2014 12 22 /2014 12 30

Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas – Baltarusijos ralio čempionai

Baltarusijoje baigėsi dvi dienas vykęs paskutinis šios šalies ralio čempionato etapas. Dalyviams čia teko įveikti 10 greičio ruožų. Keturi iš jų vyko tamsoje. Varžybos sutraukė beveik 30 ekipažų iš Baltarusijos, Lietuvos, Latvijos, Rusijos ir kitų šalių.
Ramūnas Čapkauskas
Ramūnas Čapkauskas / Dariaus Kibirkščio / fotodarius.lt nuotr

Ralio nugalėtojais tapo Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko duetas. Lietuviai ne tik laimėjo paskutinį čempionato etapą, bet ir tapo Baltarusijos čempionais.

„Oro sąlygos buvo ypatingos tuo, kad prieš savaitę ten buvo žiema, o dabar septyni laipsniai šilumos. Žvyras buvo šlapias, palaidas ir slidus. Dėl blogos kelio būklės netgi buvo atšaukti du naktiniai greičio ruožai. Pirmame greičio ruože nusimontavo galinė padanga. Pataikėme į pralaidą. Tuomet rezultatas buvo absoliučiai trečias. Pasikeitę ratą ir važiuodami antrą kartą šį greičio ruožą laimėjome. Antrą ralio dieną iš šešių greičio ruožų laimėjome keturis. Du kartus buvome antri, turėjome techninių problemų su stabdžiais“, – kalbėjo Ramūnas Čapkauskas.

Dariaus Kibirkščio / fotodarius.lt nuotr/Ramūnas Čapkauskas
Dariaus Kibirkščio / fotodarius.lt nuotr/Ramūnas Čapkauskas

Nepaisant visų techninių problemų ir incidentų Ramūnui Čapkauskui ir Tomui Šipkauskui pavyko išlaikyti lyderio vaidmenį ir lietuvių ekipažas iškovojo pirmąją vietą. Antrą vietą užėmė Janis Vorobjovs, kuris vis dar reabilituojasi po Latvijoje patirtos avarijos. Trečias finišavo vietos lenktynininkas Sergey Vyazovich.

„Mus džiugina šitas rezultatas. Jei mūsų būtų nebuvę, čempionatą būtų laimėję patys baltarusai. Bet ant mūsų niekas nepyksta. Jie džiaugiasi, kad atvažiuojame čia lenktyniauti. Lietuvių šį kartą buvo nemažai, gal 11 automobilių.“, – sakė Ramūnas Čapkauskas.

Dariaus Kibirkščio / fotodarius.lt nuotr/Ramūnas Čapkauskas
Dariaus Kibirkščio / fotodarius.lt nuotr/Ramūnas Čapkauskas

Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas šiemet gali pasigirti ne tik Baltarusijos, bet ir Lietuvos bei Šiaurės Europos zonos šalių čempionų titulais.

Artimiausi ekipažo planai – pasiruošimas pirmam Lietuvos ralio čempionato etapui „Halls Winter Rally“. Prieš šias varžybas lietuviai ketina apsilankyti Latvijoje, „Rally Sarma“ varžybose.

Lenktynininko Egidijaus Gelūno įspūdžiai:

Ralio lenktynininkai  Baltarusijos trasas teigiamai vertina už gerą kelių  kokybę. Tai patvirtina gana didelis procentas sėkmingai finišavusių dalyvių. Tačiau šio ralio išvakarėse intrigą sukėlė  netikėtai atšilęs oras:  šlapias sniegas dengė atitirpstančią kelio dangą, kurios paviršius pažliugo, o apačioje dar laikėsi įšalas, vietomis įtvirtinęs gilias, slidžias provėžas.

Ralyje  buvo leista naudoti dygliuotas žiemines padangas, tačiau susipažinimui su greičio ruožais  būtina naudoti standartines padangas, todėl nebuvo aišku, kaip automobilis bus valdomas su dygiuotomis padangomis ant slidaus ir pažliugusio, bet apačioje įšalusio molio, kurio buvo gausu kai kuriose greičio ruožų vietose. Dienos eigoje keitėsi oro sąlygos,  įšalas sparčiai tirpo, numatyti kelio dangos būklę sekančiai dienai buvo neįmanoma. Greičio ruožų „susirašyme“ teko daugiau įsitempti nei įprastai.  Kai kurie dalyviai pradėjo rinkti parašus, kad ralis būtų atšauktas. Tačiau tikrų ralio fanų džiaugsmui,  varžybos  įvyko. Organizatoriai priėmė  teisingą sprendimą:  du greičio ruožai  su prasčiausia danga buvo sutrumpinti, o vienas greičio ruožas atšauktas. Likusi greičio ruožų dalis ne tik kad nekėlė didelių rūpesčių, bet atvirkščiai: suteikė didelį malonumą važiuojant.   

Smagu, kad net penki ekipažai iš Lietuvos,  dalyvaujantys Baltarusijos ralio čempionate,  iškovojo prizines vietas įvairiose įskaitose.  Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas nugalėjo absoliučioje įskaitoje.   Egidijus Valeiša ir  Povilas Reisas su BMW M3  buvo  greičiausi tarp  viena ašimi varomų  automobilių ir treti B-12 klasėje. Publikos numylėtinis Ričardas Baubinas ir jam talkinęs šturmano pozicijoje  Vaidotas Žala, važiavę su LED juostomis padabinta „Honda Civic Type R“,  buvo pirmi B-11 įskaitoje ir  antri tarp viena ašimi varomų automobilių.  Pirmą ralio sezoną  važiuojantis Egidijaus Gelūno ir Dominyko Veršinsko ekipažas su „Honda Civic“ užėmė antrą vietą B-11 įskaitoje. Vilmantas Pupius ir Gediminas  Račas su BMW 316 buvo treti tarp viena ašimi varomų automobilių.

Aukštą šeštą vietą bendroje „Rally Belarus 2014“  įskaitoje užėmė E. Sladkevičius su šturmanu A. Petruškevičiumi  su galingu „Mitsubishi Lancer EVO X“.  Ralyje nepasisekė Jonui  Pipirui ir jam talkinusiam šturmanui Stasiui Tarailei su „Škoda Fabia R2“. Ekipažas pirmąją ralio dieną naktiniuose greičio ruožuose kelio pralaidoje sulaužė amortizatorių. Antrąją dieną  ekipažas startavo pagal „Super rally“ taisyklę, tačiau finišo nepasiekė, nes jų automobilis užklimpo biriame smėlyje starto pozicijoje.  Tačiau organizatoriai skyrė šiam ekipažui specialų prizą už atkaklumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų