Ir netgi patyręs automobilių bandytojas Kevinas Abbringas, Suomijos etape trumpam sėdęs į Roko kėdę prie vairo, nepademonstravo greičio. Ką apie susiklosčiusią situaciją prieš WRX startą Rygos Bikerniekų trasoje galvoja pats Rokas?
– Rokai, kaip vertini naują automobilį Renault Clio, kuriuo startavai šiame Pasaulio ralio kroso (WRX) sezone? Švedijoje juk patekai į pusfinalį, bet buvo techninių gedimų.
– Kaip galima vertinti automobilį, kuris visiškai nepateisino vilčių? Švedijoje patekau į pusfinalį, bet šį sezoną mano uždavinys buvo patekti į kiekvieną finalą.
Gedimai gedimais, nuo to niekas nėra apsaugotas, bet šiam automobiliui labai trūksta greičio...
– Kokie patobulinimai ir kur atlikti po ne itin sėkmingo tavo ir Kevino Abbringo pasirodymo pirmuosiuose etapuose?
– Komanda turi tokius tris CLIO, jie visi identiški. Jau po pirmo etapo vieną jų išsiuntė į vieno pasaulinio koncerno autosporto padalinio bandymų centrą tobulinti. Sako, kad greičio „rado“. Ir tie patobulinimai po Suomijos etapo buvo įdiegti ir į kitus du CLIO. Pamatysime šį savaitgalį Rygoje.
– Ar galima teigti, kad Rygos trasa tau galėtų būti sėkmingesnė net ir su lėtesniu automobiliu, nei Švedijos ir Suomijos trasos?
– Rygos trasa turi daug geresnį sukibimą, tai šiuo požiūriu ji man palankesnė. Be to, ją gerai pažįstu, nes Rygoje esu nemažai ir lenktyniavęs ir testavęs automobilius. Be to, ji turėtų būti parankesnė ir pačiam automobiliui, kuris geriau jaučiasi ant tvirtos dangos.
– Kiek etapų planuoji važiuoti šiais metais, jei nepavyks „Clio“ įpūsti daugiau greičio? Gal persėsi į gerokai greitesnę „Megane“?
– Pirminis planas buvo važiuoti visą sezoną. Deja, po pirmo etapo viskas griuvo. Kol kas planas toks – važiuojam Latvijoje ir po to sėdam su komandos vadovais bei savininkais diskutuoti: ką darome toliau?
Ne aš vienas tokioje netikėtoje būsenoje – komandos savininkas ir mano partneris Guerlainas Chicheritas irgi šokiruotas, nežino ką daryti. Jis taip pat nesitikėjo atsidurti rikiuotės gale.
Į „Megane“ persėsti nebegaliu, nes jos yra tik trys ir visos trys užimtos.
– Esi sakęs, kad pagrindinis tavo rėmėjas yra tėtis – Giedrus Baciuška, kurio įmonė GBY verčiasi automobilių prekyba ir nuoma. Žiniasklaida pranešė, kad tėčio įmonę krečia FNTT ir kad Baciuškų šeimą užgriuvo bėdos. Ar tai turi įtakos tavo startams ir ar tikrai jus užgriuvo bėdos?
– Negaliu to komentuoti. Tačiau mano biudžetas yra suplanuotas dvejiems metams ir jis nesikeis.
Suprasti akimirksniu
- Važiuoti vieną pasaulio čempionato (WRX) sezoną (11 etapų) su „Renault Megane“ kainuoja 1 200 000 Eur.
- Sumokėjęs tokią sumą, lenktynininkas gauna automobilį ir komandos techninį palaikymą. Lėktuvo bilietus perka pats.
– Tai niekas nesikeičia: WRX varžysies šiemet ir kitąmet?
– Taip, biudžetas suplanuotas dviem sezonams, su komanda taip pat buvo sutarta lenktyniauti mažiausiai du sezonus. Tačiau netikėtai prastas rezultatas viską gali koreguoti. Kol kas sunku pasakyti, ką darysim. Kitą savaitę po Rygos etapo bus daugiau aiškumo.
Kol kas svarstome pačius įvairiausius variantus, įskaitant net ir disciplinos keitimą.