- Šešioliktosiose „Promo events“ surengtose tarptautinėse maratoninėse, „ENEOS 1000 km lenktynėse“, vykusiose 2015 m. liepos 15 - 18 d.d. Palangoje, dalyvavo 44 komandos iš aštuonių valstybių - Lietuvos, Latvijos, Estijos, Švedijos, Vokietijos, Belgijos, Olandijos ir Didžiosios Britanijos.
- Šių komandų sudėtyse buvo 149 sportininkai ir 44 ekipų vadovai, atstovaujantys trylikai šalių - Lietuvai, Latvijai, Estijai, Lenkijai, Baltarusijai, Rusijai, Vokietijai, Belgijai, Olandijai, Švedijai, Didžiajai Britanijai, JAV ir Australijai.
- Pirmą kartą lenktynių miestelyje šalia Palangos plevėsavo ir Australijos bei Švedijos, kurių sportininkai debiutavo šiose lenktynėse, vėliavos.
- Jauniausiojo „ENEOS 1000 km lenktynių“ dalyvio titulas atiteko aštuoniolikmečiam „Siuskpigiau.lt-Žaibelis“ komandos sportininkui Ignui Brusokui.
- Keturiais metais už jį vyresnis buvo „Domus Lumina“ atstovas Mindaugas Liatukas, o 1000 km lenktynėse dalyvavo net penki 23 metų sportininkai – Aistė Antanaitytė („Dynami:t Energy“), Džiugas Tovilavičius („Racetech“), Aurimas Mištautas (Kauno automobilininkų sporto klubas), Simas Juodviršis („Hoptrans-Club Port by JR Motorsport“) ir lenktynininkas iš Estijos Kren Tunder („Rednut“).
- „ENEOS 1000 km lenktynės“ dar kartą patvirtino tikrą jaunystės ir patirties lydinį. Vyriausias amžiumi sportininkas - „Cor Euser Racing“ komandos narys, amerikietis iš Arizonos Jim Briody. Lenktynių dieną, liepos 18-ąją, jis džiaugėsi 71 metų 5 mėnesių ir 6 dienų amžiumi. Tai vyriausias šiose lenktynėse dalyvavęs sportininkas per visą jų 16 metų istoriją.
- Pirmą kartą renginio istorijoje šios lenktynės sulaukė praeityje buvusio „Formulės 1“ piloto. Tai 65-erių Michaelis Bleekemolenas iš Olandijos („Team Bleekemolen“).
- BMW automobilis vėl išlaikė populiariausio šių maratoninių lenktynių bolido titulą. Net 20-ties komandų sportininkai vairavo BMW - pradedant pirmosios serijos dyzeliniais ir baigiant specialiai ilgų nuotolių lenktynėms ruoštais tokiais galiūnais, kaip „BMW M3 GTR“.
- „ENEOS 1000 km lenktynių“ trasa skriejo 5 įvairių modifikacijų „Porsche“, 4 - „Honda“, 3 - „Volkswagen“, 2 - „Renault“ ir po vieną „Alfa Romeo“, „Audi“, „Aquila SR1“, „Ford“, „Ginetta“, „Lada“, „Lexus“, „Kit Car“, „Mitsubishi“ ir „Toyota“ automobiliai.
- Kvalifikacinių varžybų laimėtojus – „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ lenktynininkus – savo taure apdovanojo Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, o spaudos konferencijoje su pirmąja aukštuma juos pasveikino ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius.
- Šeštadienio spaudos konferencijoje bei lenktynių uždarymo ceremonijoje buvo prisimintas ir pagerbtas penktadienį po devynis mėnesius trukusios komos ir kovos dėl gyvybės miręs „Formulės 1“ lenktynininkas Jules Bianchi.
- Antrą kartą lenktynės vyko naujos konfigūracijos trasoje, kurios vieno rato ilgis – 2682 metrai. 1000 km distanciją sudarė 373 ratai.
- Ir šešioliktosios lenktynės patvirtino aksiomą, jog čia dar niekam nėra pavykę apginti prieš metus iškovoto nugalėtojų titulo. Tai iš tiesų unikalus atvejis.
- „ENEOS 1000 km lenktynes“ laimėjo „Juta – KG Group“ komanda, 1000 km distanciją įveikusi per 9 val. 55 min. 18,357 sek.
- Tai ketvirtas pagal varžybų trukmę per visą jų istoriją rezultatas. Ilgiausiai – 10 val. 02 min. - lenktynės truko 2000 m. 2005 m. ir 2006 m. - 10 val.00 min, o trumpiausiai lenktynės vyko antraisiais jų gyvavimo metais - 2001-aisiais, kai nugalėtojai finišo liniją kirto nuo starto praėjus 8 val. 52 min.
- Pagrindinį lenktynių prizą, užkopę ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio, iškėlė lenktynių laimėtojai - „Juta – KG Group“ ekipos lenktynininkai broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai ir Tautvydas Barštys (jaunesnysis), vairavę „Porsche Carrera GT3 Cup“.
- Tai buvo devintoji „Porsche“ markės automobilių pergalė per šešiolika lenktynių.
- Nugalėtojų komandos lyderis Jonas Gelžinis 1000 km lenktynėse triumfavo jau penktąjį kartą.
- Vienam jauniausių šalies automobilių sporto atstovų J. Gelžiniui šis laimėjimas leido tapti vienvaldžiu lietuviškojo maratono lyderiu ir pranokti vieną labiausiai patyrusių šalies žiedo meistrų Vytautą Venskūną, kuriam Palangoje įvairiais metais yra pavykę laimėti ketverias lenktynes.
- Nuo nugalėtojų atsilikę 4 ratais antri su „Porsche 911 GT3 Cup“ finišavo „Baltpol-15min powered by Oktanas Racing“ komandos sportininkai, broliai Nerijus ir Nemunas Dagiliai bei Robertas Kupčikas.
- Trečioji vieta atiteko svečiams iš Belgijos - „Palanga SPA hotel by Qvick Motors“ ekipai, kurios lenktynininkai Stewe Vanbellingenas, Erikas Qwickas ir Dirkas bei Tomas van Rompuy su „BMW M3 GTR nuo nugalėtojų atsiliko 10 ratų.
- Pernykščio trasos greičio rekordo, kai Konstantinas Calko vieną 2682 metrų ilgio ratą su „Radical SR8“ nuvažiavo per 1 min. 07,046 sek., šiemet nepagerino niekas.
- LASF specialųjį prizą už greičiausiai nuvažiuotą ratą lenktynių metu laimėjo „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ lenktynininkas Jeroenas Bleekemolenas, didžiausią tempą su „Porsche 911 GT3 Cup“ išvystęs jau pačioje varžybų pradžioje, kai 3-ąjį ratą jis nuvažiavo per 1 min. 11,490 sek.
- Vien „ENEOS 1000 km lenktynių“ dieną visi jose startavę automobiliai nuvažiavo 27716,062 kilometro atstumą.
- Daugiausia, 1000 km arba visą varžybų distanciją, įveikė tik nugalėtojų - „Juta – KG Group“ ekipos lenktynininkai.
- Mažiausia, tik 12 ratų arba 32,184 kilometro lenktynėse nuvažiavo svečiai iš Latvijos – „Viptuning“ komanda.
- Ne ką daugiau – 18 ratų arba 48,276 kilometro - įveikė viena iš lyderėmis laikytų komandų – „Algirdai Racing Team“, kuri per trejus metus su labai greitu, tačiau lyg užkeiktu „Aquilla SR1“ bolidu dar nė karto nepasiekė išsvajoto finišo.
- Per visas renginio dienas iš šalia trasos esančios „Orlen“ degalinės lenktynėse dalyvaujančios komandos į automobilių bakus iš viso supylė 15733 litrus degalų.
- Didžiausią jų dalį – 13425 litrus – sudarė 98 oktano benzinas ir dyzelinas "Verva" - 1994 litrus. Be to į bakus supilti 265 litrai A95 markės benzino ir 49 litrai paprasto dyzelino.
- Daugiausia kuro – 17413 litrų - buvo sudeginta 2008 metais, kai varžėsi 79 komandos.
- Žiūrovų dėmesio susilaukė „Vairuojančių moterų asociacija“, surengusi ne tik įspūdingą elektromobilių ralį, bet ir pradžiuginusi dailiosios lyties atstoves naujausių madų demonstravimu, dainomis ir poezijos posmais bei kitomis atrakcijomis.
- Nemenką intrigą kėlė drag‘o lenktynės, kuriose didžiausius greičius demonstravo besivaržantys E klasėje. Aivaras Štikelis, vairavęs „BMW Altered“ savadarbį, specialiai tokioms lenktynėms gamintą automobilį, kvalifikacijoje aštuntadalį mylios (201,183 metro) nuotolį įveikė per 5,79 sek. ties finišo linija išvystydamas 210,86 km/val. greitį.
- Šeštą kartą 1000 km lenktynių programoje surengtas istorinių automobilių lenktynes laimėjo Gedas Drukteinis, vairavęs „Opel Ascona.“
- Neatskiriama 1000 km lenktynių dalimi tapusį komandų mechanikų 1000 metrų bėgimą, kaip ir pernai, laimėjo „Luktarnos“ komandos mechanikas Danas Vaškevičius, pranokęs savo kolegas Julių Matačiūną („Ebmotorsport“) ir Justą Chadasevičių („RaceTech“).
2015 07 22
Šešioliktosios „Eneos 1000 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
Praėjusį savaitgalį Palangoje vyko lenktyninių automobilių batalijos ir gaudė motorai – čia vyko 16-osios 1000 km lenktynės. Pateikiame įdomiausius faktus iš praėjusio didžiausio Lietuvos automobilių sporto renginio.
Pranešti klaidą
Sėkmingai išsiųsta
Dėkojame už praneštą klaidą