Varžybų (kurias teisėtai galima pavadinti ralio sprintu) trasa, kaip čia pasakius – nėra kažkokia stebuklinga, tačiau tuo pačiu, tikrai nebūdinga mūsų kraštams. Sportininkai įveiks 2 asfaltinius greičio ruožus po 3 kartus. Pirmas GR – šalia olimpinio irklavimo kanalo viso labo 1,5 km. Jame dvi tiesiosios ir vienas Chucko Norris stiliumi „super susuktas suktukas“ ties žiūrovų tribūnomis. Įėjimas į tribūnų zoną bus mokamas ir žmonės, kurie vaizdų lauks lyg teatre padėję sėdimąsias ant kėdučių, praras tikrai daug, mat kur kas rimčiau (milijoną kartų rimčiau) atrodo antrasis, 11 km ilgio GR ant dviračių takų. Būtent šį greičio ruožą įveikus tris kartus ir paaiškės, kuris ekipažas yra vertas „Rally Masters Show 2013“ „masterio“ titulo.
Komandos nuotr./Komanda |
Lietuvos trispalvę gins vienintelis ekipažas iš Lietuvos – 2009m. Lietuvos ralio čempionai: Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas (Mitsubishi Lancer EVO 9), kuriems buvo skirtas tikrai aukštas, 7-tasis starto numeris. Šiandien mūsiškiai užsirašė kelio stenogramą ir nufilmavo trasą. Ilgasis „Rally Masters Show 2013“ „dopas“ vaizdo įraše atrodo tikrai įdomiai: nors kelias ganėtinai platus, tačiau jame daugybė labai ilgų posūkių, kurie baigiasi aštriomis 90 laipsnių „špilkomis“. Trasoje daug ir didelių aukščių perkritimų.
„Viskas ganėtinai aišku. Nebuvo nei vienos vietos, kur būčiau sudvejojęs kaip ją užsirašyti, o rytoj pralėkti. Gal būt truputį neramina tirpstantys pakelės pusnynai. Nors Maskvoje dabar 20 laipsnių šilumos, asfaltas sausutėlis ir gerai įšilęs, tačiau vietomis, vidury ilgų ir labai greitų posūkių, teka vandens upeliai. Tai sukelia šiokią tokią riziką, tačiau mes tikrai su ja susitvarkysim“, – sakė R. Čapkauskas.
Kam jau kam, o šiam sportininkui, kuris daugybę kartų yra tapęs žiedinių lenktynių čempionu ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, varžybos ant asfalto tikrai yra jo „arkliukas“. „Žinau tik tiek, kad rytoj važiuosim labai greitai. Ramūnas paners į savo stichiją, o mano darbas bus gerai ir tiksliai perskaityti stenogramą“, – po „susirašymo“ mums sakė ekipažo šturmanas Tomas Šipkauskas. Jam antrino ir į varžybas su ekipažu atvykęs nusipelnęs automobilių sporto treneris, nuo vaikystės su R. Čapkausku dirbantis Jonas Dereškevičius: „Šis duetas gali parodyti tikrai gerus rezultatus. Kodėl? Kas domisi šalies autosportu, žino ką ant asfalto gali Ramūnas. Dauguma ypač greitų ir garsių varžovų yra grynakraujai „žvyriniai“ ralistai, o šis ekipažas visais pojūčiais labai gerai „užuodžia“ stabdymo, greitėjimo taškus, puikiai pažįsta automobilio elgseną ant asfalto. Jei technika laikys – tikiu jog galime tikėtis aukšto rezultato.“
Komandos nuotr./Deividas Jocius su Ramūnu Čapkausku |
Kartu į varžybas su bičiuliais atvykęs, „Halls Winter Rally 2013“ nugalėtojas Deividas Jocius peržiūrėjęs filmuotą medžiagą iš GR išliko santūrus. „Įdomus dopas. Greitas dopas...“, – sakė vienas greičiausių šalies ralio pilotų.
Beje kalbant apie techniką reikia pridurti, jog prieš šias varžybas į R. Čapkausko/T. Šipkausko automobilį buvo sumontuota nuoseklaus jungimo (sekvencinė) pavarų dėžė, kuri akimirksniu leidžia perjungti pavaras neatleidžiant akceleratoriaus pedalo ir nenaudojant sankabos. Tai leidžia taupyti sekundžių dalis, kurios, per ilgą distanciją, virsta laimėtomis sekundėmis. Dabar automobiyje sumontuota asfaltinėms lenktynėms skirta stabdžių sistema, sureguliuota pakaba ir amortizatorių darbas. 18 colių ratlankiai apauti sportinėmis „Slick“ padangomis skirtomis raliui.
Varžybos „Rally Masters Show 2013“ Maskvoje startuos Balandžio 20 d., 12 val. vietos laiku. Prie starto linijos stos tikrai daug labai greitų, ralio fanams puikiai pažįstamų ekipažų: Baltijos šalyse kaip vėjas siaučiantis Aleksejus Lukjaniukas su EVO 10, jam nenusileidžiantis estas Sim Plangi, WRC pilotai Marko Martin su „Focus WRC“ bei Jevgenijus Novikovas su „Ford Focus WRC“. Labai garsių pavardžių ir labai greitų automobilių yra kur kas daugiau – info apie juos rasite www.rallyshow.ru.
Komandos nuotr./„Ferrari F430“ |
Šiandien (šeštadienį) sportinės technikos į serviso zoną, įsikūrusią prie irklavimo kanalo, buvo atvaryta įvairiausios. Kai kurie „aparatai“, tokie kaip „Lancia Delta Integrale“, „Audi Quattro S1“ replika, bei kur kas naujesni, naujos kartos WRC, S 2000 automobiliai tikrai džiugino akis. Visą gvardiją senukų „GAZ'ikų“ atsivežė Estijos „GAZraliklub“ komanda. Akis negalėjo neužkliūti ir už SAF‘o automobilio – žiedui paruošto „Ferrari“, kuris kažkada startavo Lietuvoje 1000km lenktynėse. Žinoma servise apsireiškė ir apgailėtinai atrodantys vietiniai, „galiorkoje“ startuosiantys „avtopromo“ modeliai, bet kabinėtis čia nėra dėl ko. „Apynaujės ralinės Volgos“ ir kiti panašaus plauko automobiliai čia startuos dėl šou, o žiūrovai tuo pačiu, nesunkiai galės palyginti skirtingų automobilių galimybes.
Apie mūsiškių pasiekimus pranešime iškart po finišo. Varžybos baigsis 15 valandą, o nugalėtojai bus apdovanoti 17 valandą vietos laiku.