Galiausiai, kuomet visi santykiai buvo išsiaiškinti trasoje, sudėlioti ir galutiniai taškai čempionate. Nors kai kurių lenktynių serijų pirmosios vietos nugalėtojai ir buvo aiškūs dar iki paskutiniųjų lenktynių Rygoje, likusios pozicijos ir pilnas greičiausių trejetas paaiškėjo tik po šio savaitgalio.
BEC 6H serijoje – puikus „Flash racing“ komandos pasirodymas
BEC 6H ištvermės lenktynių serijoje, starto rikiuotėje pasirodė 14 komandų. Nors jų tarpe ir nebuvo sezono lyderės „Šiauliai – RD Signs“ komandos, per sezoną jų sukauptas taškų bagažas šį kartą leido komandai pailsėti, išsaugojant sezono lyderio kėdę tiek absoliučioje, tiek „BGT PRO“ įskaitoje.
O didžioji kova virė dėl antrosios ir trečiosios vietų, čia tarpusavyje varžėsi dvi TCR klasės komandos: „Noker Racing Team“ iš Lietuvos su „VW Golf“ ir „ALM Racing Team“ iš Estijos su „Honda Civic“. Abi komandos siekė to paties tikslo kiek skirtingomis priemonėmis: kol „Noker Racing Team“ siekė ramiai kirsti finišo liniją „žaidžiant saugiai“, „ALM Racing“ komanda savo sudėtį sezono finalinėse lenktynėse papildė puikiai automobilių sporto entuziastams žinoma ralio kroso žvaigžde iš Latvijos – Reiniu Nitišu.
Intensyvi kova virė ne tik tarp šių, bet ir visų „BEC 6H“ dalyvių. Galiausiai, po šešias valandas trukusių varžybų, finišo linija buvo kirsta ir paskelbti tiek „Motul Grand Prix“, tiek viso sezono nugalėtojai bei čempionai.
Pirmąją vietą absoliučioje įskaitoje iškovojo latvių „Flash Racing“ komanda su „Lamborghini“, už savęs palikdami „LV Racing“ su „Audi“ ir „ALM Racing“ komandas. Tiesa, nustačius, kad „LV Racing“ automobilis neatitiko „ankštų“ ir griežtų TCR klasei taikomų reikalavimų, kortos buvo kiek permaišytos. Tačiau šie nesklandumai neturėjo įtakos lietuvių komandos „Noker racing team“ rezultatui ir pastaroji buvo paskelbta TCR įskaitos čempione.
„Porsche Baltic“ užsitikrino pirmąją vietą „GT AM“ įskaitoje, o absoliučios įskaitos lyderė „Flash Racing“ komanda nuskynė pergalę ir „GT PRO“ klasifikacijoje. Nors jų pasirodymas šiose finalinėse lenktynėse ir buvo ganėtinai įspūdingas, to neužteko, kad būtų pasiektas podiumas sezono įskaitoje ir „Šiauliai – RD Signs“ komanda tapo užtikrinta čempione.
A3000+ klasėje pirmąją vietą iškovojo „Murakas Racing“ komandos iš Estijos su „BMW M3“. „Joujaam“ laimėjo 2-ąją vietą A3000 įskaitoje, į priekį užleisdama „Orlen Lietuva – Mažeikių ASK“ komandą. „Diesel“ grupėje pergalę iškovojo „Antėja racing team“, antrąją vietą palikdama suomių „Team R2M“ komandai.
„BaTCC“ suvestinėje sudėlioti paskutiniai taškai
„BaTCC“ – sprinto lenktynių serijoje neišvengta begalės avarijų, kurios prasidėjo dar ketvirtadienio treniruočių metu. Nors kai kurie dalyviai ir buvo priversti pasitraukti iš lenktynių, pastarosios tikrai nebuvo nuobodžios. Prie to prisidėjo ir sudėtingos, nuolat besikeičiančios oro sąlygos, ir didžiojo sezono finalo įtampa.
