Ramūnas Čapkauskas čempiono titulo Estijoje sieks ne prie „Cupra TCR“ vairo

Lenktynių aistruoliai jau antrus metus įpratę Ramūną Čapkauską lenktynių trasose sekti vairuojantį ryškiai geltoną „DHL Racing“ spalvomis išdabintą „Cupra TCR“ automobilį. Tačiau šį savaitgalį portalo gazas.lt skaitytojai, stebintys Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato varžybas jo prie „Cupros“ vairo neišvys. Ramūnas trečiajam „TCR Baltic“ etapui pakeitė automobilį ir sekmadienį lėks „Hyundai i30 N TCR“ bolidu.
Ramūnas Čapkauskas
Ramūnas Čapkauskas / Organizatorių nuotr.

Čempiono titulo sieks nauja mašina

Šį savaitgalį Estijoje, šalia Pernu esančioje „Auto24 Ring“ trasoje, vyksta „Estonian Grand Prix“. Kone visų įskaitų Estijos žiedinių lenktynių čempionatai, važiuoja čia ir motociklai, o taip pat ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato ir „TCR Baltic“ tretieji etapai.

Ramūnas Čapkauskas kovoja dėl čempiono titulo pirmą kartą oficialiai vykstančiame „TCR Baltic“ čempionate. Po dviejų etapų kol kas jis yra lyderis ir vienu tašku pirmauja prieš Džiugą Tovilavičių. Kova įskaitoje itin artima. Trečias – Julius Adomavičius atsilieka vos keturiais taškais. Situacija kardinaliai gali pasikeisti vos per vienas varžybas.

Vietoje to, kad tęstų savo pasirodymą puikiai pažįstamu „Cupra TCR“ automobiliu, „DHL Racing“ ekipos sportininkas šioms lenktynėms pasirinko naują transporto priemonę: „Hyundai i30 N TCR“.

„Aš jau planuoju kitus metus TCR lenktynių serijoje, tad noriu išmėginti ir kitus automobilius. Aišku, bandyti mašinas geriausia treniruotėse, mat yra labai daug parametrų, kuriuos reikia nusireguliuoti pagal save, bet sezono grafikas labai suspaustas, tad susipažinimui aukoju vienas lenktynes. Tik dar nežinau į kurią pusę. Gerą ar blogą. Sužinosiu sekmadienį po lenktynių“, – aiškino Ramūnas Čapkauskas.

Savaitgalio transliaciją žiūrėkite čia:

Teoriškai vienodi, praktiškai – ne itin

Pagal pirminę TCR klasės idėją visi automobiliai turi važiuoti vienodai greitai. Visi jie turi dviejų litrų keturių cilindrų variklius su turbinomis, visi jie pasiekia apie 350 AG. Aišku, mašinas gamina skirtingi gamintojai, tad ir jos turi tam tikrų niuansų dėl ko skiriasi jų greitis. Tačiau oficialių TCR čempionatų teisėjai po kiekvienų lenktynių išleidžia protokolą, kur kiekvienam modeliui paskiriami tam tikri pakeitimai: greičiau važiavusiems automobiliams pridedama daugiau svorio, lėtesniems jis atimamas ar leidžiama keliais milimetrais pažeminti jo prošvaisą. Taip jų tempas trasoje sulyginamas.

Vis tik skirtinga konstrukcija, skirtingos valdymo ypatybės lemia tai, kad vairuotojai skirtingais automobiliais gali išvystyti skirtingą tempą.

Štai „Cupra TCR“ yra beveik standartinis automobilis. Jis turi standartinį variklį ir daug kitų detalių yra standartinės. Tuo tarpu „Hyundai TCR“ pagamintas išskirtinai „Hyundai Motorsport“ specialistų. Ir kai nemažai „Cupra“ variklio detalių ar netgi visą pavarų dėžę galima pasiskolinti iš standartinio „Golf R“ automobilio, „Hyundai“ su gatvėmis važinėjančiu modeliu neturi nieko bendro.

„Tai visai kitoks automobilis. Tai tikras sportinis modelis. Jo variklis turi visiškai kitą galios diapazoną, jis turi normalią mechaninę sekvencinę pavarų dėžę, kai maniškėje „Cuproje“ įtaisytas standartinis DSG „automatas“. Taip pat „Hyundai“ turi mechaninę blokiruotę. Tai žiūrėsiu, kaip su juo seksis važiuoti trasoje. Žiedinių lenktynių trasoje pusė sekundės skirtumas tarp varžovų yra labai daug. Netgi dvi dešimtosios yra aukso vertės. Su abiem automobiliais galima važiuoti greitai, bet galbūt su kai kuriuo galima lėkti greičiau“, – sakė „DHL racing“ komandos lenktynininkas.

Cuprą“ vairuos Jurgis Adomavičius

Tuo tarpu geltonoji Ramūno „Cupra TCR“ taip pat važiuos lenktynėse. Tik ne „TCR Baltic“ važiavimuose ir ją vairuos ne pats Ramūnas, o jo mokinys Jurgis Adomavičius iš „Bunastos“.

Jis lenktyniauja BTC2 įskaitoje su „BMW M3“ bolidu, tačiau prieš dvi savaites Suomijoje, „Botniaring“ trasoje vykusiose lenktynėse jis sulūžo, o pataisyti iki šio savaitgalio lenktynių neužteko laiko.

Organizatorių nuotr./Jurgis Adomavičius
Organizatorių nuotr./Jurgis Adomavičius

„Tai yra antra mašina, kurią geriausiai pažįstu, su ja geriausiai jaučiuosi trasoje. Kartu su Ramūnu ilgų nuotolių lenktynėse prie „Cupros“ vairo esu praleidęs ne vieną valandą, tad jaučiuosi labai saugiai ir patikimai. Be to, Ramūnui lengva mane mokyti važiuoti su šiuo automobiliu, mat jis pats puikiai perpratęs visas jos valymo subtilybes“, – aiškino Jurgis Adomavičus.

„Estonian Grand Prix“ lenktynių veiksmas vyksta visą savaitgalį, tiek šeštadienį tiek sekmadienį nuo pat ryto iki 8-os vakaro. Jas Lietuvoje gyvai transliuoja 15min.lt. „TCR Baltic“ – važiavimai vyks sekmadienį. Startai: 13:20 ir 15:25 Lietuvos laiku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų