Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ramygala išlaikė LASF egzaminą. Kas toliau?

Praėjusį sekmadienį Ramygalos autokroso trasoje vėl surengtos varžybos. Tiesa, šįsyk jos buvo kiek kitokios nei anksčiau. Šiais metais varžybų organizatoriai užsimojo įvykdyti ne tik Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybių ketvirtąjį etapą, tačiau tuo pačiu metu rengti ir oficialias C lygos varžybas – antrąjį jų etapą. Taigi, taisyklės – C lygos, dalyviai – Aukštaitijos-Žiemgalos. Kas iš to išlošė, kas pralošė?
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Sezono naujiena – C lyga

Šioms varžyboms Ramygalos autokroso trasoje šeimininkaujančio klubo „Ekrosas“ nariai ruošėsi kiek kitaip. Trasoje atsirado teisėjų bokšteliai, performuotas starto takelis, atsirado varžybų sekretoriatui skirta patalpa. Visa tai – pagal LASF reikalavimus, kadangi tai pirmosios oficialios ir federacijos palaimintos varžybos Ramygaloje.

Iki tol vykusiose Aukštaitijos regiono autokroso pirmenybių lenktynėse tiek daug infrastruktūros kuriama nebūdavo. Taigi, galbūt LASF įsikišimas, į kurį regionuose anksčiau buvo žiūrima su atsargumu, yra sveikintinas pokytis keliant autokroso lygį šiose vietovėse.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Kitas dalykas, kuris Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybėse buvo vykdomas kitaip – techninė komisija. Tiksliau – techniniai reikalavimai. Techninės komisijos vadovas, garsus Lietuvos autokroso sportininkas Arvydas Galinis šįsyk buvo atlaidus. Visi dalyviai gavo leidimą startuoti, tačiau dauguma sulaukė rekomendacijų, ką automobiliuose, siekiant didesnio saugumo, reikėtų pakeisti. Ar tai dar vienas naudingas dalykas regionų autokroso dalyviams? Žinoma taip.

Tačiau yra ir kita medalio pusė. Šios taisyklės, kurios galiojo varžybų Ramygaloje metu, nebuvo ir nebus taikomos Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybėse, tad ar sportininkai paklausys Ramygaloje dirbusio techninės komisijos vadovo nurodymų, tik jų pačių reikalas. Dar vienas aspektas, kurio Ramygaloje nebuvo galima praleisti pro akis – mažas dalyvių skaičius. Vos 29, kai įprastai Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybės sutraukia daugiau nei 40 automobilių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nors šios varžybos buvo antrasis C lygos etapas, tačiau sportininkų, kurių įprastai nematome Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybėse, sulaukta nebuvo. Tiksliau sakant, važiavo tie, kurie Aukštaitijos regione važiuoja visada. Kiek daug iš Ramygaloje dalyvavusių sportininkų vyks į kituose regionuose vyksiančius C lygos etapus? Turbūt bus galima suskaičiuoti ant dviejų rankų pirštų, nors pirmame C lygos etape Akmenėje tokių buvo.

Tiesa kyla klausimas, kiek ilgai tokia lyga gyvuos, jei C lygos etapai sutrauks tik tame regione gyvenančius sportininkus. Klausimas lieka atviras ir viščiukus skaičiuoti reikės po sezono. Tačiau LASF Kroso komiteto pastangos matomos ir sveikintinos. Telieka viltis dėti į dalyvius ir tikėtis, kad jie neapsiribos vienu C lygos etapu per sezoną.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tačiau bent jau pirmasis etapas, įvykęs Akmenėje, nuteikia optimistiškai. Ten startavo 56 dalyviai, kurių gretose buvo net 18 latvių, vienas, kitas sportininkas iš Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybėse matomų veidų. Kone sunkiausiai Akmenėje sekėsi Latvijos sportininkams – gedo automobiliai, neišvengta kontaktų bei nuobaudų. Asmeninėse įskaitose išdalinti net 8 komplektai medalių ir diplomų. Komandinėje įskaitoje nugalėjo „Extempo“ rinktinė, antri – „Mūša Kross“, treti – „Tornada Racing“.

„Visada stengėmės ir stengsimės varžybas sportininkams paversti švente. Kitiems metams turime dar pasitempti, stiprinti savo teisėjų komandą, nes yra veiksmo, kai per dieną tenka įvykdyti 27 startus be chronometruojamų važiavimų“ , – varžybas apibendrino jų vadovė Margarita Skabeikienė.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Ramygaloje – sunkiai nuspėjami finalai

Dabar grįžkime į Ramygalą. Kadangi varžybos Ramygaloje buvo organizuojamos pagal C lygos reglamentą, atvykę sportininkai turėjo tenkintis mažesniu nei įprastai važiavimų skaičiumi. Nuo šių metų Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybėse vykdomi trys įskaitiniai važiavimai ir finalas. Čia buvo organizuojami du, o po to – tiesiu taikymu į finalą.

