Visos ralio naujienos – greitai ir patogiai - gazas.lt arba čia.
Pirmąją ralio dieną į lyderio vaidmenį išsiveržė D.Butvilas, kurio persvara prieš antroje vietoje esantį V.Jurkevičių siekė jau 18,3 sek. Trečioje vietoje su 30,4 sek. atsilikimu buvoT.Asunmaa.
Sekmadienį ralio dalyvių laukė dar keturiolika greičio ruožų ir daugiau nei šimtas kilometrų kovos.
GR5
Sekmadienio rytą dalyvių laukė išties ilgas, net 16,4 km greičio ruožas ir jame iškart užfiksuota netikėtumų. Sustojo suomis Teemu Asunmaa, kuris po pirmos ralio dienos buvo klasifikuojamas trečioje pozicijoje.
Sportininkas pasirodymo tęsti nebegalėjo ir jam teko iš varžybų pasitraukti, nes sekmadienį grįžti į rikiuotę pagal „Rally2“ taisyklę galimybės jau nebebuvo. Pirminiais duomenimis, suomį sustabdė variklio problemos.
„Mums ralis baigtas dėl techninių problemų pirmame šios dienos greičio ruože. Labai gaila, tačiau tai yra sporto dalis. O bendrai tai įspūdžiai buvo puikūs, ačiū Martynui Samsonui už galimybę čia lenktyniauti jo automobiliu“, – sakė T.Asunmaa.
Šiame greičio ruože nugalėjo Dominykas Butvilas. Jis antrą laiką parodžiusiam Vladui Jurkevičiui „įvežė“ 8,3 sek. Trečias čia buvo Giedrius Notkus.
Po Teemu Asunmaa pasitraukimo bendroje rikiuotėje į trečiąją vietą pakilo Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio duetas.
GR6
Šeštame greičio ruože ir toliau tempą diktavo D.Butvilas. Jis V.Jurkevičių aplenkė 2,1 sek. Trečio laiko autorius – G.Notkus, lyderiui nusileidęs 3,2 sek.
Po šio greičio ruožo D.Butvilas pirmavo jau 28,7 sek. Artimiausias jo persekiotojas buvo V.Jurkevičius. Trečias žengė G.Firantas, o ketvirtas – M.Samsonas. Tarp pastarųjų skirtumas siekė 20 sek.
GR7
Šiame greičio ruože geriausią laiką parodė V.Jurkevičius, kuris 0,4 sek. pranoko D.Butvilą. Trečias su 2,4 sek. atsilikimu buvo G.Notkus.
Šiame greičio ruože iš kovos pasitraukė Martynas Samsonas. Jis iki tol buvo ketvirtoje absoliučios įskaitos vietoje ir taikėsi į trečią poziciją. Galiausiai jo vietą rikiuotėje užėmė ir ketvirtoje vietoje klasifikuojamas buvo Marius Vėgėlė.
2WD įskaitoje po septynių greičio ruožų užtikrintai lyderiavo Roko Steponavičiaus ir Karolio Gedgaudo duetas. Jie kiek mažiau nei minute lenkė šeimyninį Renaldo ir Katažinos Šeinauskų ekipažą. Treti tuo metu buvo lenkai J.Tymoteusz ir M.Judycki.
Po šio greičio ruožo ekipažai pajudėjo į serviso zoną.
GR8
Aštuntame GR ir toliau lyderio vaidmuo priklausė D.Butvilui. V.Jurkevičių jis čia aplenkė 1,6 sek. Dar trimis sekundėmis lėčiau atvažiavo ir trečią laiką užfiksavo G.Notkus.
GR8 trumpam buvo sustabdytas po to, kai jame dėl centrinio diferencialo gedimo trasoje sustojo ir kelią užblokavo Tomo Šmagario ir Kristiano Sohlbergo duetas. Tačiau netrukus ekipažas pranešė, kad sugebėjo patraukti savo automobilį į saugią vietą ir po kelių minučių varžybos buvo atnaujintos.
Netrukus buvo pranešta, kad trasoje avariją patyrė Vytauto Puodžiūno ir Ilonos Staškutės ekipažas. Greičio ruožas buvo sustabdytas, į trasą pajudėjo medikai. Likusieji nestartavę ekipažai alternatyviu keliu buvo nukreipti į GR9. Abiems ekipažo nariams buvo suteikta pagalba, tačiau. Vairuotojas ir šturmanė po įvykio išliko sąmoningi.
