus Lino Vaškio finišas nuteikia optimistiškai.
Juolab visos lietuvių komandos iš Ispanijos parsiveža labai svarbios informacijos bei patirties, kuri dalyvaujant varžybose užsienyje auga žymiai greičiau.