Pirmieji nugalėtojai ir čempionai paaiškėjo BTC1, BTC2, BTC3 ir V1600 įskaitose. Tiesa, čia dėl pergalės kovojo ne tik Baltijos šalių, bet ir Lietuvos čempionato dalyviai.
BTC1 įskaitoje, finalinis etapas buvo sėkmingas Aurimui Kučinskui, tačiau čempiono vardą saugiai laikė pasidėjęs Laurynas Simonavičius. Trečiąją vietą tiek šiame etape, tiek šį sezoną iškovojo Erko Puusaagas. Aurimas Lekavičius iškovojo pirmąją vietą BTC2 įskaitoje. Deja, gautų taškų neužteko tam, kad šis sportininkas galėtų pakilti aukščiau metinėje klasifikacijoje ir jis liko saugioje trečioje vietoje.
Simo Lindas iš Estijos iškovojo antrąją vietą finalinių lenktynių metu ir išsaugojo sezono čempiono vardą. Tuo tarpu, Tadas Petukauskas iškovojo trečiąją vietą „Motul Grand Prix“ lenktynėse, tačiau gautų taškų nepakako tam, kad sportininkas užliptų ant kažkurio podiumo laiptelio. Atis Veismanis iškovojo antrąją vietą, užsitikrindamas ir sezono vicečempiono vardą.
Vienos smagiausių kovų „BaTCC“ serijoje virė būtent BTC3 įskaitoje. Pastaroji šiais metais buvo ne tik išskirtinai nenuspėjama, bet ir labai lietuviška: kiekviename etape dėl pergalės kovojo vien Lietuvai atstovaujantys sportininkai.
Aurimo Mištauto triumfas
Šios finalinės lenktynės sėkmingos buvo Juliui Kiršiui, išplėšusiam trečiąją vietą, Robertas Zauka lipo ant antrojo apdovanojimų pakylos laiptelio, o Aurimas Mištautas ir vėl buvo neaplenkiamas ir nepavejamas.
Šis sportininkas užtikrinai įrodė, kodėl jis yra vertas čempiono vardo. Julius Kiršis gavo svarbių taškų ir išsaugojo vicečempiono vardą, o trečiąją vietą šių metų sezono suvestinėje iškovojo Izidorius Paukštys.
Karolis Jovaiša – BMW 325 Cup čempionas
Itin įdomios kovos visą sezoną virė „BMW 325 Cup“ serijoje: čia nuolat buvo gausu dalyvių, avarijų, pasistumdymų ir intrigų. „Motul Grand Prix“ – ne išimtis. Nors šios klasės dalyviams nesėkmės prasidėjo dar laisvų treniruočių metu ketvirtadienį ir ne visi sulaukė lenktynių starto, įtampos netrūko iki paskutinių varžybų sekundžių, o starto rikiuotėje buvo galima išvysti net 30 sportininkų.
Ypatingai gerą tempą demonstravo vos 15 metų Estijos lenktynininkė Carmen Kraav, varžybų savaitgalį pradėjusi rikiuotės pradžioje, startuojant iš pole pozicijos. Deja, šlapias lenktynių startas nesusiklostė kaip planuota ir dalis greitų ir stiprių konkurentų po incidento trasoje iš lenktynių turėjo pasitraukti ir Carmen buvo jų tarpe.
Galiausiai, tradiciškai, pergalę pirmose lenktynėse iškovojo Karolis Jovaiša, antroji vieta teko Matiss Mežaksui, o Jonas Ramanauskas užsitikrino daug svarbių taškų už pasiektą trečiąjį rezultatą. Kaip ir visuomet, startui antrose lenktynėse dalyviai buvo rikiuojami pagal pademonstruotus rato įveikimo laikus ir Karolis kelionę link čempiono titulo pradėjo startuodamas iš pole pozicijos. Galiausiai, jis oficialiai gavo šį titulą, antroje vietoje palikdamas dar vieną Lietuvos sportininką Edviną Žadeikį. Nors trečią vietą lenktynėse ir iškovojo Matiss Mežaksas, sezono suvestinėje šia vieta džiaugiasi Kristijanis Oskerko.