GR9
Devintame greičio ruože greičiausias buvo dėl vietos galutinės rikiuotės prizininkų gretose jau nebekovojęs G.Notkus. Jis čia viena sekunde aplenkė D.Butvilą ir 1,3 sek. pranoko V.Jurkevičių.
Dar vienas incidentas užfiksuotas devintame greičio ruože, ties vadinamu Vaidoto Žalos ir Giedriaus Notkaus tramplinu. Čia po šuolio nuo kelio nulėkė ir kelis kartus vertėsi Donatas Stašaitis ir Mantas Ližaitis, kurių BMW pažymėtas 28-uoju numeriu.
Nors iš pradžių buvo išsiųstas SOS signalas, tačiau netrukus patikslinta, kad medikų pagalbos ekipažui nereikia. Greičio ruožas nebuvo nutrauktas.
GR10
GR10 identišku laiku finišavo tiek Dominykas Butvilas, tiek Giedrius Notkus, o V.Jurkevičius čia buvo tik sekunde lėtesnis. Už šios trijulės finišavo J.Tamašauskas.
Iki šio greičio ruožo iš kovos dėl gedimų bei incidentų jau buvo pasitraukę 14 ekipažų.
GR11
Šiame greičio ruože greičiausias buvo Giedrius Notkus, 0,7 sek. aplenkęs V.Jurkevičių. Trečias čia D.Butvilas, kuris lyderiui nusileido 2,5 sek., tačiau ir toliau lyderiavo ralyje gana saugia 30 sek. persvara prieš V.Jurkevičių.
GR12
Šiame greičio ruože visi trys lyderiaujantys ekipažai tilpo į mažiau nei sekundę. Čia nugalėjo D.Butvilas, kuris 0,5 sek. aplenkė G.Notkų, o pastarasis dar 0,2 sek. buvo greitesnis už V.Jurkevičių.
Ketvirtas čia įspūdingu tempu važiuojantis J.Tamašauskas, tačiau jam paguodos tame buvo mažai. Sportininkas dėl anksčiau patirtų techninių problemų jau buvo nusiritęs pozicijomis žemyn bendroje rikiuotėje ir savo įskaitoje.
Po šio greičio ruožo lyderių trejetas nepasikeitė: D.Butvilas, V.Jurkevičius, G.Firantas.
Po šio greičio ruožo dalyviai vėl grįžo į serviso zoną, kur atidavė savo automobilius į mechanikų rankas, o patys galėjo šiek tiek atsipūsti. Jų laukė dar šeši greičio ruožai. Du paskutinieji vyko Rokiškio miesto gatvėmis greta dvaro.
Itin didelė intriga mezgėsi LARČ9 įskaitoje, vadinamoje „BMW Cup“ klase. Čia po 12 greičio ruožų lyderių trejetukas tilpo į šešias sekundes. Tuo metu lyderiavo Kajus Samsonas. Nuo jo 6,3 sek. atsiliko Marius Žiukelis, o pastarajam vos 1,1 sek. nusileido Aras Kalėda.
Būtent Aras Kalėda pasidalino savo įžvalgomis apie kovą klasėje, pozicijų pasikeitimus su varžovais ir kaistančią atmosferą.
GR13
Tryliktame greičio ruože greičiausias buvo V.Jurkevičius. Jis 3,6 sek. aplenkė G.Notkų. D.Butvilas buvo klasifikuojamas trečioje pozicijoje ir čia jis lyderiui nusileido net 10,1 sek.
Tai reiškė, kad tokiu ėjimu V.Jurkevičius sumažino atsilikimą nuo D.Butvilo iki lygiai 20 sek. skaičiuojant rezultatus po trylikos greičio ruožų.
GR14
Keturioliktame greičio ruože ir vėl greičiausias buvo V.Jurkevičius, kuris nuo D.Butvilo turimos persvaros nupjovė dar 1,3 sek. ir tuomet ekipažus skyrė 18,7 sek. Trečias šiame greičio ruože buvo G.Notkus, o po šio GR absoliučios įskaitos trečioje pozicijoje ir toliau išliko G.Firantas.
GR15
Penkioliktame greičio ruože Vladas Jurkevičius dar sykį pademonstravo, kad net ir didžiąją ralio dalį būdamas Dominyko Butvilo šešėlyje jis nenuleido rankų. Sportininkas laimėjo tris greičio ruožus iš eilės. GR15 Dominyką Butvilą jis aplenkė dar 2,6 sek. ir sumažino savo atsilikimą iki 16,1 sek.
