Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sėkmingas pasirodymas Dakare: ko trūksta lietuviams?

Pirmą kartą lietuviams Dakare laimėjus greičio ruožą šių lenktynių liga sergantys tautiečiai vis garsiau ėmė svarstyti: ko reikia norint kilti dar aukščiau ir konkuruoti su gamyklinių komandų pilotais?
„KREDA“ ekipažas Dakare
„KREDA“ ekipažas Dakare / „KREDA“ nuotr.

Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

Dakaro legenda, Antanas Juknevičius, pripažįsta, lenktynininkui labai svarbu turėti greitą automobilį, ypač, jei maratonas pasitaiko toks greitas kaip šiemet. Tačiau geram pasirodymui reikalinga ne tik gera technika, bet ir nuolatinės treniruotės.

„Dakaras – kaip olimpinės žaidynės. Norint demonstruoti solidų rezultatą ir kovoti dėl prizinių vietų, būtina važiuoti „FIA“ „Cross-Country“ ralio maratonuose visus metus ir palaikyti formą. Stephanas Peterhanselis, Nasseras Al-Attiyah ir kiti aukščiausiose pozicijose esantys lenktynininkai yra tikriausi to pavyzdžiai. Per metus jie įveikia keturis ar penkis mini Dakarus ir nuolat jaučia lenktyninį pulsą.“ – atskleidė Antanas Juknevičius.

„KREDA“ nuotr./„KREDA“ ekipažas
„KREDA“ nuotr./„KREDA“ ekipažas

„FIA“ „Cross-Country“ ralio maratonai kasmet skirtingose šalyse vyksta keturis penkis kartus per metus. Šių lenktynių dalyviams kaskart tenka įveikti maždaug pusę Dakaro distancijos – apie 3000 kilometrų, ir už pasiektus rezultatus rinkti įskaitinius taškus.

Pats Antanas Juknevičius „FIA“ „Cross-Country“ ralio maratonuose yra labiausiai patyręs lietuvis. Per ilgą tarptautinę karjerą lenktynininkas įveikė visus šio čempionato etapus. Sėkmingiausiu savo pasirodymu jis laiko „Abu Dhabi Desert Challenge“ varžybas 2011 metais. Savo klasėje ten pavyko iškovoti pirmąją vietą, o absoliučioje įskaitoje A.Juknevičius buvo šeštas.

„KREDA“ nuotr./„KREDA“ ekipažas
„KREDA“ nuotr./„KREDA“ ekipažas

„Į Abu Dabį kasmet susirenka visas bekelės elitas, nes šis ralis būna labai gerai organizuotas. Jis turbūt antras pagal sudėtingumą po Dakaro, nes vyksta vienose įspūdingiausių pasaulyje kopų. Važiavimo sąlygas ten labai sunkina didelis karštis ir klampus smėlis, todėl komandoms penkias dienas tenka gerai paprakaituoti bandant įveikti nemažą atstumą.“ – pasakojo kopų ekspertu vadinamas lenktynininkas.

Deja, tokios „treniruotės“ prieš Dakarą privačiai komandai smarkiai kirstų per kišenę. Pasak A.Juknevičiaus, norint dalyvauti visuose pasaulio taurės etapuose būtinas mažiausiai 800 tūkstančių eurų biudžetas, tačiau tai dar ne galutinė suma, galinti smarkiai išaugti, todėl Dakare šiuo metu besivaržančios lietuviškos komandos apie „FIA“ „Cross-Country“ ralio maratonų taurę svajoja nedrąsiai ir dažniausiai renkasi įveikti bent po vieną etapą per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?