Šis pranešimas – ne GAZAS.LT portalo indėlis „Fast Lap“ reklamos kampanijoje. Tiesiog, kiekvienam automobilių gerbėjui tikrai bus įdomu sužinoti, kad „Nemuno žiedo“ trasą vos per 1 min ir 17 sek. apskriejantis automobilis stovi vietoje, kurią gali aplankyti kas tik nori. Paliesti jį, pavarvinti seilę ir prie jo nusifotografuoti.
Kuo ypatingas šis automobilis?
Na, pradėkime nuo to, kad jis labai greitas. Po jo variklio dangčiu – 2,0 litro darbinio tūrio variklis, kuriam 611 AG pagaminti padeda turbina. Kaip sufleruoja E85 lipdukas ant automobilio šono, jis varomas bioetanoliu. O jo, ponios ir ponai, trasoje reikia labai daug.
Audriaus Jonaičio/tatdesigns.lt nuotr./Jonas Poškus |
„Lenktyniniu rėžimu mano mašinėlė tenkinasi 50-60 litrų šimtui kilometrų“, – su šypsena veide pasakoja Jonas Poškus, kuriam kalbos apie kuro ekonomiją tiek pat įdomios kiek Valdui Adamkui įdomios „Fast Lap“ lenktynės.
Beveik 300 kg. mažiau už standartinį „Evo“ sveriantis automobilis yra varomas visais keturiais ratais. Pridurti verta, tik faktą, kad visi keturi ratlankiai – „WedsSport TC105N“, jų vienas sveria vos 8,3 kg. Be abejo, lenktynių metu jie apaunami „semi-slick“ tipo padangomis.
Kur dingo kilogramai, Jonai?
„Automobilyje nėra šildymo įrangos ar oro kondicionieriaus. Nėra ir garso izoliacijos. Triukšmas viduje – baisus. Beje, nėra ir antikorozinės dangos. Manau, Lietuvišku žiemišku oru šis automobilis kelyje Vilnius – Kaunas surūdytų nepasiekęs Kauno“, – sako J.Poškus.
„Nemuno žiedo“ trasos tiesiojoje Jonas Poškus šiuo „Mitsubishi“ automobiliu „išspaudžia“ 242 km/h maksimalų greitį. Ne tuščiame ir plačiame oro uosto pakilimo take, o pakankamai trumpoje trasos atkarpoje. Automobilio pagreitis nuo 100 iki 200 km/h – vos 6,5 sek. Bet ne tai stebina labiausiai. Jonas pasakoja, kad posūkiuose patiriamos perkrovos yra tokios didelės, kad jokia „šlapio karterio“ alyvos sistema nesugeba patiekti varikliui reikalingos alyvos. Jam teko sumontuoti „sauso karterio“ sistemą, kuri net ir alkaniausią variklį maitina reikiamu kiekiu alyvos.
Važiuojant tokiu dideliu greičiu automobilyje ima kauptis dulkės. Dėl didelio greičio atsiradę slėgio skirtumai lemia, kad automobilio salonas dulkėmis pildosi tais pačiais fizikos dėsniais, kaip ir dulkių siurblio maišelis. Po kiekvieno pasivažinėjimo trasoje šias dulkes reikia siurbti. Greitis kainuoja, a?
Kas gali pasipriešinti Jono ir „Evo VIII“ tandemui?
2012-ųjų „Fast Lap“ sezone Jonui su šiuo „Mitsubishi“ bandė pasipriešinti vos keli lenktynininkai. Visų pirma, tai latvis Mareksas Matvejevsas, kurio „Lotus“ su „Honda“ varikliu turėjo labai daug potencialo, bet vairuotojas akivaizdžiai neatlaikė įtampos ir Latvijon išvažiavo pralaimėjęs. Sezone jis liko antras, nugalėtojo taurė atiteko Jonui Poškui.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Jono Poškaus „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ „Fast Lap“ varžybose |
Taip pat, identišku „Evo VIII“ automobiliu važiuojantis Vytas Bilinskas kiekvienais metais bando prisivyti Joną. Ir nepaisant to, kad jo automobilis yra kiek galingesnis (sklando gandai, kad jis pasiekia 620 AG), dėl didesnio svorio ir taip teisingai nesudėliotų aerodinaminių elementų, Vytas Jono dar nėra pavijęs.
Keleto eilučių vertas ir šio automobilio šeimininkas, simpatiškasis Jonas Poškus. „Fast Lap“ varžybose trečius metus iš eilės nugalintis odontologas dar nesusigundė dalyvauti kontaktinėse „Race“ varžybose. Bet „Time attack“ formatu vykstančiuose važiavimuose jis yra nenugalimas.
Beje, prie šio automobilio dirbo tikri specialistai. Variklis tobulintas „EAMV Motorsport“ dirbtuvėse, apie juos GAZAS.LT rašė čia. Pakaba, kėbulas, saugos lankai, amortizatoriai ir dar eilė elementų buvo įdiegti „Race Tech“ dirbtuvėse. Kalbos, ar kvalifikuoti specialistai kūrė šį „Mitsubishi“, net neverta pradėti. Būrio žmonių talentingas darbas ir užtikrintas Jono Poškaus vairavimas įrodo, kad šis bolidas yra vertas trijų pastarųjų metų „Fast Lap“ čempiono vardo.