Antrą laiką šiame GR parodė Giedrius Notkus, kuris V.Jurkevičiui nusileido 1,6 sek.
GR16
Šešioliktame greičio ruože ir vėl greičiausias Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu. Jie už Dominyką Butvilą greitesni buvo 1,5 sek. Trečią laiką užfiksavo Giedrius Notkus, nusileidęs 6,4 sek.
Po šio greičio ruožo buvo likę paskutiniai du miesto greičio ruožai. Į juos ralio lyderis Dominykas Butvilas atvyko turėdamas 14,6 sek. pranašumą prieš Vladą Jurkevičių.
Ši persvara buvo saugi, nes miesto greičio ruožai trumpi ir staigmenų galėjo įvykti tik tuo atveju, jei D.Butvilas būtų padaręs klaidą. Visgi žinant D.Butvilo patirtį ir stabilumą, klaidos tikimybė buvo labai maža.
GR17
Septynioliktame greičio ruože greičiausias buvo D.Butvilas, kuris 1,8 sek. pranoko V.Jurkevičių. Trečią laiką čia užfiksavo G.Notkus. Pirmą kartą važiuoto miesto greičio ruožo rezultatai bendrosios įskaitos rikiuotės TOP3 nepakeitė. Iki „CBet Rally Rokiškis“ finišo liko paskutinis, antrą sykį važiuojamas miesto greičio ruožas. Jo ilgis – du kilometrai.
GR18
Paskutiniame greičio ruože staigmenų neužfiksuota. Ralyje ant asfalto patirties turintis D.Butvilas su R.Vaitkevičiumi čia vėl pranoko V.Jurkevičių ir A.Paliukėną bei tapo „CBet Rally Rokiškis“ nugalėtojais. Lyderiai pergalę šventė 17,6 sek. pranašumu. Trečią vietą iškovojo Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažas.
2WD įskaitoje nugalėtojais tapo Roko Steponavičiaus ir Karolio Gedgaudo duetas, lenktyniavęs BMW M3 automobiliu. Jie daugiau nei minute aplenkė Renaldo ir Katažinos Šeinauskų šeimyninį tandemą. Trečioje vietoje po 150 km greičio ruožų atsidūrė Nedas Radišauskas su Jonu Pipiru. Jiems šis ralis irgi klostėsi permainingai – teko pabuvoti ir griovyje, iš kurio išsikapanoti padėjo gausus būrys žiūrovų.
Verta paminėti ir ketvirtoje vietoje likusį Justą Tamašauską su Dovydu Ketvirčiu. Nors dar ralio pradžioje, antrame greičio ruože jie susidūrė su techninėmis problemomis ir prarado marias laiko, vėliau ne tik efektingu, bet ir efektyviu važiavimu jie sugebėjo „atlošti“ bene tris minutes. Ekipažui iki prizininkų pozicijos 2WD įskaitoje pritrūko mažiau nei dvylikos sekundžių, tačiau gausiai susirinkusių ralio gerbėjų simpatijas jie vienareikšmiškai laimėjo.
Šeštąjį kartą Rokiškio regione vykusiose „CBet Rally Rokiškis“ varžybose šiemet startavo beveik 70 ekipažų iš 8 šalių. Finišą pavyko pasiekti ne visiems ekipažams. Iš pasitraukusių duetų keliems varžybos baigėsi itin skaudžiai. Smarkią avariją aštuntame greičio ruože patyrė Vytauto Puodžiūno ir Ilonos Staškutės ekipažas. Jų „Ford Fiesta“ vertėsi bene dešimt kartų. Po šio incidento greičio ruožas buvo sustabdytas, o abu ekipažo nariai išgabenti į ligoninę. Vėliau pranešta, kad jų gyvybei pavojus negresia.
Dar vienas rimtas incidentas įvyko iš karto po to vykusiame devintame greičio ruože. Vaidoto Žalos vardu pakrikštytame trampline Donatas Stašaitis ir Mantas Ližaitis pasirinko neteisingą trajektoriją, kliudė pralaidą ir keletą kartų vertėsi. BMW ekipažą taip pat teko perduoti medikams, nors šio greičio ruožo stabdyti neteko.
Iš viso „CBet Rally Rokiškis“ varžybų dėl gedimų ir avarijų nebaigė maždaug trečdalis duetų – 22 ekipažai.
21 val. 45 min. Rokiškio dvare numatyta iškilminga nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonija, o iš karto po jos visų susirinkusių lauks „Sisters on Wire“ koncertas.