Po penkerių metų pertraukos į lietuviškus greičio ruožus sugrįš vienas greičiausių Estijos lenktynininkų, bei šalies čempionas – Egon Kaur. Kitą vertus, lietuviški žvyrkeliai, pati Lietuva bei lietuviai tikrai nėra jam svetimi. Egon yra tikriausiai daugiausiai lietuvių mokinęs užsienio treneris. Vienas iš jų buvo ir Vaidotas Žala.
Visgi oficialūs startai Lietuvoje yra tik trys iš beveik 200 varžybų, kuriose Egon yra startavęs. Dar vieną galima papildomai pridėti, nes 2016 „Žemaitijos ralyje“ Egon atliko šturmano pareigas Linui Vaškiui.
Visgi pirmą kartą Lietuviai Egon Kaur prie vairo išvydo 2007 žiemą, kai vyko „Sampo Winter Rally“. Ten estas su N4 grupės „Subaru Impreza N11“ finišavo 6 bendroje įskaitoje ir ketvirtas klasėje, nors tai jam buvo pirmas oficialus startas su 4WD technika.
Vėliau tęsėsi net 11 metų pertrauka, per kurią Egon be Estijos ralio čempionato dalyvavo Pasaulio ralio čempionate. Į Lietuvą jis sugrįžo 2018 metais, kai su savo „Ford Fiesta KMS Proto“ aplankė iš karto du etapus – „Rally Elektrėnai“ ir „Samsonas Rally Rokiškis“.
Abiejuose etapuose Egon lipo ant podiumo – Elektrėnuose ant trečio, o Rokiškyje ant antrojo laiptelio. Prabėgo penki metai ir štai šis estas vėl atvažiuoja pas mus su savo gamybos „Ford Fiesta KMS Proto“.
Šalia Egono sėdės Allan Birjukov, kuriam tai bus naujo lygio patirtis. Allan tai šeštas sezonas šturmano kėdėje, tačiau daugiausiai jis stenogramą skaitydavo legendiniuose „GAZ 51“ sunkvežimiuose, kurių Estijoje yra išties daug.
Trumpas interviu su Egonu Kauru (Egon Kaur).
– Tai bus jau ne pirmas startas Lietuvoje, bet Utenoje – pirmasis. Ko tikiesi iš paties ralio ir kokius tikslus sau keli?
– Kadangi Utena yra „Samsonas Motorsport“ gimtinė, tikiuosi, kad ralis pasiūlys labai gerą organizaciją ir puikius greičio ruožus. Mūsų tikslas yra pasimėgauti vairavimu ir suteikti patirties savo šturmanui.
– Papasakok apie savo „Ford Fiesta KMS Proto“? Idėja ir šiek tiek statistikos?
– Automobilį nuo nulio sukūrė „Kaur Motorsport“ 2019 m., o prieš persikėlimą į WRC2 dalyvavau keletoje labai gerų bei konkurencingų ralių su daug mažesnėmis sąnaudomis, palyginti su „Rally2“ technika. Nors automobilis ir nėra pats galingiausias su savo 1.6L „Ecoboost“ varikliu, tačiau visas paketas veikia labai gerai ir po ilgesnės pertraukos yra puiku sugrįžti į varžybas su šiuo automobiliu.
– Kiek jūsų „Ford Fiesta KMS Proto“ padėjo jums sėkmingai pereiti prie R5 technikos kaip vairuotojui?
– Manau, kad tai buvo vienas didžiausių veiksnių. 2020 metais siekėme išbandyti maksimalias savo ribas su Proto ir ši patirtis tikrai pas
– Su kokiais Lietuvos lenktynininkais esi dirbęs kaip treneris? Ar dažnai atvyksti į Lietuvą?
– Per tiek metų nemažai kartų atsidūriau Lietuvoje, dirbdamas su vietiniais vairuotojais. Iš atminties, sakyčiau, daugiausiai treniruočių buvo su V. Žala ir L.Vaškiu.
– Kas lengviau – pačiam mokytis ralio pamokų ar mokyti jų kitus vairuotojus?
– Abu variantai yra sunkūs, nes nė vienas nėra lengvas. Tačiau geroji dalis yra ta, kad abu šie metodai palaiko vienas kitą – kai mokausi naujų dalykų pats, tai man padeda perteikti pamokas kitiems, o kita vertus, matant skirtingus požiūrius bei jų kampus atsiranda naujų idėjų, kurias galiu mokytis pats. Taigi buvimas prie vairo padeda treniruotėse ir atvirkščiai.
– 20 lenktynių metų ir beveik 200 startų Estijoje, Suomijoje, Europos ir pasaulio ralio čempionatuose – ar yra dar ko nors, ko norėtum išmokti ralio disciplinoje?
– Visada yra kur tobulėti, mokytis ir kurti naujus dalykus. Dabar kuriu daugiausia stenogramos įrankius, kuriuos, tikiuosi, jau kitais metais galės naudoti visi Pasaulio vairuotojai, norėdami surašyti geresnę stenogramą. O „Samsonas Rally Utena“ yra labai gera vieta plėtoti ir toliau išbandyti šias idėjas.
– Gal gali papasakoti apie naują šturmaną Allan Birjukov?
– Jis „GAZ“ sunkvežimiu dalyvavo Estijos čempionate ir norėjo priimti kitokį iššūkį, kad patobulintų savo įgūdžius.
„Samsonas Rally Utena“ 2023 vyks rugsėjo 29 – spalio 1 dienomis Utenos, Anykščių bei Molėtų rajonų keliais. Tai itin gausiai lankomos tarptautinį rangą turinčios automobilių ralio varžybos, kurios pateko tarp geriausių Lietuvos automobilių sporto renginių. Taip pat tai paskutinysis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, kuriame spręsis čempionato nugalėtojai klasėse.