Plačiau apie savaitgalio įvykius Pasaulio ralio kroso čempionato etape Abu Dabyje ir iššūkius, Roko Baciuškos laukiančius Lietuvoje – specialiame interviu, kurį lenktynininkas davė vos parskridęs į Lietuvą sekmadienio vakarą.
– Vos parskridęs, naktį skubi į Tauragę. Kokie rūpesčiai, ko gero, ne sportiniai, tave taip skubina namo? Nes iki etapo Barselonoje dar dvi savaitės.
– Turiu labai daug reikalų mokykloje. Netrukus prasidės egzaminai, turiu jiems ruoštis, atsiskaityti užduotis. Dabar balandžio 19 d. laukia lietuvių kalbos įskaita. Dėl įtempto sportinio grafiko mokausi nuotoliniu būdu. Kai esu išvykęs, užduotis atlieku kompiuteriu ir išsiunčiu mokytojams. Taip man yra lengviau. Nes prieš tai, kai mokiausi Tauragės Žalgirių gimnazijoje, nespėdavau laiku atlikti namų darbų.
– Tautiečiai, stebėję tavo pasirodymą Abu Dabio „Yas Marina“ trasoje, pastebėjo, kad keturiuose kvalifikaciniuose važiavimuose važiavai atsargiai, tarsi taupeisi. Koks buvo komandos planas?
– Taip, toks buvo planas. Kvalifikacinius važiavimus pradėti atsargiai. Patekti į pusfinalį (pagal surinktą taškų skaičių – red. past.). O ten parodyti geriausią savo rezultatą. Ir tas pirmasis posūkis buvo suplanuotas: jame išlįsi į priekį, arba ne. Pusfinalyje būtinai turėjau išsikovoti gerą poziciją jau pirmajame posūkyje, nes į finalą patenka tik pirmi trys lenktynininkai iš šešių.
– Tai kuris Rokas Baciuška yra tikrasis? Ramus ir susikaupęs kvalifikacijose ar veržlus ir agresyvus pusfinalyje?
– Aštrus, agresyvus. Ir blaivaus proto.
– Tuomet apie protu daromus sprendimus. Daugelis žiūrovų nustebo, kad, pusfinalyje stabiliai važiuodamas antroje vietoje paskui Janį Baumanį, nelaukei paskutinio šeštojo rato, kad galėtum pasukti į Jokerio kilpą ir finišuoti iš jos nestabdydamas. Taip juk elgėsi daugelis lyderių, tarkime, nugalėjęs Abu Dabyje Kevinas Hansenas. Kodėl pasukai jau trečiajame rate?
– Buvome nutarę trečiame–ketvirtame ratuose įjungti specialią programą, kuri leidžia greičiau atvėsinti variklį. Nes įkaitusiu iki 120 laipsnių varikliu automobilis nebevažiuoja, greitis mažėja iki 20 km/val. Bet jėgainė įkaito greičiau. Todėl taip anksti pasukome į Jokerį. Po to susidaužėme su Niclasu Gronholmu. Bet įtakos varikliui tai neturėjo. Jis tiesiog perkaito, todėl teko stoti.
– Kokį negražų žodį sakei, kai pamatei, kad iš rankų sprūsta antroji vieta pusfinalyje?
– Visokių žodžių sakiau. Bet gerai, kad niekas negirdėjo, nes prieš paskutinį startą sugedo mano mikrofonas. Gerai, kad girdėjau komandos atstovo Timo Hogevorsto (vadinamojo spoterio, stebinčio lenktynes iš bokštelio) komandas.
– Po pusfinalio suomis N.Gronholmas, komentuodamas jūsų nedidelį susidūrimą, sakė: nesupratau, ką tas „Škodos“ vairuotojas sau galvojo...
– Aš radau vietą vidinėje pusėje, kur lenkti. Ir man nerūpi, kas yra išorėje. Tai jam nebebuvo kur dingti. Jei man nebūtų kaitęs variklis, jis turėjo mane praleisti. Bent jau taip sakė komentatoriai.
– Ar esi patenkintas automobiliu, ar dar trūksta papildomų nustatymų, patobulinimų?
– Man sunku pasakyti, nes tai yra man naujas automobilis, juo nuvažiavau dar labai nedaug ratų. Mes prieš čempionatą atlikome tik startų testus aerodrome Čekijoje. O lenktynės yra visai kas kita. Gaila, kad nepatekau į finalą Abu Dabyje. Dabar laukia treniruotės, o mechanikai aiškinsis, kodėl kaito variklis.
– Ar pasaulio čempionatas tau yra didelis iššūkis? Ar jis labai skiriasi nuo Europos čempionato, kuriame pernai sublizgėjai?
– Žinoma, kad didelis iššūkis. Ten važiuoja tikros žvaigždės. O mes iš mažos Lietuvėlės atvažiuojame savo sugebėjimų parodyti... Manau, parodžiau, kad galiu siekti rezultato.
– Šiemet WRX čempionate nėra gamyklinių komandų. Vieni sako, kad tai blogai. O patys organizatoriai džiaugiasi, kad atsirado intriga, nes į čempionatą atvažiavo daug jaunų alkanų lenktynininkų.
– Manau, labai gerai, kad neliko gamyklinių, nes su jomis sudėtinga konkuruoti. Dabar, kai liko tik privačios komandos, žymiai didesnė intriga. Juk čempionu gali tapti bet kuris iš pilotų.
– Specialistai akcentuoja, kad Abu Dabyje sukaupei daug patirties ateities startams.
– Taip. Manau, kad ir kvalifikaciniuose važiavimuose ateityje reikės būti agresyvesniam, stabdyti kuo vėliau. Bet kiekvieno važiavimo metu tobulėjau. Juk man tai naujas automobilis, su mašina neturėjau „draugiškų santykių“. Pamažu, geriau jausdamas automobilį, būsiu vis agresyvesnis.
– Kokia tavo nuomonė apie Abu Dabio „Yas Marina“ trasos pritaikymą WRX? Skaitytojų nuomonės išsiskyrė. Vieniems trūko žvyro, kiti peikė „kerbus“ dėl kurių įvyko daug avarijų. Ko vertas jau vien latvio Reinio Nitišo skrydis.
– Taip, organizatoriai specialiai uždėjo tokius aštrius „kerbus“. Tai nebuvo standartiniai F-1 „kerbai“, o specialūs ralio kroso. Vien aš prakirtau į juos tris ratus. Juk matėte, kaip Bennetas apsivertė ir Nitišsas skrido. Tai yra pasekmės. O pati trasa – labai sportiška, techniška. Joje negali daryti jokių klaidų.
Kartais žmonės peikia trasą dėl to, kad patys nėra važiuotojai. Iš šono viskas gali atrodyti kitaip, nei važiuojant.