Kadangi šias varžybas ignoravo nemažai Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybių dalyvių, šansas pakilti turnyro lentelėje atsirado tiems, kurie kantriai, etapas po etapo renka taškus metinėje įskaitoje. Ir tai įnešė intrigos ne tik lenktynėms, bet ir bendrai sezono rikiuotei. Tačiau apie situaciją lentelėje po keturių etapų – kiek vėliau, o dabar metas apžvelgti šį etapą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

D-1600 klasėje startavo septyni sportininkai. Jų gretose nebuvo iki tol sezone lyderiavusio Egidijaus Nevulio, tad jau prieš startą buvo aišku, kad šiam sportininkui yra didelė tikimybė iškristi iš pirmosios vietos. Šiame etape triumfavo Vytautas Tumasas ir Biržų, kuris vairavo „Opel Corsa“.

Tiesa, tiek pirmasis, tiek antrasis važiavimas Vytautui Tumasui klostėsi ne visai pagal planą, tačiau finale lenktynininkas sugebėjo išlaikyti šaltus nervus ir galiausiai finišuoti pirmoje vietoje. Antrą vietą užėmė Dainius Stapulionis, kuris lyderiavo didžiąją dalį varžybų, o finale tik paskutiniuose ratuose buvo aplenktas Vytauto Tumaso. Trečią vietą iškovojo „Mitsubishi Colt“ vairavęs Mantas Palionis, kuriam ši pergalė buvo itin svarbi dėl pozicijos sezono įskaitoje. Ketvirtoje vietoje finišavo vienintelė varžybų mergina – Reda Vainauskaitė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Bene apmaudžiausiai varžybos susiklostė autokroso naujokui, anykštėnui Šarūnui Gruzinskui. Pirmame ir antrame važiavimuose stabilų tempą ir agresyvų vairavimo stilių demonstravęs lenktynininkas pasitraukė iš kovos tuomet, kai jo „Honda Civic“ patyrė techninių problemų.

Ambicijas ką nors nuveikti šiame sezone Šarūnui Gruzinskui jau gali tekti laidoti, tačiau šis sportininkas neabejotinai bus tas, kuris brausis į lyderių trejetuką kitąmet. Aišku, su šiokiomis tokiomis investicijomis į šiuo metu bene standartinį automobilį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 klasėje šiemet lygių nėra VšĮ „Kupiškio Auto-moto sporto“ atstovui Pauliui Baltrukėnui. Ramygaloje dar 20 taškų į sezono kraitį susižėręs sportininkas finale taip atsiplėšė nuo oponentų, kad finišo liniją kirto specialiai apsisukdamas. Tiesiog dėl smagumo, nes varžovai už jo nugaros buvo labai toli. Antrą rezultatą pademonstravo Gintaras Bėlskis, o 15 taškų uždirbo Mykolas Baliūnas.

Šios klasės dalyvių gretas gerokai praretino gedimai. Arūnas Matulis turėjo problemų su pavarų dėže, Marius Varnas kovojo su elektros problemomis, o su Modestu Baneliu pasisveikinti per variklio bloką išlindo švaistiklis. Namų trasoje iškovoti taurės nepavyko ir ramygaliečiui Karoliui Petrovičiui, kuris šių metų sezoną praleido ir dabar startavo dar iki galo nesustyguotu automobiliu. Pėsčiomis iš trasos į serviso zoną grįžti buvo priverstas ir Šarūnas Budrys, kurio „Nissan“ iki finišo nebeatlaikė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 Super įskaitoje startavo septyni dalyviai. Nors visą dieną čia savo persvarą demonstravo gana konkurencingą „Volkswagen Golf“ vairavęs Marius Kisielis, tačiau finale jis pasitraukė dėl techninių problemų. Kone toje pačioje vietoje sustojo ir latvis Maris Ozolinš, kai jo automobilis apsipylė baltais dūmais. Sau neįprastu automobiliu startavo ir Justinas Mikalauskas, tačiau iki finalo jis nenuėjo – pavedė technika.

Šioje įskaitoje nugalėtoju tituluotas Gediminas Poška su kantriu, pakankamai galingu ir labai garsiu „Honda Civic“. Antrosios vietos poziciją iškovojo savo stiliumi – ramiai, bet iki finišo važiuojantis latvis Normunds Akmentinš. Ant trečiojo laiptelio žengė Vytautas Poška, vairavęs „Mitsubishi Colt“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

D-OPEN įskaitoje buvo galima tikėtis įdomios kovos tarp Žilvino Lingės, Andriaus Luščiausko ir po pertraukos startavusio Donato Stašiūno, pravarde Žvėris.

