„Turime kiek netikėtą, bet labai malonų kvietimą važiuoti bendroje komandoje su Monte Karlo ralio čempionais. Joje yra ne tik kelių praėjusių klasikinių Monte Karlo ralio absoliutūs nugalėtojai Michelis Badosa ir Michelis Declameris, bet ir tikra Prancūzijos automobilių sporto legenda Bruno Saby, kuris yra daugkartinis šalies ir pasaulio ralio čempionas, įskaitant ir Dakaro ralį. Mums tai yra didžiulis įvertinimas siekiant pergalės kartu su tokia svajonių rinktine“, – sako K. Raišys.
Šių metų pradžioje vykusiame klasikiniame Monte Karlo ralyje Lietuvos komanda bendroje savo klasėje buvo pirmi, o bendroje 310 dalyvių įskaitoje užėmė 4 vietą. Pasak K.Raišio, buvimas su „Crisartech“ ralio komanda jiems suteiks papildomų galimybių dalinantis informacija, palengvins techninio aptarnavimo klausimus ir strateginį pasiruošimą lenktynėms.
Raišys prieš Röhrlą ir Aaltoneną
Kitų metų svarbiausiose pasaulio klasikinių automobilių lenktynėse taip pat dalyvaus ir Vokietijos ralio legenda Walteris Röhrlas bei suomių automobilių sporto veteranas Rauno Aaltonenas.
Nors vokietis į Monte Karlo ralio pergales savo laiku važiavo tokiomis B grupės ikoninėmis mašinomis kaip „Fiat 131 Abarth“, „Opel Ascona 400“, „Lancia 037 Rally“ ar „Audi Quattro“, tačiau su Karolio Raišio komanda Prancūzijos kalnuose jis pirmą kartą varžysis vairuodamas „Porsche 911“.
Tuo tarpu Suomijos „ralio profesorius“ Rauni Aaltonenas lieka ištikimas į pergalę 1967 metais Monte Karlo ralyje jį atvežusiam „Mini Cooper“, kurį ir vairuos 2020 m. varžybose.
301 – pirmas iš seniausių
Sausio 31 dieną prasidedančiame seniausiame planetos ralyje K.Raišio ir I.Zakmano „Jaguar XK150“ važiuos 301 numeriu. Tai reiškia, kad seniausioje, iki 1961 metų pagamintų automobilių klasėje, Lietuvos komanda startuos pirma, nes pirminės pozicijos klasikiniame Monte Karlo ralyje yra išdėliojamos pagal praėjusiame ralyje užimtas vietas ir automobilio amžių.
Visi ralyje dalyvaujantys automobiliai skirstomi į keturias kategorijas pagal gamybos metus: iki 1961 metų, nuo 1962 iki 1965 metų, nuo 1966 iki 1971 metų ir nuo 1972 iki 1979 metų pabaigos. Kiekviena iš amžiaus kategorijų skirstoma į tris klases pagal automobilio variklio darbinį tūrį: iki 1300 kubinių centimetrų (cc), nuo 1301 iki 2000 cc ir su daugiau kaip 2000 cc turinčiais varikliais.
2700 kilometrų kalnų keliais
Lietuvio ir latvio ekipažas startuos iš Vokietijos Bad Homburgo miesto ir iki finišo Monake per penkias dienas turės įveikti daugiau kaip 2700 kilometrų. Bendras greičio ruožų ilgis sieks 423 kilometrus.
2020-ųjų istoriniame Monte Karlo ralyje važiuos daugiau kaip trys šimtai ekipažų, kurie startuos iš šešių skirtingų Europos miestų – Atėnų, Glasgo, Barselonos, Bad Homburgo, Reimso ir paties Monte Karlo. Visi lenktyninių ekipažai pirmą kartą susitiks Prancūzijos pietuose esančiame mažame Buis-les-Baronnies miestelyje ir čia jau startuos atsižvelgiant kvalifikacinių rezultatų lentelę.
Beveik savaitę laiko trunkantis „Rallye Monte-Carlo Historique“ rengiamas jau 23 metus iš eilės ir jame gali dalyvauti tik ankstesniuose Monte Karlo raliuose dalyvavę automobilių modeliai, kurie privalo atitikti griežtus originalumo kriterijus.