Kitos „BaTCC“ serijos klasės kovas tęsė sekmadienį. Jų tarpe – akį traukiančia technika išsiskiriančios BTC4, BGT AM, BGT PRO ir TCR įskaitos. Be jokios abejonės, po kvalifikacinių važiavimų Arturs Bartraks su „Lamborghini“ užėmė pirmąją vietą ir lenktynes pradėjo rikiuotės priekyje. Galiausiai, po ganėtinai įtemptų abiejų važiavimų buvo suskaičiuoti etapo ir sezono taškai ir įvardinti čempionai. Robertas Kupčikas iškovojo pirmąją vietą lenktynėse, išsaugodamas antrąją vietą sezono „BGT AM“ klasifikacijos įskaitoje.
Laurynas Krikščiūnas šiose savaitgalio lenktynėse iškovojo antrąją vietą, tačiau sezone iškovojo laipteliu aukštesnę vietą. Dar vienas lietuvis Kastytis Volbekas laimėjo trečią vietą ne tik „Motul Grand Prix“ lenktynėse, bet ir šį sezoną absoliučiai.
„GT PRO“ klasės lyderis, Lietuvai atstovaujantis Sim Racer paskutinėse šio sezono lenktynėse nepasirodė, tačiau tokią prabangą jam leidžia gausiai surinktas taškų skaičius ir saugus atotrūkis. Šį kartą triumfavo kitas „Lamborghini“ su Arturu Bartraksu. Šis sportininkas užsitikrino sezono vicečempiono vardą. Audrius Stasiulevičius finalinėse sezono lenktynėse iškovojo antrąją vietą, tačiau to neužteko tam, kad pasikeistų viso sezono suvestinė. O Edvinas Einikis laimėjo trečiąją vietą tiek didžiojo finalo lenktynėse, tiek šį sezoną absoliučiai.
Aivaras Remeika iškovojo trečią vietą BTC4 klasifikacijoje, į priekį užleisdamas Janį Hansą. Latvis Arturas Siminas išplėšė pergalę iš abiejų šių sportininkų. Sportininkai susirinko svarbius sezono taškus, o šis latvis iškovojo trečiąją vietą metinėje įskaitoje. Tuo tarpu, kovos tarp TCR dalyvių virė ne tik trasoje, bet ir dokumentų pagalba lenktynėms pasibaigus.
Vieno iš sportininkų rezultatus anuliavus dėl automobilio neatitikimo griežtiems TCR klasės techniniams reikalavimams, rezultatai kiek pasikeitė ne tik finalinių lenktynių metu, bet ir viso sezono suvestinėje. Galiausiai, Latvijos sportininkas Valteris Zviedris iškovojo pirmąją vietą, taip užsitikrindamas ir sezono čempiono titulą. Andrey Yushin laimėjo antrąją vietą lenktynėse, tačiau iš absoliučioje sezono įskaitoje šis sportininkas nedalyvavo.
Po gautų protestų ir priimtų sprendimų iš sezono lyderio atėmus labai svarbius taškus, pastarasis nukrito į rikiuotės galą ir trečioji podiumo vieta teko Kęstučiui Stasioniui: šis Lietuvos sportininkas užsitikrino tą pačią vietą ir viso sezono įskaitoje.
Finalinėse NEA lenktynėse – net 27 komandos
Dar viena lenktynių serija, masinusi intrigomis ir dalyvių gausa – dviejų valandų „Nankang Endurance Academy“ lenktynės, kuriose – gausu dalyvių iš Lietuvos. Didysis sezono finalas nenuvylė nei sportininkų, nei šią seriją sekančių: komandų ir avarijų gausa, lenkimai ir klaidos, baudos ir intriga iki galo – kaip visuomet, netrūko nieko. Tiek daug veiksmo ir įtampos, kad laikas tiesiog nepastebimai prabėgo ir liko tiesiog įvardinti lenktynių ir sezono geriausius.