Tačiau Žvėris šįsyk nevažiavo taip, kaip publika įpratusi jį matyti. Galbūt tam įtakos turėjo pertrauka karjeroje, galbūt ne visiškai idealiai dirbęs automobilis. Tačiau itin azatiška kova virė tarp Žilvino Lingės ir Andriaus Luščiausko.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Finale ilgą laiką priekyje važiavo „Audi“ vairuojantis Andrius Luščiausias. Žilvinas Lingė varžovo iš akių nepaleido nė akimirkai ir nuolat mynė ant kulnų. Kad Žilvinas Lingė bandys lenkti, nebuvo nė abejonių. Šis sportininkas pasižymi šaltais nervais ir gebėjimu išlaukti tinkamo momento. Ir rokiškėnas išlaukė. Finalui einant pabaigos link, posūkyje po finišo tiesiosios Žilvinas Lingė atakavo vidumi. Agresyviai, rizikingai, tačiau užtikrintai ir iki galo.

Andrius Luščiauskas liko antroje vietoje, tačiau galiausiai nukrito į paskutinę poziciją ir jo ant šios klasės prizininkų podiumo neišvydome. Po tokių rokiruočių į antrąją vietą pakilo Donatas Stašiūnas-Žvėris, o trečiąją taurę laimėjo vėl tas pats latvis Normunds Akmentinš. Šis sportininkas dažniausiai lenktyniauja dviejose klasėse, o jo principas neskubėti ir laukti, kol sustos kiti, ir vėl suveikė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių įskaitoje Ramygalos trasoje geriausiai pasirodė „Ekroso“ atstovai. Antri – Všį „Kupiškio auto-moto sportas“. Ant trečiojo laiptelio žengė biržiečiai.

Kitas, jau penktasis Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių etapas įvyks rugpjūčio 20-ą dieną Biržų rajone. Kaip jau minėjome, kai kurių sportininkų nedalyvavimas Ramygaloje įnešė šiek tiek intrigos į sezono rikiuotę.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Sezono įskaita: vieniems ramu, kiti turės pakovoti

D-1600 klasės pirmojoje vietoje vis labiau įsitvirtina Mantas Palionis, šiuo metu turintis 57 taškus. Antrą poziciją išlaiko Sigitas Augustinas, kurio sąskaitoje 50 balų. Vietą trejetuke išsaugojo ketvirtame etape nedalyvavęs, tačiau iki tol lyderiavęs Egidijus Nevulis, tačiau jis jaustis ramus negali. Sportininkas yra iškovojęs 44 taškus ir tik vienu tašku lenkia ketvirtoje vietoje klasifikuojamą Vytautą Tumasą. 40 taškų turi Lukas Kovera, kuris Ramygalos etapą taip pat praleido. 39 taškai – Dainiaus Stapulionio sąskaitoje.

D-2000 įskaitoje tvirtai lyderiauja Paulius Baltrukėnas su 77 taškais, kuris šiemet savo misiją jau atliko ir likusiuose etapuose jam tereikia sudalyvauti bei finišuoti surenkant nors keletą taškų kiekviename. Net 25 taškais nuo jo atsilieka Gintaras Bėlskis, kuris trečios vietos prizininką Šarūną Budrį yra aplenkęs dar 9 taškais. Gana saugiu atstumu – 13 taškų Šarūnas Budrys yra atsiplėšęs nuo ketvirtoje vietoje esančio Mariaus Varno. Už Mariaus Varno nugaros situacija dramatiška – dėl ketvirtos vietos sportininkui teks kautis su Mykolu Baliūnu, Didziu Vinksne, Ikaru Zvaigzne. Visus šiuos sportininkus skiria vos vienas ar du taškai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 Super įskaitoje savo lyderystę įtvirtino Gediminas Poška, kuris dabar turi 60 taškų. Antroje vietoje klasifikuojamas latvis Normunds Akmentinš, šiuo metu iškovojęs 53 taškus. Trečioje pozicijoje vis dar išsilaikė Ramūnas Zabiela. Jo sąskaitoje - 46 taškai. 41 tašką surinkęs turi Maris Ozolinš, o 37,5 taško – Vytautas Poška. Žemiau esantys sportininkai į prizines vietas šių metų sezono įskaitoje jau, panašu, nebepretenduoja.

OPEN-klasėje kol kas aukščiausioje vietoje rikiuojamas Žilvinas Lingė, turintis 61-ą tašką. 53 balus yra surinkęs Andrius Luščiauskas. Trečioje vietoje, su vos 1,5 taško atsilikimu nuo antros vietos įsitvirtinęs Normunds Akmentinš. Teorinių šansų užlipti ant metinės pakylos dar gali nelaidoti ir Vidmantas Paulauskas, kurio sąskaitoje 38 taškai.

Komandinėje įskaitoje šiuo metu atkakliai varžosi dvi rinktinės – 217 taškų turintis „Ekrosas“ ir vos 12 taškų jiems nusileidžiantis VšĮ „Kupiškio auto-moto sporto“ klubas. Treti – Latvijos atstovai su 165,5 taško, o 133 taškus turi surinkę „Signalito-Biržų ASK“ komandos sportininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų