Šio savaitgalio ralyje Rolandas važiuos su šturmanu Kalle Adleriu, o jo „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobilis bus pažymėtas startiniu Nr.6.
– Ar turite kokių nors talismanų, prietarų ar tradicijų?
– Prietarų ir talismanų ralyje neturiu. Tačiau turiu tradiciją klausytis klasikinės muzikos prieš kiekvieną ralio dieną. Paprastai keltis reikia anksti, tačiau aš visada atsikeliu anksčiau nei reikėtų ir skiriu laiko paklausyti muzikos kol pasijaučiu, kad jau esu pasiruošęs lenktyniavimui. Man patinka Italijos dainininkas Andrea Bocelli. Klausau jo arba panašių atlikėjų muzikos. Tai man padeda išvalyti mintis ir susikoncentruoti tik vairavimui.
– Linksmiausias ar netikėčiausias nutikimas „300 Lakes Rally“?
– Unikali istorija, kurios nepamirštam ir apie kurią dažnai pasakojam, nutiko 2012 m. „300 Lakes Rally“ metu. Tame ralyje dalyvavome su šturmanu Andreus Otsu (šiais metais šis šturmanas „300 Lakes Rally“ važiuoja su kitu Estijos lenktynininku, Kasparu Koitla). Nuostabiausia tada buvo tai, kad mes laimėjom „Big Jump“ apdovanojimą už tolimiausią šuolį. Taurė, kurią gavome už tai, yra iki šiol didžiausia savo dydžiu mano kolekcijoje, ji neįtikėtina. Tačiau kita liūdna šio laimėjimo pusė buvo ta, kad to šuolio neatlaikė mūsų automobilis ir iškart po jo turėjome pasitraukti iš tolimesnės kovos ralyje...
Nuo tada dažnai pajuokaujame ir pasakojame istoriją, kad didžiausias apdovanojimas, kokį esame gavę savo gyvenime, buvo už tai, kad pasitraukėme iš varžybų. Kita juokinga istorija yra apie GPS automobilio sekimo įrangą, su kurios naudojimu susidūrėme būtent per „300 Lakes Rally“. Žinojome, kad ta įranga mus seka ralio metu. Bet neįtarėme, kad matuoja greitį per susipažinimą su trasa...
– Koks bus „300 Lakes Rally“ nugalėtojų trejetukas? Koks bus „300 Lakes Rally“ Zaraso salos specialiojo greičio ruožo nugalėtojų trejetukas?
Kaip sako mano dėdė Margusas Murakas – „Jei atvažiavai nenusiteikęs kovoti dėl pirmos vietos, tai tu jau pralaimėjai“
– Man kol kas sunku pasakyti, kas galėtų būti nugalėtojais. Šis ralis labai garsus ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Daug sportininkų nori čia atvažiuoti ir nugalėti. Mes taip pat. Todėl kova tarp pačių geriausių Baltijos šalių lenktynininkų bus tikrai atkakli. Norėčiau, kad ne vienas ekipažas iš mūsų komandos būtų ant podiumo. Tokiais keliais, kaip Zarasuose, tai bus didelis iššūkis, nes jie yra labai skirtingi, sudėtingi ir smagūs. Kalbant apie Zaraso salos greičio ruožą – niekur kitur Baltijos šalyse nemačiau tiek daug žiūrovų vienoje vietoje, kaip čia.
– Kas, jūsų nuomone, taps pirmosios „King of Baltic Tarmac“ taurės laimėtoju?
– Šiais metais Zarasuose važiuoju su šturmanu, prie kurio esu labiausiai pripratęs, tad su juo tikrai padarysim viską, ką galime, kad tapti pirmaisiais šios taurės laimėtojais. Tikimės, kad ji yra tokia pati didelė, kaip ir ta, kurią parsivežėm iš čia už tolimiausią šuolį.
– Apie kokį rezultatą svajojate „300 Lakes Rally“?
– Atvažiuojame čia kovoti dėl pirmos vietos. Kaip sako mano dėdė, praeityje garsus Estijos lenktynininkas, Margusas Murakas – „Jei atvažiavai nenusiteikęs kovoti dėl pirmos vietos, tai tu jau pralaimėjai“.
– Ar jūsų sportinėje karjeroje buvo „proveržis“ kažkuriuo metu?
– Neturėjau savo sportinėje karjeroje aiškaus proveržio. Vystėmės žingsnis po žingsnio ir manau, kad taip yra geriau, nei šuoliais ar proveržiais. Kartu su greičiu tada ateina ir stabilumas. Svarbiausia yra ne greitis, bet turint greitį, sugebėti išlaikyti automobilį ant kelio.
– Kokį geriausią patarimą esate girdėjęs šiame sporte?
– Geriausius patarimus girdžiu iš savo tėvo Jaanuso Murako ir dėdės Marguso. Jie buvo mano mokytojai visame mano karjeros kelyje. Kol kas tuos patarimus ir informaciją pasilaikysiu sau, nes dažnai ji labai asmeniška ir skirta tik man.
– Kas jums yra pavyzdys ir įkvėpėjas ralyje?
– Žinoma, mano vienas didžiausių pavyzdžių ir įkvėpėjų yra legendinis suomių lenktynininkas Marcusas Gronholmas. Jo požiūris ir aistra šiam sportui yra nuostabūs. Tai apskritai vienas geriausių visų laikų lenktynininkų pasaulyje.