„ABC Race“ klasėje, „LDV Racing Team“ iškovojo pirmąją vietą, už savęs palikdami „No name“ komandą. „DMK Racing Team“ iškovojo pergalę BTC1 klasėje tiek „Motul Grand Prix“ lenktynėse, tiek metinėje įskaitoje.
BTC2 klasėje „RM klubas“ iškovojo trečią vietą, tiek finalinėse lenktynėse, tiek viso sezono suvestinėje. „Alko Budyss“ iškovojo antrąją vietą Rygoje, tačiau nesurinko pakankamai taškų tam, kad aplenktų kitą komandą metinėje įskaitoje. Panaši situacija nutiko ir „Autokaslita“ komandai: laimingi finalinio etapo metu, tačiau neatėmę nei vieno podiumo laiptelio iš kitų komandų. „LND Fixus Racing“ pasiliko komandos vicečempionės titulą, o „RD Signs Racing Team“ komanda užtikrinai išsaugojo čempionės vardą.
Dar viena Lietuvai atstovaujanti – „Erdėjos“ komanda – iškovojo pirmąją vietą BTC3 įskaitoje, už savęs palikdama „Diesel Power“ ir BTR komandas. Galiausiai, metinėje suvestinėje ši komanda liko antra, nuo pirmoje vietoje esančios Estijos „Joujaam“ komandos atsilikdama vos keturiais taškais. „RD Signs 2“ komanda išsaugojo trečią vietą. Tiek finalinių lenktynių metu, tiek absoliučioje, tiek BTC4 klasės įskaitoje pirmąją vietą iškovojo „Dream 2 Drive“ komanda, gaudama ir daug svarbių čempionato taškų, taip pakildami į trečiąją vietą.
„Porsche Baltic“ iškovojo antrąją vietą lenktynių metu. Deja, to nepakako, kad jie sugebėtų papulti ant metinių apdovanojimų pakylos. „Dock by 222“ komanda iš Lietuvos iškovojo trečią vietą „Motul Grand Prix“ metu, sugebėdami išsaugoti pirmąją vietą metinėje BTC4 įskaitos klasifikacijoje.
Žinoma, svarbu nepamiršti gausiausios BMW 325 Cup įskaitos. Finalinėse lenktynėse dėl pergalės šioje įskaitoje kovojo net 11 komandų. „Rode Racing“ iškovojo pirmąją vietą, antrąją palikdama „Krauman Motors“, o trečią – „EST1 Racing“ ekipoms. Nors ir finalinės sezono lenktynės ir nebuvo sėkmingos visą sezoną lyderio poziciją saugojusiai lietuvių „KTK Racing Division“ komandai, šie vaikinukai sugebėjo išsaugoti čempiono titulą. Nors „Baltic Diag by KTK“ ir nedalyvavo „Motul Grand Prix“ lenktynėse, surinktas taškų skaičius leido šiai komandai jaustis ramiai, išsaugant ir vicečempionų vardą.
„Jūrmala/Papa’s Sacīkšu Komanda“ iškovojo trečią vietą tiek lenktynėse, tiek sezono įskaitoje.
Panašu, kad sezonas pasiekė finišo tiesiąją, liko išanalizuoti surinktus rezultatus ir įvertinti metinius pasiekimus. Sezonui baigiantis – laukimo nuotaikos: naujų lenktynių, šviežio kalendoriaus, kitokių taisyklių ar pokyčių.
Tikėtina, kad dar neatslūgus adrenalinui išgirsime apie gausybę sportininkams patrauklių pokyčių. Visą rezultatų suvestinę ir informaciją apie pačias šviežiausias naujienas galima rasti organizatorių internetiniame puslapyje batcc.eu.