„Samsonas Rally Rokiškis“ – eksperimentas su ralio „nuliais“

Pastaraisiais metais ši tema bent keletą kartų buvo nagrinėta, tiksliai įvardijant vadinamųjų ralio „nulinių“ ekipažų funkcijas bei pareigas: lekiant trasa prieš pat profesionalų ekipažų startą atidžiai įvertinti situaciją ir pateikti tikslią informaciją apie visus svarbiausius dalykus, pradedant kelio dangos būkle ir baigiant žiūrovų elgsena.
Nulinis „Samsonas Rally Rokiškis“ ekipažas – Žilvinas Pekarskas ir Marius Samuolis su „Toyota Yaris GR“
Nulinis „Samsonas Rally Rokiškis“ ekipažas – Žilvinas Pekarskas ir Marius Samuolis su „Toyota Yaris GR“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

Tačiau šiųmetiniame „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatoriai drauge su LASF ryžosi šiokioms tokioms korekcijoms. Numeriu 05 pažymėtu, ryškiai raudonu „Toyota Yaris GR“ pirmieji greičio ruožuose pasirodys ne kokie nors garbės svečiai ar tituluotos ralio legendos, o paprastai reportažus apie lenktynes rengiantis žurnalistas Žilvinas Pekarskas ir patyręs šturmanas Marius Samuolis.

Lenktynių vadovas Donatas Liesis, komentuodamas šį sprendimą patikino, kad jokių didelių revoliucijų nenutiko: FIA numato galimybę prieš pat atidarant vadinamąjį sportinį kanalą (t. y. greičio ruože kovas pradedant ralio meistrams) apie tai tiek trasoje dirbančius apsaugos darbuotojus ir teisėjus, tiek žiūrovus perspėti deleguojant viso labo du automobilius. Pirmasis jų gali būti visiškai standartinis – be saugos lankų, o „nulinis“ ekipažas netgi nedėvėti ugniai atsparių kombinezonų ir nemūvėti šalmų. Svarbu, kad ant automobilio būtų sumontuoti švyturėliai bei garsinis signalas. Jo judėjimo greitis taip pat nėra tiksliai apibrėžtas. Tiesiog rekomenduojama važiuoti maksimaliai saugiai ir netapti kliūtimi kitiems „nuliniams“ ekipažams, turintiems šiek tiek kitokią misiją.

„Kiekvienose ralio varžybose tenka spręsti šiek tiek kitokius uždavinius, priklausančius nuo dalyvių skaičiaus, greičio ruožų ilgio, kelio dangos ypatumų ir panašių dalykų. Tačiau visais atvejais svarbu užtikrinti, kad žiūrovai būtų perspėti apie už keleto minučių pasirodysiančius kovinius automobilius ir galėtų pasitikrinti, ar lenktynių stebėjimui pasirinkta vieta iš tiesų saugi – ar dideliu greičiu judanti mašina neišslys iš trajektorijos, ar neatlėks iš po ratų metami akmenys, kurlink pajudės sukeltų dulkių debesis ir t. t. Dėl šių priežasčių paskutinysis „nulinis“ ekipažas turi judėti tempu artimu tam, kokiu lėks sportininkai“, – dėsto D. Liesis.

Beje, sumanymas į „Samsonas Rally Rokiškis 2021“ įvelti netradicinį „nulinį“ ekipažą, suformuotą iš benzingalvišką geną turinčio žurnalisto Ž. Pekarsko ir WRC ragavusio šturmano M. Samuolio, gimė „Toyota Yaris GR“ jiems paskolinusio Benedikto Vanago galvoje. Pastaraisiais metais visą dėmesį sutelkęs į „Cross-country“ bei Dakaro projektus, Benediktas klasikinio ralio trasose pats pasirodydavo tik vairuodamas „nuliais“ pažymėtą automobilį. Tai planavo padaryti ir šiame Lietuvos ralio čempionato etape, tačiau dėl aštriai vairuojant vis dar juntamų riešo operacijos padarinių, sumanymo atsisakė.

„Kalbant apie šį netradicinį sprendimą svarbūs du dalykai. Pirmiausia pati FIA šiek tiek liberalizavo taisykles, susijusias su „nulinių“ ekipažų darbu lenktynių metu. Varžybų organizatoriai patys turi teisę spręsti kiek ir kokių jų reikia. Tarkim jei drauge su LARČ vyksta ir ralio sprinto čempionato kovos, o dalyvių skaičius sunkiai telpa į sportinį kanalą, galima apsiriboti dviem ar trimis „nuliniais“ ekipažais. Jei šios problemos nėra žiūrovus „apšildyti“ gali penki ar netgi septyni automobiliai. Adekvačiai vertinant situaciją renginiui galima suteikti naujų spalvų ir sukurti papildomos pridėtinės vertės“, – samprotauja B. Vanagas.

Šiuo konkrečiu atveju būtent taip ir nutiko, nes Ž. Pekarskas yra brandi asmenybė, galinti ne tik puikiai atlikti „nulinio: ekipažo misiją, bet ir pamatyti automobilių sporto virtuvę iš visiškai kito rakurso, todėl ateityje skaitytojams bei žiūrovams pasiūlyti dar kokybiškesnio turinio reportažų.

„Klasikinis ralis man kelia labai daug sentimentų ir gali būti, kad aplinkybėms palankiai susiklosčius mes ten dar grįšime. O bendradarbiavimas su „Samsonas Rally Rokiškis 2021“ organizatoriais yra savotiška duoklė šiam sportui“, – atvirauja B. Vanagas.
Pats Ž. Pekarskas po susipažinimo su šių lenktynių trasomis džiūgavo ne tik dėl gauto pasitikėjimo kredito, bet ir galimybės išbandyti „Toyota Yaris GR“ tokioje terpėje, kokiai buvo sukurtas. Dar daugiau – prieš varžybas šiam, itin daug komplimentų iš vairavimo entuziastų sulaukusiam ratuočiui, buvo sumontuoti „Samsonas Suspension“ amortizatoriai ir sumontuotos sportinės žvyrinei dangai skirtos padangos. T. y. charizmatiškas automobiliukas neišvengiamai atskleis dar daugiau benzingalvius hipnotizuojančių savo spalvų.

„Tikiuosi pavyks suderinti ir „nulinio“ ekipažo vairuotojo, ir žurnalisto pareigas. Jei viskas pavyks, tikiuosi sukursim precedentą, leisiantį ir kitiems kolegoms įgyti panašios patirties. Net ir pirmosios pasirengimo raliui dienos pakako, kad suvokimas apie lenktynėse vykstančius procesus šiek tiek pasikeistų. Jau dabar žinau, kad įgyta patirtis šiek tiek pakoreguos tradiciškai sportininkams užduodamų klausimų turinį“, – samprotavo Ž. Pekarskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis