Penktadienio pavakarę Lietuvą prie kompiuterių ekranų prikaustė „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos dingimas greičio ruože. Pusantros valandos B. Vanagas užtruko keisdamas lūžusį pusašį.
„Kelio knygoje buvo dviem šauktukais pažymėtas tas plyšys žemėje. Aš tai žinojau ir jau buvau pasiruošęs. Sustabdėme automobilį, lėtai įvažiavome į jį ir paspaudėmė greičio pedalą. „Fesh-fesh’as“ buvo klastingas ir greičiausiai jame buvo dar viena duobė, kurioje ratas liko. Nuspaudus akceleratoriaus pedalą, pusašis nulūžo vien dėl galios ir nutraukė stabdžių skysčio žarnelę“, – sakė B. Vanagas.
Nors B. Vanagas nėra pats didžiausias šoninio slydimo gerbėjas, bet didžiąją dalį penktojo greičio ruožo jam reikėjo įveikti pasitelkus šios autosporto šakos elementų. Nutrūkęs pusašis nutraukė ir priekinių stabdžių skysčio žarnelę. Lenktynininkai atjungė priekinį stabdžių kontūrą ir jiems liko veikti tik galiniai stabdžiai.
Įsivaizduok – važiuoji 180 km per valandą greičiu ir užtrauki rankinį
„Įsivaizduok – važiuoji 180 km per valandą greičiu ir užtrauki rankinį“,– vaizdžiai pasakojo B. Vanagas.
Toks gedimas nustebino net visko mačiusį komandos inžinierių Darių Biesevičių. Ne vieną „Toyotą Hilux“ aptarnavęs inžinierius teigė, kad nieko panašaus nėra matęs. Jam antrino ir B. Vanagas.
„Nesitikėjau, kad pusašis gali būti toks netvirtas. Tai netipinis gedimas. Kalbėsime su gamintojais „Overdrive“ ir jiems patiems parodysime tai, kad žinotų jog taip būna. Bet tai jau praeitis. Mes toliau judėsime į priekį ir rankų nenuleisime“ – kalbėjo lenktynininkas.
Prarasta pusantros valandos gryno laiko ir sulėtėjęs tempas didžiojoje dalyje greičio ruožo dar ne blogiausia, kas galėjo atsitikti ekipažui. Kita „Toyota Hilux“ važiavę lenktynininkai, dėl varžovų keliamų dulkių, nepastebėjo panašaus plyšio žemėje ir trenkėsi į kitą plyšio kraštą. Lyg į sieną trenkęsį lenktynininkai patyrė rimtas stuburo traumas ir iš trasos buvo išgabenti sraigtasparniu.
B. Vanagas atrodė susikrimtęs – prieš tai rodytas geras tempas ir stabilus artėjimas link geriausiųjų dešimtuko smarkiai komplikavosi.
„Tu žinai, ko čia atvažiuoji ir tikėtis, kad Dakare viskas bus sklandu, yra santykinai naivu. Iš laimėjimų tu nieko neišmoksi. Kiekviena nelaimė tau suteikia informacijos ir tu tampi geresniu. Ji buvo neskani. Juolab kad viskas iki šiol vyko pakankamai neblogai“, – sakė B. Vanagas.
Dakaro organizatoriai įvertino Benedikto Vanago triūsą pirmuosiuose greičio ruožuose ir po nesėkmingo 6-ojo, kai lietuvis sugaišo pusantros valandos remontuodamas nulūžusį pusašį, kitos dienos starte jį pastatė į jo tempui artimesnę 18-ąją poziciją.
Lenktynininkai savo Dakarą tęs Bolivijoje, kur laukia nemažas išbandymas – maratono etapas. Per dvi dienas be mechanikų pagalbos lenktynininkai turės išgyventi 831 km greičio ruožų nematytoje ir nepažįstamoje šalyje.
Šiandien 16 val. 18min. Lietuvos laiku įvyksiantis startas Bolivijoje ne tik pradės dvi sudėtingiausias dienas Dakare, bet kartu įpūs ir senojo, Afrikos Dakaro dvasios. Vienu metu, išsirikiavę linija, startuos iš karto po dešimt ekipažų.
„Čia šventė, o ne startas. Bus labai gražu“, – šypsojosi B. Vanagas.